Gå til innhold

Grusom hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har et (stort) problem. Jeg har nylig flyttet inn med min kjæreste som har en veldig stor hund på 5 år som jeg ikke kan fordra. Jeg likte den ikke når vi ikke bodde sammen, men jeg klarte å tolerere den fordi jeg er virkelig glad i min samboer. 

Hunden bjeffer og knurrer på personer den ikke kjenner som kommer inn til oss som gjør at mine venner ikke synes det er så kjekt å være her, den røyter, griser, slever ekstremt mye. Den er lært opp til å være vakthund så den bjeffer hver gang jeg eller min kjæreste kommer hjem, noe den ikke gjorde før men gjør nå fordi vi har en lang gang så han ser ikke at det er oss fordi han pleier å sitte i sofaen. Min sambo kommer i tillegg av og til hjem i 23-24 tiden og da begynner hunden igjen å bjeffe og jeg våkner og får ikke sove igjen fordi jeg blir så irritert. Begynner på jobb 7 hver dag.

Det har ikke noe med at jeg ikke liker hunder å gjøre, jeg har selv en hund. Min sambo sin hund glefset etter min hund forrige gang de var sammen(hun bor ikke med meg), som gjør meg enda mer skeptisk til denne hunden og at jeg ikke tør å ha de sammen. 

Når det er sagt er dette en ellers veldig snill hund. Han er godt trent og lydig. Det er ikke rettferdig av meg å mislike hunden så grusomt fordi jeg burde visst dette med røytingen, slevingen og griset og jeg får dårlig samvittighet ovenfor min samboer.

Jeg er veldig glad i kjæresten min og vil ikke gå fra han, så spørsmålet mitt er om noen kjenner seg igjen? Jeg trenger hjelp til å kunne like hunden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hunden hans glefser, knurrer osv. så har den jo dårlig oppdragelse. Det er ikke greit. Dette synes jeg dere begge skal ta tak i med en gang.

Anonymkode: 9b55f...973

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

EnOm hunden hans glefser, knurrer osv. så har den jo dårlig oppdragelse. Det er ikke greit. Dette synes jeg dere begge skal ta tak i med en gang.

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om hunden hans glefser, knurrer osv. så har den jo dårlig oppdragelse. Det er ikke greit. Dette synes jeg dere begge skal ta tak i med en gang.

Den knurrer bare på fremmede som kommer inn i huset  når han ikke kjenner de. Han bjeffer derimot på alle som kommer inn uansett om han kjenner de eller ikke. Jeg har sagt ifra men får bare kjeft fordi jeg viser frykt...

Skrevet

Det finnes ikke grusomme hunder, bare grusomme eiere!

• Liker 3
Skrevet

Hunden er ikke grusom, den er trent til å være vakthund og den oppfører seg deretter. Den gjør jobben sin!

Anonymkode: ed3a3...7db

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville snakket om samboeren om det. Kanskje der er en erfaren og god hundetrener i området dere kunne snakket med og fått høre hva han sa? Eventuelt funnet noen som kan mye om den rasen det gjelder?

Anonymkode: 9fc2a...bf0

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville snakket om samboeren om det. Kanskje der er en erfaren og god hundetrener i området dere kunne snakket med og fått høre hva han sa? Eventuelt funnet noen som kan mye om den rasen det gjelder?

Anonymkode: 9fc2a...bf0

Dette. Ellers er det jo din oppgave å bli skikkelig kjent med hunden, du kommer jo flyttende inn i dens hjem, her vil nok også en god hundetrener være til stor nytte :jepp: 

Skrevet

Om du misliker hunden så sterkt, hvorfor flyttet du inn med din samboer?

Anonymkode: b037c...97f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...