Gå til innhold

Smålubben eller bare litt komplekser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 166 og veier 55-56 kg. Jeg sykler en del, fram og tilbake til jobb 4 ganger uka, og er ellers også litt aktiv med å gå i skogen og svømme, men er ikke spesielt "fit". Er det mulig jeg er smålubben eller er det mest sannsynlig at det bare er litt komplekser? Jeg er 24 år, så forventer ikke å ha en tenåringskropp, men vil gjerne være normal/slank.

Anonymkode: a95d3...ba0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig er du bare ganske forvridd i hodet. Eller, ikke bare mest. Du har issues. Sorry at jeg sier det rett ut, men sånn er det.

• Liker 17
Skrevet
44 minutter siden, Silfen skrev:

Mest sannsynlig er du bare ganske forvridd i hodet. Eller, ikke bare mest. Du har issues. Sorry at jeg sier det rett ut, men sånn er det.

Ikke nødvendigvis. Jeg er litt lavere enn TS (164) og veier 50kg, og jeg er ganske dvask. Svær mage. Handler om hvor fettet legger seg. Handler ikke om issues, men selvinnsikt. 

Anonymkode: cf836...92b

• Liker 5
Skrevet
51 minutter siden, Silfen skrev:

Hvor gammel er du? Synes det er rart det legger seg på magen med mindre man er veldig tykk eller over 50 år (men da er det jo ganske vanlig).

Ellers, takk for svar. Ja, jeg har kanskje litt issues. Da prøver jeg jobbe mer med det enn å gå ned i vekt. Men vanskelig å vite hvor jeg skal begynne. Tenkte ikke over dette før en venninne sa jeg var slank, og jeg var uenig, og vi hadde en diskusjon.

- TS

Anonymkode: a95d3...ba0

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, Silfen skrev:

Du er jo den verste av de alle med den psyke holdningen din til egen kropp og de endeløse trådene du starter.

Hvorfor så sinna? Man kan faktisk ha ALT fettet på magen, og det er ikke særlig pent! 

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Jeg er litt lavere enn TS (164) og veier 50kg, og jeg er ganske dvask. Svær mage. Handler om hvor fettet legger seg. Handler ikke om issues, men selvinnsikt. 

Om du har "svær mage", er 164cm og 50 kilo, så er du helst gravid.

• Liker 7
Skrevet

Du liker ikke å ha mage, lår eller armer, vel nå er det faktisk slik at man kan være slank selv om man har disse kroppsdelene.

Gjest StripeyPanda
Skrevet

Skinnyfat er vel kanskje termen? At man er slank men "feit" på en måte. Ingen definerte muskler eller noe styrketrening involvert, da kan det være slapt og daft selv om man er normalvektig.

Skrevet

TS, det er umulig å si uten bilde.

• Liker 2
Gjest Belle âme
Skrevet

Du høyrast heilt normal ut, kanskje å stramme opp med styrke elle noke? 

Skrevet

Jeg mener ikke du er lubben uansett,  men jeg har vært smådvask og med litt slapp mage på den vekta og 165 cm når jeg ikke trente. Nå har jeg trent styrke i 8 mnd og har synlige muskler på kroppen og flat mage, men veier fortsatt nøyaktig det samme som da jeg var dvask. Så mao så er det ikke vekta som sier noe om man er lubben eller ei, men sammensetningen av muskler ogfett!

• Liker 3
Skrevet

Du er ikke overvektig. Om noe er du kanskje litt utrent? Er fettprosenten høy kan man lett føle seg lubben selv om man ikke er tykk.

Hvor fettet legger seg er også genetisk. Kanskje har du en eplefasong der fettet legger seg mer på mage, overarmer, bryster og ansikt enn det gjør på hofte, rumpe og øvre lår.

Jeg har et par venninner med slik fasong og de føler ofte at de må være mer påpasselige med å holde seg slanke enn jenter som legger på seg rundt hoftene, rett og slett fordi mer mage føles ufeminint. 

Antar at det er et spørsmål om trening. Og kanskje det å finne klær som er riktigere for din figur. 

Skrevet

Tråden er ryddet for hets og svar til dette. -Saraby, mod.

Skrevet

Jeg er selv 165 cm og 57 kg og absolutt ikke stor. Trener ikke spesielt mye, men mistenker at jeg har vært heldig når det kommer til hvor fettet har lagt seg. 

Anonymkode: 71395...9d7

Skrevet

Hadde samme BMI som deg før jeg begynte å trene styrke. Etter et år hadde jeg et par kilo høyere kroppsvekt, men så 5 kilo slankere ut. Seriøst, prøv det :)

Anonymkode: d3ff9...dc8

• Liker 1
Skrevet

Helt klart styrketrening du bør gå for. Dere som sier jenta har issues - ta dere sammen. Man kan fint ha en noe lav vekt til sin høyde og fremdeles føle seg chubby uten å ha issues. Det er pga. høy fettprosent og lav andel muskelmasse. Man er kanskje smal, men kroppen er ikke helt stram likevel. Vanlig "problem", heldigvis lett å fikse hvis man orker å ta tak i trening og kosthold en stund. Når ens utgangspunkt er såpass bra, tar det ikke lang tid å få gode resultater.

Så, TS, du er absolutt ikke lubben/stor/bred, men har mest sannsynlig en noe høy fettprosent. 

• Liker 1
Skrevet

Samme BMI kan se helt forskjellig ut på ulike kropper. Jeg har veldig smal beinbygning, og får fort mage og "muffin top" selv ved en BMI på 20. Jeg har venninner som veier mer enn meg som ser slankere ut for de er bygget annerledes, og har lavere fettprosent. Men som andre sier; styrketrening er veien å gå, ikke vektnedgang. 

Anonymkode: 1c056...92c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...