Gå til innhold

Gammel venninne som vil vi skal begynne å henge sammen igjen, men hun dumpa meg da hun fikk seg kjæreste. Hva ville dere har ha gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 4 år siden, så flyttet hun til Oslo for å studere og fikk seg kjæreste. Da var hun ikke interessert i å ha kontakt med meg mer. Hver gang jeg spurte om jeg skulle komme å besøke henne, så ble jeg bare avvist. Hun hadde ikke tid. Jeg spurte om hun ikke kunne gi beskjed når hun kom til hjembyen , så vi kan finne på noe. Joda, det skulle hun gjøre,  men sånn ble det aldri.  Til slutt fikk jeg nok og orket ikke å prøve mer.

Nå er det visst slutt mellom de og hun vil flytte hjem igjen.  Jeg fikk en sms i går og hun hadde lyst å finne på noe når hun kommer. Jeg er veldig usikker. Hun ditchet jo meg og kunne ikke brydd seg mindre om meg. Så fort det blir slutt, så vil hun ha kontakt igjen? Jeg har savnet henne, men er fryktelig skuffet.

Hva ville dere ha gjort? 

Anonymkode: f9f4c...6d9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke engang tatt meg bryet til å svare på sms'en. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde sagt ja til å finne på noe sammen. Jeg hadde hatt stor forståelse for at hun prioriterte å være med sin kjæreste da hun hadde det. 

• Liker 7
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hadde heller ikke svart.

Skrevet

Handler dette først og fremst om at hun fikk seg kjæreste, eller kanskje rett og slett at hun flyttet til en ny by?

Utifra overskriften forstod jeg det som at hun droppet alle venninner bare hun fikk seg kjæreste, men situasjonen var først og fremst at hun flyttet. Jeg har studert ute og det har flere av mine venninner og da blir det mindre kontakt. Man planlegger en helg, men skal folk besøke vil de bo hos deg, så har man kanskje lite plass i storbyen, eller noen man bor med og så blir det liksom aldri noe av. 

Om man bor samme sted man dropper noen fordi man har kjæreste er jo situasjonen en helt annen. 

Dersom dere ikke engang har hatt mye kontakt over chat eller telefon, er dere vel kanskje egentlig ikke så nære venner. Det er opp til deg om du vil tilbringe tid med henne - jeg synes det blir for dumt å si nei bare av "hevn" dersom dere ellers har det morsomt sammen, men er du ikke så opptatt av å henge med henne skylder du henne heller ikke noe. 

Anonymkode: abdde...faa

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville ikke ha svart. Jeg hadde ikke ønsket å ha en slik venninne. Det er jo heller ikke slik at du skylder henne noe. Tvert imot. 

Anonymkode: 3fb3a...2dc

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For 4 år siden, så flyttet hun til Oslo for å studere og fikk seg kjæreste. Da var hun ikke interessert i å ha kontakt med meg mer. Hver gang jeg spurte om jeg skulle komme å besøke henne, så ble jeg bare avvist. Hun hadde ikke tid. Jeg spurte om hun ikke kunne gi beskjed når hun kom til hjembyen , så vi kan finne på noe. Joda, det skulle hun gjøre,  men sånn ble det aldri.  Til slutt fikk jeg nok og orket ikke å prøve mer.

Nå er det visst slutt mellom de og hun vil flytte hjem igjen.  Jeg fikk en sms i går og hun hadde lyst å finne på noe når hun kommer. Jeg er veldig usikker. Hun ditchet jo meg og kunne ikke brydd seg mindre om meg. Så fort det blir slutt, så vil hun ha kontakt igjen? Jeg har savnet henne, men er fryktelig skuffet.

Hva ville dere ha gjort? 

Sikker på hun dumpa deg?

Jeg ble sammen med en meget manipulativ mann da jeg var 18-19...

og han var så eiesyk, jeg hadde ikke fri vilje engang, jeg var ung og usikker, og han likte ikke venninnen min osv og jeg fikk ikke ha så mye kontakt med henne, og det ble til at jeg ikke hadde kontakt med henne lenger...

Problemet var at etter noen år så satt jeg igjen uten noen venner! Og han var ikke snill med meg...

og eneste grunnen til at jeg ble enda lenger, var fordi jeg ikke hadde noe å gå til... jeg hadde joj ikke venner som kunne ta meg med ut på byen f.eks.

Kom meg heldigvis ut av forholdet, og jeg er på vei til å bygge meg opp et nettverk, har fått kontakt med gamle venner igjen. Det er godt å ta tilbake livet. Han ødela så mye.

Det er lett å si at det var min skyld og at jeg var dum som lot meg styre, men jeg var ung og usikker... jeg visste ikke bedre. 
Hadde det vært i dag, hadde jeg satt foten ned og sagt til han at dersom ikke jeg fikk ha de vennene jeg ville, så kunne han bare drite og dra. jeg har mye mer selvtillit nå enn da ja...

Jeg syns du skal gi henne en sjans jeg.

Anonymkode: 417de...b3c

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, exictence skrev:

Jeg hadde sagt ja til å finne på noe sammen. Jeg hadde hatt stor forståelse for at hun prioriterte å være med sin kjæreste da hun hadde det. 

Så du mener man gi faen i sine venninner når man får seg kjæreste? 

• Liker 10
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere ha gjort? 

Så kjedelig. Jeg hadde sagt ja, men jeg ville tatt det opp med henne. Venner går før kjærester.

Anonymkode: bf350...30d

Gjest Magnifiq
Skrevet

Jeg hadde sagt ja til å treffe henne.

Og når jeg hadde truffet henne ville jeg fortalt hvordan jeg følte det.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på hun dumpa deg?

og han var så eiesyk, jeg hadde ikke fri vilje engang, jeg var ung og usikker, og han likte ikke venninnen min osv og jeg fikk ikke ha så mye kontakt med henne, og det ble til at jeg ikke hadde kontakt med henne lenger...

Problemet var at etter noen år så satt jeg igjen uten noen venner! Og han var ikke snill med meg...

og eneste grunnen til at jeg ble enda lenger, var fordi jeg ikke hadde noe å gå til... jeg hadde joj ikke venner som kunne ta meg med ut på byen f.eks.

Kom meg heldigvis ut av forholdet, og jeg er på vei til å bygge meg opp et nettverk, har fått kontakt med gamle venner igjen. Det er godt å ta tilbake livet. Han ødela så mye.

Det er lett å si at det var min skyld og at jeg var dum som lot meg styre, men jeg var ung og usikker... jeg visste ikke bedre. 
Hadde det vært i dag, hadde jeg satt foten ned og sagt til han at dersom ikke jeg fikk ha de vennene jeg ville, så kunne han bare drite og dra. jeg har mye mer selvtillit nå enn da ja...

Det er da ikke vennene dine sitt ansvar. Beklager, men sånn er det bare. Når du ikke gidder å prioritere dem eller bry deg om vennskapet er det jo ikke så rart at de forsvinner. Det er leit at du var i et manipulativt forhold. Det forklarer situasjonen, absolutt, men det kan da ikke forventes at venner skal stille opp når de ikke blir behandlet som venner. 

Anonymkode: 3fb3a...2dc

• Liker 6
Skrevet

Aner ikke hvordan forhold de hadde. Har aldri møtt han en gang. Så det er vanskelig å si. Men jeg er uansett skuffet. Hun har hengt med andre venninner, men ikke meg. Har jo lurt litt på om det er noe galt med meg. 

Men jeg kan vel kanskje møte henne og fortelle hvordan jeg har hatt det. 

Ts :) 

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på hun dumpa deg?

Vondt å høre hva du har opplevd,men det er ikke til å stikke under en stol at en god del jenter faktisk helt glemmer venninnene sinde så fort de fort de får kjærste uten at det handler om at typenn er manulipativ.Har selv erfart det ts beskriver opp til flere ganger uten at det ligger noen annen årsak bak enn at de kun vil være sammen han.

Anonymkode: d9935...9b4

• Liker 1
Skrevet

TS, hun har tilbrangt tid med andre venninner på hjemstedet?

Anonymkode: 6c61f...fc8

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere ha gjort? 

Gi henne en sjanse da vel :) Du vet ikke før du har forsøkt vet du, - eller skal jeg kanskje heller si at det er hun som ikke vet før hun har forsøkt..? ;) Eller begge deler... Det skader ikke å akseptere hennes tilbud. Du har savnet henne, og du er skuffet over de siste fire årene hvor du føler at hun ikke har verdsatt deg. Nå føler hun at vennskapet dere imellom fortjener en ny sjanse.. Grip den sjansen! Siden du har savnet henne er ingen ting bedre enn å i det minste takke ja til å finne på noe. Så får du se om du synes det er godt å ha henne sammen med deg igjen, eller om hun er for fremmed for deg. Om du så trenger tid til å fordøye det etter at du har truffet henne snart. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, LeilaS skrev:

Så du mener man gi faen i sine venninner når man får seg kjæreste? 

Nei, man skal ikke la være å bry seg, så klart. Men man kan vel også se det sånn at hun ble blindt forelsket og fortapt i sin kjæreste og klarte kanskje ikke å se da hvor verdifullt faktisk det hadde vært med det vennskapet hun hadde med Ts? Kanskje hun hadde det vanskelig i livet, og ville begynne på nytt med nye ting rundt seg, kanskje hun ville søke lykken? Kanskje nå har hun innsett at lykken er ikke "et annet sted", men ta opp igjen vennskapet til Ts, kanskje andre ting også. For lykken er nemlig her og nå, og den må vi nyte.

Jeg vet ikke, men er mange grunner til at livet går opp og ned og er i forandring.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde gitt henne en sjanse til :) 

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, exictence skrev:

Nei, man skal ikke la være å bry seg, så klart. Men man kan vel også se det sånn at hun ble blindt forelsket og fortapt i sin kjæreste og klarte kanskje ikke å se da hvor verdifullt faktisk det hadde vært med det vennskapet hun hadde med Ts? Kanskje hun hadde det vanskelig i livet, og ville begynne på nytt med nye ting rundt seg, kanskje hun ville søke lykken? Kanskje nå har hun innsett at lykken er ikke "et annet sted", men ta opp igjen vennskapet til Ts, kanskje andre ting også. For lykken er nemlig her og nå, og den må vi nyte.

Jeg vet ikke, men er mange grunner til at livet går opp og ned og er i forandring.

Synes du ikke det er merkelig uifra ts skriver lengre ned, at hun har vanket med andre venninner utenom henne?

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, hun har tilbrangt tid med andre venninner på hjemstedet?

Jepp. :( 

Skrevet

Hvis hun er pen ville jeg gitt henne en sjanse til.

Anonymkode: 0767f...552

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...