AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #1 Skrevet 23. august 2016 Jeg vet ikke hva jeg skal tro. I fra noen bekjente har jeg fått servert noen historier om dem selv, som de selv sier. Hun ene har blitt overfalt og knivstukket og vært på sykehus p.g.a det i en lang periode. Det høres forferdelig ut, og det bekymret meg hvis det er sant. Jeg regner med at noen ikke dikter opp noe sånt, men midt oppi det så blir jeg fortalt at personen er rusmisbruker og da kan jeg ta meg selv i å tenke at det kanskje ikke er sant? Deretter er det en annen bekjent som på en eller annen måte havner i trøbbel hele tiden. Og da mener jeg: hele tiden. Slossing, krangling, fengsel, osv. Deretter så har man et voldteksoffer, noen har mistet livet og det blir ekstremt dramatisk og jeg sitter igjen med tanker om at jeg ikke aner om hva som er sant. Samtidig merker jeg at jeg ikke vil finne det ut heller. Hvis det er sant, kan det være at de er i et veldig dårlig miljø da? Eller er veldig hissige og sånt? Ingen fortjener å bli voldtatt, det er ikke det jeg mener, men mange historier og skriking og krangling ute på byen - Jeg har til gode å oppleve dette så ofte, og jeg har andre bekjente og da hører jeg aldri om slike ting. Hva er dette for noe egentlig? Anonymkode: 89d08...942
QQbaby Skrevet 23. august 2016 #2 Skrevet 23. august 2016 Det er i værtfall ikke vanlig å bli overfalt og knivstukket.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #3 Skrevet 23. august 2016 Det er ikke holdepunkter for å konkludere med noe som helst. Generelt kan du gå ut fra en statistisk regel om at noe er sant, noe er overdrevent, noe er løgn. Utfordringen blir å skille hva som er hva. Hvis det er viktig. Tvil bør komme fortelleren til gode. Anonymkode: d3da7...b19
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #4 Skrevet 23. august 2016 2 minutter siden, QQbaby skrev: Det er i værtfall ikke vanlig å bli overfalt og knivstukket. Nei - det er veldig uvanlig. Hvis det er sant så er jo det en katastrofe. Anonymkode: 89d08...942
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #5 Skrevet 23. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke holdepunkter for å konkludere med noe som helst. Generelt kan du gå ut fra en statistisk regel om at noe er sant, noe er overdrevent, noe er løgn. Utfordringen blir å skille hva som er hva. Hvis det er viktig. Tvil bør komme fortelleren til gode. Anonymkode: d3da7...b19 Ja. Det er ikke det at jeg tviler på det heller. Det er vanskelig å forklare. Det ble bare så mye (for disse personene vel og merke) at jeg begynte å lure... Anonymkode: 89d08...942
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #6 Skrevet 23. august 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva jeg skal tro. I fra noen bekjente har jeg fått servert noen historier om dem selv, som de selv sier. Hun ene har blitt overfalt og knivstukket og vært på sykehus p.g.a det i en lang periode. Det høres forferdelig ut, og det bekymret meg hvis det er sant. Jeg regner med at noen ikke dikter opp noe sånt, men midt oppi det så blir jeg fortalt at personen er rusmisbruker og da kan jeg ta meg selv i å tenke at det kanskje ikke er sant? Deretter er det en annen bekjent som på en eller annen måte havner i trøbbel hele tiden. Og da mener jeg: hele tiden. Slossing, krangling, fengsel, osv. Deretter så har man et voldteksoffer, noen har mistet livet og det blir ekstremt dramatisk og jeg sitter igjen med tanker om at jeg ikke aner om hva som er sant. Samtidig merker jeg at jeg ikke vil finne det ut heller. Hvis det er sant, kan det være at de er i et veldig dårlig miljø da? Eller er veldig hissige og sånt? Ingen fortjener å bli voldtatt, det er ikke det jeg mener, men mange historier og skriking og krangling ute på byen - Jeg har til gode å oppleve dette så ofte, og jeg har andre bekjente og da hører jeg aldri om slike ting. Hva er dette for noe egentlig? Anonymkode: 89d08...942 Vel, er man død, så er man død - det er da vel lett å finne ut av om er sant? Og dersom hun som var overfalt og knivstukket tilbringer mye tid i ett rusmiljø er vel sjansen større for at noe kriminelt skjer med henne? Noen folk blir kranglete på fylla og havner dermed i flere teite fyllekrangler og slosskamper. Skjønner godt at dette føles litt dramatisk, har du vurdert å kanskje endre litt miljø? Kanskje du henger med feil folk? Anonymkode: 4de34...09c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå