Aamu Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Var det dårlig gjort av meg? Satt på en benk i byen, nå nettopp, og ca 2-3 meter unna meg hørte jeg en spurv som kjeftet og romsterte i buskene. Noe voldsomt. Trodde først det var en flokk som kranglet, for det var så mye bevegelse i busken. Så fløy spurven til busken rett foran meg, med spurvehauken rett i hæla. De romsterte litt i busken foran meg og jeg kjente det var litt ekkelt å se på; forventet et dødshyl fra spurven ganske snart. Men nei, luringen kom seg unna og fløy til neste busk igjen, og da reiste jeg meg, gikk bort til busken og der satt spurvehauken rett utenfor og så på meg i 1-2 sekunder før den antakeligvis anså meg som svært truende, så fløy den avsted til et tre 20 m unna og satte seg der. Antakeligvis fornærmet over at jeg ødela frokosten Neida, men så kjente jeg litt på det... var det galt av meg å redde spurven? Å gripe inn i naturens gang? Spurvehauken trenger jo også mat, men jeg klarte bare ikke å se på. Syntes også at spurven hadde kjempet hardt nok for å overleve og 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 13 minutter siden, Aamu skrev: Var det dårlig gjort av meg? Satt på en benk i byen, nå nettopp, og ca 2-3 meter unna meg hørte jeg en spurv som kjeftet og romsterte i buskene. Noe voldsomt. Trodde først det var en flokk som kranglet, for det var så mye bevegelse i busken. Så fløy spurven til busken rett foran meg, med spurvehauken rett i hæla. De romsterte litt i busken foran meg og jeg kjente det var litt ekkelt å se på; forventet et dødshyl fra spurven ganske snart. Men nei, luringen kom seg unna og fløy til neste busk igjen, og da reiste jeg meg, gikk bort til busken og der satt spurvehauken rett utenfor og så på meg i 1-2 sekunder før den antakeligvis anså meg som svært truende, så fløy den avsted til et tre 20 m unna og satte seg der. Antakeligvis fornærmet over at jeg ødela frokosten Neida, men så kjente jeg litt på det... var det galt av meg å redde spurven? Å gripe inn i naturens gang? Spurvehauken trenger jo også mat, men jeg klarte bare ikke å se på. Syntes også at spurven hadde kjempet hardt nok for å overleve og Naturen er grusom. Noen må dø, for at andre skal leve. Men hauken fant seg nok et nytt bytte. vi bør egentlig ikke gripe inn, f.eks. de som lager naturprogrammer griper aldri inn når de ser løvene går til angrep på dyr. De må jo ha mat. Anonymkode: 5060c...f0d 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Hadde gjort som deg, ts. Anonymkode: 86b6e...e66 1
Aamu Skrevet 24. august 2016 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naturen er grusom. Noen må dø, for at andre skal leve. Men hauken fant seg nok et nytt bytte. vi bør egentlig ikke gripe inn, f.eks. de som lager naturprogrammer griper aldri inn når de ser løvene går til angrep på dyr. De må jo ha mat. Anonymkode: 5060c...f0d Ja, jeg vet det jeg skrev det i innlegget. Og den finner deg jo en annen en, men jeg klarer ikke å se på
FayFerner Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde gjort som deg, ts. Anonymkode: 86b6e...e66 Det hadde jeg også! 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Hadde også gjort det samme. Har reddet mange småfugler fra kattene mine. De blir grinete som bare det Anonymkode: 7a23b...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #7 Skrevet 24. august 2016 Hvorfor unner dere ikke hauken mat? Anonymkode: f2fa1...5e5
Gjest noe tilfeldig Skrevet 24. august 2016 #8 Skrevet 24. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor unner dere ikke hauken mat? Anonymkode: f2fa1...5e5 Vi unner hauken mat, men det er visse ting man bare ikke vil se "live": De fleste unner foreldrene sine sex, men vil absolutt ikke se det med egne øyne. Hadde gjort det samme som deg TS 😉
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #9 Skrevet 24. august 2016 Så følsomme dere er. Anonymkode: e6abf...95f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #10 Skrevet 24. august 2016 1 time siden, Raven.WritingDesk skrev: Vi unner hauken mat, men det er visse ting man bare ikke vil se "live": De fleste unner foreldrene sine sex, men vil absolutt ikke se det med egne øyne. Hadde gjort det samme som deg TS 😉 Dårlig sammenligning Anonymkode: f2fa1...5e5
Gjest Spiderman Skrevet 24. august 2016 #11 Skrevet 24. august 2016 2 timer siden, Aamu skrev: Spurvehauken trenger jo også mat, men jeg klarte bare ikke å se på. Syntes også at spurven hadde kjempet hardt nok for å overleve og Nobels fredspris til deg
Gjest noe tilfeldig Skrevet 24. august 2016 #12 Skrevet 24. august 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig sammenligning Anonymkode: f2fa1...5e5 HAhaah, jeg synes den var bra jeg 😁😀😊
Aamu Skrevet 24. august 2016 Forfatter #13 Skrevet 24. august 2016 48 minutter siden, Plaskebrus skrev: Nobels fredspris til deg Jotakk!
Aamu Skrevet 24. august 2016 Forfatter #14 Skrevet 24. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde også gjort det samme. Har reddet mange småfugler fra kattene mine. De blir grinete som bare det Anonymkode: 7a23b...8b1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #16 Skrevet 25. august 2016 Naturen går sin gang ja. Du er en del av naturen du også vet du. Så naturen gikk sin gang Anonymkode: 505d0...4ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå