Gå til innhold

Hvor går grensa for stalking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg bikker stalkergrensa ved å gjøre det jeg har tenkt på :sjenert:

Det er en mann jeg vet om, som ikke vet om meg. Det er en perifer bekjent av en venninne fra noen år tilbake. Det er helt unaturlig at hun kontakter han dessverre, og det er ingen naturlig setting for meg å møte på han "tilfeldig". 

Ut i fra det venninnen min har fortalt om han, samt heftig snoking på diverse sosiale medier, har jeg lyst til å få kontakt med han. Han vet som sagt ikke at jeg eksisterer. 

Er det bare å slå fra meg den tanken med en gang? Eller er det innafor å sende en melding på Facebook for eksempel? 

Anonymkode: 5da63...543

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe galt i å sende en melding på facebook

• Liker 6
Skrevet

Synes det er rart å bare sende en mld på favebook når du ikke kjenner han. Hadde noen gjort det til meg, hadde jeg rett og slett ikke likt det.

• Liker 2
Skrevet

kommenter på noe han har kommentert på, så kommer han til å tro at det var der du fant han.

Anonymkode: ff4e3...2ee

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en mann jeg vet om, som ikke vet om meg. Det er en perifer bekjent av en venninne fra noen år tilbake. Det er helt unaturlig at hun kontakter han dessverre, og det er ingen naturlig setting for meg å møte på han "tilfeldig". 

Ut i fra det venninnen min har fortalt om han, samt heftig snoking på diverse sosiale medier, har jeg lyst til å få kontakt med han. Han vet som sagt ikke at jeg eksisterer. 

Er det bare å slå fra meg den tanken med en gang? Eller er det innafor å sende en melding på Facebook for eksempel? 

Du kan vel godt sende han ei melding. Men husk at du bør si hvordan du fikk høre om han og helst introdusere deg selv, gjerne slå an en fin prat om du vill. 

Det viktigste er å vise at du ikke er en raring på internettet som prøver å lure han eller lignende og at du er interessert i han.

Skrevet

Alt for få jenter tør og ta kontakt. Kjør på. Send en uskyldig melding.

Tror di fleste menn tenker det er positivt.. 

I motsettning til kvinner så skjer det så og si aldri menn og er så langt fra creepy som det går ann. Hverfall ikke om dere har felles venner.

Skrevet
2 timer siden, Jolene skrev:

Synes det er rart å bare sende en mld på favebook når du ikke kjenner han. Hadde noen gjort det til meg, hadde jeg rett og slett ikke likt det.

Menn er mindre sensitive på det. Det er et kompliment om vi ikke er interessert, og fantastisk om vi er det.

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Send han en melding på facebook. Jeg mener at vi lever kun EN GANG!. Istedet for å gå rundt å ha problemer med hva andre må tenke så er det bedre å SI DET dersom man er interessert og LIKER en person, istedet for å ikke gjøre det. Livet er for kort til noe annet. Lykke til :) 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Menn er mindre sensitive på det. Det er et kompliment om vi ikke er interessert, og fantastisk om vi er det.

Tja, tror neppe én mann kan tale for alle...

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Jolene skrev:

Tja, tror neppe én mann kan tale for alle...

Hadde du sagt det om jeg sa menn liker jenter og?

Neida, ikke alle, ikke Jon i fjerdeklasse som ble banket opp av Lene  i 7ende og har vært redd jenter siden da.

• Liker 5
Skrevet

Det verste som kan skje er at han ikkje svarer eller er uinteressert, så kjør på. Du har ikkje noe å tape på å sende ein melding.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Hadde du sagt det om jeg sa menn liker jenter og?

Neida, ikke alle, ikke Jon i fjerdeklasse som ble banket opp av Lene  i 7ende og har vært redd jenter siden da.

Poenget mitt var og er, at ikke alle liker å få forespørsler via facebook. Min kjære hadde feks ledd høyt av sånt, for han hadde synes det var patetisk. Ergo kan man ikke alltid generalisere ;)

• Liker 1
Skrevet

Hva har du planer om å skrive? Jeg er enig med Jolene i at det kan bli rart. Du bør ha noe veldig mye bedre å komme med enn 'Venninna mi har fortalt om deg og jeg har stalket deg på sosiale medier'.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Jolene skrev:

Poenget mitt var og er, at ikke alle liker å få forespørsler via facebook. Min kjære hadde feks ledd høyt av sånt, for han hadde synes det var patetisk. Ergo kan man ikke alltid generalisere ;)

Patetisk med jenter som tør å prøve seg en gang på det de vil? Jaja... Jeg har ikke hørt om andre menn med sånne holdninger iallfall. Men nå høres det mest ut som du legger ord i munnen på ham

Men jeg kommer til å fortsette å generalisere. Det er sånn verden går rundt

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Patetisk med jenter som tør å prøve seg en gang på det de vil? Jaja... Jeg har ikke hørt om andre menn med sånne holdninger iallfall. Men nå høres det mest ut som du legger ord i munnen på ham

Men jeg kommer til å fortsette å generalisere. Det er sånn verden går rundt

Heldigvis har jeg kjent min kjære i mange år, hvorfor skulle jeg legge ord i munnen på han? For egen del, har jeg hørt om mange, nettopp fordi de ikke liker nett-dateing. De foretrekker å møte folk i det virkelige liv, fremfor en pc. Jeg har null problemer med å sjekke opp et mannfolk, men da gjør jeg det heller i det virkelige liv, i stedet for en livløs skjerm. På samme måte så ignorerer jeg de mannfolka som sender meg en melding via facebook. Ser ingen grunn til å svare fremmede mennesker der.

Å generalisere er helt fint det, dersom det er grunnlag for det. Det er heller ikke sånn verden går rundt, for da må man kunne vise til konkrete forskningsfunn som støtter utsagnene.

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ut i fra det venninnen min har fortalt om han,

Ikke det du spør om, men synes du bør være forsiktig med å få for høye forventninger til en du aldri har møtt og virker som du har for høye forventninger også siden du nettstalker fyren. Det at venninnen din liker fyren betyr jo ikke at du kommer til å like han.

Når det er sagt så bare send han en facebookmelding. 

Endret av Summers
  • Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Jolene skrev:

Så bra at han syns sånne folk er patetiske og kan heve seg over dem ved å le høyt av dem. Bra instilling på han.

Anonymkode: dbd36...dc3

• Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, NordTroll skrev:

Det verste som kan skje er at han ikkje svarer eller er uinteressert, så kjør på. Du har ikkje noe å tape på å sende ein melding.

Enig i denne. :) 

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Jolene skrev:

Bare vent til den dagen du finner hans andre mobiltelefon...

Anonymkode: ff4e3...2ee

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Jolene skrev:

Heldigvis har jeg kjent min kjære i mange år, hvorfor skulle jeg legge ord i munnen på han?

For å vinne en diskusjon på internett

4 minutter siden, Jolene skrev:

For egen del, har jeg hørt om mange, nettopp fordi de ikke liker nett-dateing. De foretrekker å møte folk i det virkelige liv, fremfor en pc.

Det gjør det heldigvis ikke patetisk å prøve å sjekke opp en mann på FB

Jeg har null problemer med å sjekke opp et mannfolk, men da gjør jeg det heller i det virkelige liv, i stedet for en livløs skjerm.

Tøff du er da. Ikke alle jenter som tør å gå bort til fremmede menn de ikke omgås, og sjekke dem opp. Og det er fullt forståelig. Hadde vært nesten rarere. Da er det verdt å prøve FB. Det gjør dem ikke patetisk. Mer patetisk å stalke ham så du kan finne ut hvor han kommer til å befinne seg så du kan sjekke ham opp

Å generalisere er helt fint det, dersom det er grunnlag for det. Det er heller ikke sånn verden går rundt, for da må man kunne vise til konkrete forskningsfunn som støtter utsagnene.

Jo det er bokstavelig talt sånn verden går rundt, vi putter alt og alle inn i ulike skjema i hodet vårt. Den raske (og som regel korrekte) måten vi har til å vurdere situasjoner og personer er grunnen til at vi har overlevd som art. (Gjelder for andre arter og)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...