Gå til innhold

LO-medlem kun for forsikringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ufør, kan jeg likevel melde meg inn i en fagforening? Jeg har aldri jobbet fordi jeg ble syk som barn, så jeg får kanskje ikke være medlem. Om jeg betaler kontigent pluss de 70 kr for LOs forsikring vil jeg stå igjen med mer enn jeg gjør nå som jeg må betale hele forsikringen min alene. Hvis jeg i fremtiden blir i form til å jobbe litt ville det jo være lurt å være medlem uansett. 

Anonymkode: 0b9b0...46a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lo favør innboforsikringen er den beste du får... Pluss at du som ufør betaler mindre enn alle andre på kontigentem.

Skrevet

Kontingenten er pr mnd, ikke år. Tror man får en ganske heftig innboforsikring for 5-600 kr i måneden! 

Anonymkode: ed9c7...f02

Skrevet

Jeg tror kanskje ikke du kan melde deg inn. En fagforening er en arbeidstakerorganisasjon, og du er jo ikke arbeidstaker. I mitt forbind må du jobbe i bransjen for å blinmedlem knalle fall. Men du kan jo prøve å melde deg inn og se.

Anonymkode: 89ae6...23c

Skrevet

OBOS-medlemskap koster 200,- i året. Jeg har innbo- og reiseforsikring der og betaler 2064,- i året. Sjekk vilkårene her: https://www.obos.no/obosforsikring

Anonymkode: c2db6...d67

Skrevet

Mener det stod et sted at man kan være medlem av fagforbundet (som er under LO) inntil et år etter at en slutter å jobbe? Så da høres det jo ut som om man må jobbe for å være medlem... LO er mest for de som er statlig ansatte mener jeg?; Statlig, kommunalt, f.eks. sykehus osv? Og fagforbundet er et av forbundene under dem.

Jeg har hatt veldig god nytte av LO-favør og forsikringene.

Anonymkode: aa13a...572

Skrevet

Ja, jeg regnet med at de bare vil ha med folk som faktisk har en jobb. Takk for svar! :) 

Anonymkode: 0b9b0...46a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...