Gjest care Skrevet 22. juli 2002 #1 Del Skrevet 22. juli 2002 http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/07/22/343609.html Jeg får vondt i magen av dette. Men det som uroer meg verst er at disse personene ikke kommer til å få den straffen som fortjent. Dermed klarer vi ikke å sende ut de signalene vi vil, og slike episoder vil dukke opp igjen. :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 22. juli 2002 #2 Del Skrevet 22. juli 2002 Ja selvfølgelig, strengere straffer er jo den eneste løsningen, ikkesant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 22. juli 2002 #3 Del Skrevet 22. juli 2002 Nei Waco, straff er ikke den eneste og beste løsningen. Men, i dag er det den mest effektive løsning. Hensikten er å beskytte samfunnet overfor disse menneskene. Ut fra et filosofisk perspektiv er jo straff en form for vold. Og mennesker som utsetter andre for vold og blir sanksjonert igjen med vold. Dette sier seg selv at det ikke er godt nok, men i hva annet kan man gjøre. Når du er så freidig å stiller et kritsik spørsmål tilbake, BØR du har et alternativ å komme med. Eller klarere du ikke det................ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 22. juli 2002 #4 Del Skrevet 22. juli 2002 Å få juling på gata er ikke det straff nok? Aaah... nå skjønner jeg.... daaså... hehe du vil at dem skal få fengsel i tillegg til etter å ha blitt banka opp? Forresten vet du lite om årsakene til slossingen. Men det er alltid sånn, hver gang det skjer noe så er det noen som får "vondt i magen" og krever strengere straffer. Waco Det er jo bevist at strengere straffer fører til flere kriminelle.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 22. juli 2002 #5 Del Skrevet 22. juli 2002 Jeg venter fremdeles på dine alternativer til fengselstraff. Men du har vel ingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 22. juli 2002 #6 Del Skrevet 22. juli 2002 Care, la meg ta en gang til. Jeg forstår ikke hvorfor man skal putte de involverte i fengsel. Ok? Er det mer du ikke skjønner? De har fått sin straff. La det være med det. Herregud. Idag er du jammen vanskeligere enn du pleier Care.... Waco Litt trist egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 22. juli 2002 #7 Del Skrevet 22. juli 2002 Hmmmmmmmmm :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 22. juli 2002 #8 Del Skrevet 22. juli 2002 Jeg er redd slike episoder nok alltid vil gjenta seg uansett, det er en syk verden vi lever i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 22. juli 2002 #9 Del Skrevet 22. juli 2002 ...og man skal ikke se bort i fra at det var noe kvinnegreier dem dreiv og krangla om heller.... man bør ikke utelukke det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 22. juli 2002 #10 Del Skrevet 22. juli 2002 ...ehhhmmm...er det bare meg eller har noen misforstått her? Det var vel ikke gjerningsmennene som ble banket opp, det var vel dem som ble angrepet? Der er mulig at angrepet var provosert frem, men det forsvarer det ikke. Har gjerningsmennene da fått sin straff, Waco? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pirill Skrevet 22. juli 2002 #11 Del Skrevet 22. juli 2002 .......og man skal ikke se bort i fra at det var noe kvinnegreier dem dreiv og krangla om heller.... man bør ikke utelukke det.......... Dette er det dummeste jeg har sett.Det er teit nok at du synes syndt på de stakkar guttene som for øyeblikket bare følte for å gyve løs på noen mennesker.Men til og med her klarer du faktisk å dra inn kvinne hetsingen din. Patetisk.Virkelig patetisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 22. juli 2002 #12 Del Skrevet 22. juli 2002 Nå må vi ikke glemme at media er flinke til å vri og vende på ting...! Vi vet vel ikke helt hva som egentlig skjedde, og ihvertfall ikke hva som var bakgrunnen til slagsmålet. Hvis man tar utgangspunkt i det som kom frem av artikkelen, må jeg si at jeg synes enkelte her har littebittegranne rare synspunkter rundt saken... spesiellt hvis man husker på at det var moren til de to guttene som ble banket opp først. Men for alt jeg vet... Kid-a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 25. juli 2002 #13 Del Skrevet 25. juli 2002 Nå håper jeg inderlig ikke at altfor mange av de yngste jentene her tror at de vokser opp i et samfunn fyllt av Wacoer.. (God dobbeltbetydning) Det gjør de ikke. De fleste menn er tilnærmet normale. Når det gjelder denne saken: Jeg er 34. Jeg vokste opp i en by med masse utesteder og masse mennesker. Det var fantastisk etter norsk målestokk. Jeg elsket Oslo. Min egen lillle storby. Og jeg gjorde hva jeg ville på byen og snakket med hvem jeg villle av begge kjønn. Jeg kom aldri i bråk. Alt var ok, så lenge man hadde humor. Men 15 år senere, så oppfører jeg meg veldig annerledes. På grunn av alder? Nei. Ser ikke så veldig gammel ut akkurat. På grunn av utviklingen? Ja. La meg si det rett ut slik jeg har opplevet det. Jeg, en troen antirasist: 15 år uten politi. 15 år med innvandring. Det er en by som holder på å gå bananas! Tro meg, jeg er mye i Stockholm og i København og følelsen av å bli iakktatt eller at steminingen er spent, er ikke på langt nær så sterk i våre nabo lands hovedsteder. Det er noe galt i Oslo. Er det pakistanernes feil? Vi kan ta en lang runde rundt islam, men nei. Det er våre gode grønne og rød som aldri setter sine føtter på T-banen eller vandrer rundt i sentrum etter "kosetid." Det de gir resten av oss er en speilblank brostein fyllt av potenseiellt blod. Høres det dramtisk ut? Jeg er 188 cm høy og kraftig. Er ikke redd av meg. Men dør like lett av knivstikk som en jentunge. (Slik som alle andre det har skjedd med. I en setting blottet for politi. Blottet for hjelp. Bare masse arabisk morro. For gjett om dem koser seg! I et land med peppekakelover!) Som sagt jeg er/var en antirasist. Er humanist på min hals. Jeg elsker det eksotiske. Jeg dyrker utviklingen av Asia på Oslo øst. Grønnsakene og krydderet. Vi trenger det i en by som Oslo. Men visse guttunger mellom 16-30 med asiatisk bakgrunn har endret min holdning. Ikke pokker om jeg under noen andre omstendigheter hadde skrevet dette her! De har klart det på egen hånd. Resten av dem elsker jeg. Men ikke drittgjengene. Jeg møter blikkene hver dag. Blikkene som gjør hva de kan for å finne bråk. Blikkene som dreper. Og blikkene som politikerne prøver å forstå. Bare så synd at det er vi som dør. En av oss. På vei fra fest. " Det var uheldig. Dette skal vi utrede ordentlig.Slikt skal ikke skje i Norge. Vi har tatt hånd om familien hans. Det var synd" Synd? Det skjedde kanskje deg. Party,stemning og morro og.. mørkt. Blindvold i en avis. Alt på grunn av feil politikk? Eller hva? For at det er virkelig skal jeg gjerne skrive to sider om her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. juli 2002 #14 Del Skrevet 28. juli 2002 Bra innlegg P. Detr var endel til ettertanke............. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 2. august 2002 #15 Del Skrevet 2. august 2002 Pinocchio: Jeg skulle ønske at det rette instanser leste innlegget ditt og fikk like mye å tenke på som meg. Det er hevet over enhver tvil at noe må gjøres med de som ikke klarer å innrette seg etter våre lover og regler. Det hjelper ikke å si unnskyld til offerenes nærmeste,så lenge det gjentar seg gang på gang. Uskyldige mennesker, på feil sted til feil tid. Hvorfor pokker skal vi drive å "finne oss i " slike episoder???? :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå