Gå til innhold

Står trommelen / vaskemaskinen på når dere er borte?

Amber

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri tenkt over det, men mannen min blir hysterisk hvis jeg gjør dette, han mener det er STOR brannfare. Han er en sånn som trekker ut alle stikk kontakter når vi skal være borte mer enn en dag, og sjekker at alle dører er låst ti ganger ... :o

Jeg er ikke helt sånn, og får litt fnatt... hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg passer alltid på at maskinen gjør seg ferdig med programment når det er noen hjemme. Har programmerbar maskin, så jeg kan godt sette den på slik at den starter før vi kommer hjem eller mens vi enda sover, men når den avslutter skal vi være våkne og til stede. Det er i slutten av et vaske/tørkeprogramm det oftest går galt, så den faren utsetter jeg ikke et sovende hushold for. Uansett greit å ta ut klærne med en gang sånn at de ikke får sur lukt eller krøller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Jeg er nok ikke så flink til det...

Er for lite hjemme til at maskinene kan gå bare da.

Går både på natta og når vi er borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke så flink til det...

Er for lite hjemme til at maskinene kan gå bare da.

Går både på natta og når vi er borte!

Om det begynnr å brenne risikerer du å tape stort på forsikringen. Kjenner noen som satt i stua da maskinen smalt, og da de kom på badet brant den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskinen vår brukes for lite uansett (i følge haugen i kurven). Men jeg kan godt la både trommel og maskin gå mens jeg er borte.

Sambo derimot :-? Han skrur maskinene helt av hver gang han får anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vaskemaskin, men den setter jeg på når jeg føler for det og drar når jeg vil.

Den er under 1 år så jeg er ikke så redd det skal skje noe. Stort sett er jeg hjemme da. Hender jeg programmerer den til å starte før jeg kommer hjem sånn at den er ferdig til da.

Vet at hos noen forsikringsselskaper kan du betale litt mer og så dekkes det om det skulle skje noe med vaskemaskin om du ikke er hjemme.

Vasker aldri klær om natta da. Bedre at det skulle skje noe når vi ikke er hjemme og i huset (eller våkne)enn når vi sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort sett så er jeg hjemme mens maskinen går, men om jeg føler for å ta en tur ut, planlegges ikke det ut ifra når vaskemaskinen er ferdig.

Men jeg setter den heller ikke på om jeg har planlagt å dra noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er heime når vaskemaskina går - i 99 % av tilfellene. Når maskina er ferdig slår eg ho av. Dette gjeld for alle elektriske apparat eg har i huset nettop på grunn av brannfaren. Ikkje for å vera hysterisk men elektirske husholdningsapparat samt levande lys står for langt dei fleste tilfelle av bustadbrannar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke flinke til å alltid være hjemme når vaskemaskinen er på, men tørketrommelen går aldri uten at vi er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER stor brannfare fra vaskemaskiner og tørketromler, etter å ha snakket med utallige brannmenn og vært på brannkurs o.l. er det helt tydelig at dette er de apparatene det som oftest blir brann fra, så jeg går aldri fra hverken vaskemaskin, oppvaskmaskin e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å unngå å gå fra vaskemaskin etc når disse er på. Hovedsakelig på grunn av faren for brann, men også vannlekkasje i apparater som vaskemaskin/oppvaskmaskin. Har hatt to vannlekkasjer i nye vaskemaskiner, så er absolutt ikke glad for å gå fra disse...

Ellers er TV, komfyr, kaffetrakter, vaskemaskin og tørketromler på topp ti lista over apparater som starter branner i hjemmet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Kunne ikke falle meg inn å reise bort mens vaskemaskinen går!

Tørketrommel har vi ikke, men vi ville selvfølgelig ikke reist fra den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at både tørketrommel og vaksemaskin er i naborommet til soverommet så har jeg ikke sjans til å sovne mens noen av dem går (hele rommet rister og det lager masse lyd), så å sove med noe slikt på er utenkelig uansett. og jeg går ikke ifra huset med vaskemaskinen på heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...