AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #1 Skrevet 23. august 2016 Hei! Jeg er ei 22 år gammel jente som ønsker å gå ned litt i vekt. For tiden veier jeg 62 kg fordelt på 170 cm, vil veldig gjerne ned til 55 kg. Jeg er ganske aktiv; går nesten daglig til og fra skolen, det er 4 km hver vei. I tillegg jogger jeg 4-5 ganger i uka; da alt fra 5-16 km. Og så spiller jeg Pokemon Go, og det blir en del gåing da også. Jeg har fitbit; det siste året har jeg hatt et gjenomsnitt på 22 000 skritt om dagen, den siste måneden har jeg hatt et snitt på 32 000 skritt om dagen. Så problemet er ikke å være aktiv nok, men hva og hvor mye jeg skal spise. Jeg tenker å legge meg på 1750 kcal om dagen, er det OK? For mye, for lite? Jeg har også et veldig stort søtsug, og må ha noe søtt nesten hver dag, noen som har noen tips til hva en kan gjøre når søtsuget kommer? Anonymkode: d7860...a46
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #2 Skrevet 23. august 2016 Hvorfor vil du ned i vekt når du er i nedre del av normalvekt allerede? Jeg veier 55, men jeg er bare 164 cm...! Og jeg kan ikke gå ned mye mer uten å se veldig skrapa ut. Anonymkode: 73838...020 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #3 Skrevet 23. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ned i vekt når du er i nedre del av normalvekt allerede? Jeg veier 55, men jeg er bare 164 cm...! Og jeg kan ikke gå ned mye mer uten å se veldig skrapa ut. Anonymkode: 73838...020 Jeg har en bmi på 21,4, så jeg kan fortsatt gå ned en del og fortsatt ha normal bmi. Det er kun av estetiske årsaker at jeg ønsker å gå ned i vekt, tror det vil hjelpe litt på selvfølelsen. Dessuten ønsker jeg å løpe raskere, og det er lettere om jeg blir litt slankere. Anonymkode: d7860...a46
Persephone Skrevet 23. august 2016 #4 Skrevet 23. august 2016 Hei, jeg ser at BMI er nevnt her allerede. Jeg er også 170 cm høy, men jeg veier ca 8 kilo mer. Jeg regnet ut en gang at hvis jeg veide ca 58 kg ville jeg ha en BMI på 20, så jeg tror jeg ville tenkt meg om før jeg gikk ned til 55 kg hvis jeg var deg. Siden det er det estetiske du bryr deg om, kan det jo godt være det ikke er vekta du bør forholde deg til men heller målebåndet. Muskler veier jo mer enn fett, og BMI sier veldig lite om hvordan du faktisk ser ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå