Gå til innhold

Grov tacolefse med pålegg, sunt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser fler av disse bloggerne spiser wraps, er det sunt? Noen med tips til oppskrift?

Anonymkode: 8f930...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I selve lefsene er det vel mest mel / stivelse. I lefsa kan man jo ha allverden. Men det er absolutt mulig å gjøre det sunt. 

Det er uansett det totale energi inntaket som teller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacolefse har endel kalorier, så hvor sunt det er kontra grove knekkebrød, grovt rundstykke eller godt gammeldags grovbrød er jeg usikker på. 

Man kan liksågodt spise ei grovbrødskive med sunt pålegg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes først og fremst det er praktisk. Og noen ganger er jeg så vanvittig lei av knekkebrød at jeg må ha "myke" karbohydrater.

Selv med grove varianter er det som regel en kalorier, sett ift. hvor mett du blir. Men det er en helt grei løsning til et måltid, spesielt om du fyller med proteiner, sunt fett og grønnsaker.

Anonymkode: eb82f...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lefsene kan lages etter forskjellig oppskrift, og du kan ha hva som helst i dem, så jeg vil vel anta at hvis du liker det, så er det sunt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pringle skrev:

Lefsene kan lages etter forskjellig oppskrift, og du kan ha hva som helst i dem, så jeg vil vel anta at hvis du liker det, så er det sunt for deg.

Tips til sunne oppskrifter?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tips til sunne oppskrifter?

Nei - og det var poenget mitt, som jeg ikke vet om du du nå enten overser eller understreker :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk innholdet/kaloriene på lefsepakka neste gang du handler inn til taco, så ser du at både lefser og skjell er det mest usunne i hele måltidet, og derfor ikke godt egnet til mellommåltider og lunsj hvis man er opptatt av slanking.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pringle skrev:

Nei - og det var poenget mitt, som jeg ikke vet om du du nå enten overser eller understreker :dry:

Oj, da misset jeg poenget helt. Beklager. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, skruf skrev:

Tacolefse har endel kalorier, så hvor sunt det er ...  er jeg usikker på. 

Det er ingen sammenheng mellom kalorier og "sunt". Olivenolje og nøtter er sunt selv om de inneholder veldig mye kalorier.

Anonymkode: 245ab...51a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen sammenheng mellom kalorier og "sunt". Olivenolje og nøtter er sunt selv om de inneholder veldig mye kalorier.

Jeg vet det. 

Men nå var ikke spm til ts olivenolje eller nøtter, men spesifikk tacolefse. Siden hun spør om sunnhetsnivå i den så sammenlignet jeg den med andre grove kornprodukter, ikke olje og nøtter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speltlompe er et alternativ med litt færre kalorier. Hvis det er det som er målet. Hvis du tenker på næringsinnhold så kan det gjøres alt fra veldig usunt til veldig sunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.8.2016 at 20.31, stan skrev:

Det er uansett det totale energi inntaket som teller. 

På hvor sunt det er? Hva om man dekker energibehovet med kun sjokolade, er det like sunt som om man dekker det med variert mat?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk blander hele tiden begrepene sunt og vektnedgang. 

Det er ikke sikkert du ønskler å gå ned i vekt selv om du spiser sunt og du kan fint gå ned i vekt selv om du ikke spiser sunt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...