Notisblokk Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Hei! Jeg får skikkelig kløe, røde flekker i hele ansiktet og det svir i nesten 2 timer etter jeg har sminket meg. Jeg har kommet frem til at jeg TROR det er BareMinerals sin børste, den "vanlige" pudderbørsten.. Jeg har renset den med rens (mac sin børsterens) og i vann. Allikevel reagerer jeg. Hva kan dette komme av? Har brukt det i 2 år, og er de to siste ukene jeg har reagert. Kanskje er børsten litt gammel (2år) så den irriterer huden, tenker på at den er ikke så myk som før.. Er det noe annet å anbefale? Den koster jo så mye..!
Juniper Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 Hvis du er i sverige, så er det en serie som heter Idun som jeg har funnet på en del apoteker. Det er en mineralserie som ikke inneholder et eller annet spesielt stoff du finner i BM som vistnok kan skape kløe og irritasjon, sa hun jeg handlet av. Lavere prisklasse og minst like bra produkter. De har også børster. Jeg har mine børster lenge, så jeg er usikker på hva som har skjedd med din. Kan det ha kommet noe dritt på de som du reagerer på?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 https://www.nrk.no/livsstil/_-kan-kalle-det-en-allergiepidemi-1.12576322 får finne frem denne saken igjen. Tviler sterkt på at det er børsten du reagerer på, men heller at det er sminken og at du har begynt å reagere på. MI finnes i de fleste sminker og i mange andre ting. Du bør snarest slutte med all sminke og komme deg til lege. Be om henvisning til noen som kan teste deg mot MI. Fortsetter du å bruke det du reagerer på, så kan du risikere allvorlig allergi. Anonymkode: adfa8...dc9 1
Notisblokk Skrevet 24. august 2016 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/livsstil/_-kan-kalle-det-en-allergiepidemi-1.12576322 får finne frem denne saken igjen. Tviler sterkt på at det er børsten du reagerer på, men heller at det er sminken og at du har begynt å reagere på. MI finnes i de fleste sminker og i mange andre ting. Du bør snarest slutte med all sminke og komme deg til lege. Be om henvisning til noen som kan teste deg mot MI. Fortsetter du å bruke det du reagerer på, så kan du risikere allvorlig allergi. Anonymkode: adfa8...dc9 Åh hjelp.. Det er ikke tørt eller sprukket. Bare huden som flammer opp liksom.. Men jeg burde nok dra til legen ja, bare for en sjekk. Men det kommer alltid etter jeg har brukt børsten, ikke av selve sminken? Dette ble med ett veldig skummelt..
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Hvorfor kaster du ikke børsten og kjøper en ny da Anonymkode: adfa8...dc9
stjernefrukt Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Jeg har også en pudderbørste fra BareMinerals og måtte bare gi den opp. Busten er altfor stiv og den stikker og klør. Har generelt dårlig erfaring med kostene deres. Kjøpte en ganske dyr foundation-kost som begynte å miste hår og gå i oppløsning etter relativt lite bruk. Ville testet et annet merke :-)
Notisblokk Skrevet 24. august 2016 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kaster du ikke børsten og kjøper en ny da Anonymkode: adfa8...dc9 For jeg vil høre andres erfaringer først. Jeg synes børsten er dyr og kjenner det suger litt å kaste den men når det ikke hjalp å vaske den så ender den i søpla.. Noen som vil anbefale en annen børste til det pudderet? Føler det er mange børster som pudderet bare drysser av på..
Salka Skrevet 24. august 2016 #8 Skrevet 24. august 2016 Sikker på at det ikke er bismuth du reagerer på da? Det vanlige mineralpudderet fra bare minerals inneholder det og det er mange som reagerer på det. Den matte versjonen er fri for bismuth, så ville prøvd den eller en annen mineralfoundation uten bismuth.
Reveenka Skrevet 24. august 2016 #9 Skrevet 24. august 2016 Om du er helt sikker på at det er kosten og ikke sminken du reagerer på, så må du bare kaste børsten er jeg redd. Selv liker jeg kostene til Real techniques, de koster ikke er formue og er veldig gode til sminke. Du får kjøpt Real techniques overalt. https://realtechniques.com/videos/powder-brush-tutorial
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #10 Skrevet 24. august 2016 Har en mårhårsbørste fra Body shop som er utrolig bra. Anonymkode: 767df...676
stjernefrukt Skrevet 24. august 2016 #11 Skrevet 24. august 2016 Jeg er nyfrelst fan av Zoevakostene som selges på Douglas. Men har et par veldig gode fra Mac og Real Techniques også.
Maewest Skrevet 25. august 2016 #12 Skrevet 25. august 2016 Sminkekostene fra bareMinerals er laget av geitehår. Sannsynligvis de du reagerer på
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #13 Skrevet 25. august 2016 du har allerede fått mange gode svar. Bare for å forsikre deg at det er kosten selv du reagerer på, og ikke bakterier i den, så kan du vaske den veldig nøye. først vaske i sprit (du kan bruke isopropanol om du har den, den er billigere enn etanol/vodka). Så vaske med sjampo/zalo blanding, for å løse opp alt fett. Og så bruke hårbalsam i sprayform. De selges men hvis du ikke har en, bare blande din vanlige hårbalsam med vann og hele over i sprayflaske. Er litt mye bry men da er du sikker at børsten er vasket. ellers anbefaler jeg syntetiske børster, jeg også. De er mykere, man reagerer ikke på de (alle "hårene" i en syntetisk børste er like, og stikker ikke), og de er også billigere. Både bodyshop og real technics er syntetiske, og Sigma lager også syntetiske, og mange andre. Du kan helt sikkert finne billige og bra på ebay også. Anonymkode: a113f...b2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå