Gå til innhold

Første mensdag.

Gjest anonym

Første mensdag er?  

1. 1. Første mensdag er?

• Med en gang der er antydning til blod
      20
    • Når blødningen er kommet skikkelig i dag
      10

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det med en gang man har antydning til blod sammen med utfloden, eller er det når man blør "skikkelig"? Hos meg går det gjerne en dag i mellom disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har alltid tenkt at det er med en gang der er antydning til blod, derfor stemte eg det. Men eg veit ikkje fasitsvaret, så eg bøyer meg i støvet, om andre veit at det er når det er begynt på "skikkelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Første mensdag er første dag med friskt rødt blod. Det er dag 1 i en syklus.

Rosa/brunlig utflod, som kalles spotting, kommer ofte i forkant av mensen, men første mensdag er den dagen det kommer friskt blod. Du trenger altså ikke "fossblø" for at det skal være "ekte mens".

:klem: fra Den Erfarne Prøver Huldra :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har alltid tenkt at det er med en gang der er antydning til blod' date=' derfor stemte eg det. Men eg veit ikkje fasitsvaret, så eg bøyer meg i støvet, om andre veit at det er når det er begynt på "skikkelig".[/quote']

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men eg veit ikkje fasitsvaret, så eg bøyer meg i støvet, om andre veit at det er når det er begynt på "skikkelig".

Da jeg skulle begynne på p-piller (som skal tas første mensdag) spurte jeg legen hva som ble regnet som første mensdag, om det var første antydning til blod, eller første dag man blør skikkelig, og han sa det var sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har alltid tenkt at det er med en gang der er antydning til blod' date=' derfor stemte eg det. Men eg veit ikkje fasitsvaret, så eg bøyer meg i støvet, om andre veit at det er når det er begynt på "skikkelig".[/quote']

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alle graviditetssider står det at dag 1 er når det kommer friskt rødt blod.

Men jeg kan ikke egentlig alltid se at jeg har friskt rødt blod i det hele tatt, likevel blør jeg hver måned. Er det kanskje bare tullemens?

Nåvel, det var helt på siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Hvis det ikke er fra første blødningsdag - hva blør man da?? Mens er jo utstøtende egg (?)... Og sånn derre hinne/slim som er forran livmoråpningen.

:oops: Vet jeg virkelig ikke mer om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...