AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #1 Skrevet 23. august 2016 Jeg har aldri delt min mening i all offentlighet om gutter og menn som foretrekker kvinner i fra Thailand, men jeg skriver det gjerne her på KG. I en litt difus diskusjon angående thaikvinner og menn som har valgt samvær og ekteskap med kvinner som er i fra Thailand og ikke kvinner som er i fra Norge med bakgrunn i fra Thailand, så mener jeg at alle har sin fulle rett til å bli forelsket i hvem dem vil. Ingen her har sagt noe uhyggelig om kvinner i fra Thailand, og kunne aldri ha gjort det. Men man har kritisert thaifjord. En bygd utenfor en by som fikk bystatus for noen år siden. Alle mennene (og da mener jeg alle utenom en) har valgt thaikvinner. Som nevnt: gjør gjerne det, men her er en ting jeg vil påpeke: Når hun (hun som står ved siden av han - dette er tatt i fra serien thaifjord) sitter hver eneste dag og gråter i kjellerleiligheten hans, savner familien, og ikke orker mer og syntes bygda er helt grusom, mister vettet, hvor er kjærligheten og hans medmenneskelighet da? Han bryr seg ikke om at hun sitter i kjelleren og strigråter og sitter der og daffer ved siden av henne og bryr seg ikke nevneverdig om at hun er kjempe trist. Har han da bare blitt sammen med henne uten henne tillatelse for å tilfredsstille sitt ego? Her, her og her finner man omtrent disse stereotype mennene som ikke ønsker norske kvinner, eller vestlige kvinner i sitt liv. De foretrekker disse kvinnene fordi de lager mat til dem, dem jobber hardt jevnt og trutt, de har en stor familie i Thailand som de ofte tar med til thaifjord. Nå er thaifjord en liten bygd, men byen ved siden av har endelig fått bystatus så hele byen og bygdene er fullt av norske (etniske) menn som er gift eller sammen med kvinner i fra Thailand. Hvor er medmenneskeligheten til mennene når kvinnene strigråter og hater byen og byga? Blir dem tvunget? Har dem det egentlig noe bedre i Norge enn i Thailand? Neppe. Har folk måtte flytte ut av thaifjord etter at thaifjord ble til thaifjord hvis en eller to ikke ønsket å være i lag med ei i fra Thailand? Nå er ikke disse mennene de peneste blomstene i buketten (hvis jeg var på deres alder ville ikke dette vært et førstevalg for meg), så de er ikke noe savn for andre kvinner sånn sett altså. Anonymkode: a487f...b5c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #2 Skrevet 23. august 2016 Tipper hovedgrunnen til at kvinnene blir i Norge, til tross for at de mistrives, er at familien hjemme i Thailand får et bedre liv. For noen er de viktigere enn deres egen livskvalitet og trivsel. Når det er sagt synes jeg synd på dem, og forstår ikke hva slags "mann" som tillater at kona er ulykkelig. Ville aldri ha rørt en slik mann, uavhengig av utseende! Anonymkode: e0640...9c5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #3 Skrevet 23. august 2016 Jeg kjenner ikke til "Thaifjord", men det er jo en kjent sak at norske kvinner ofte ikke ønsker å bosette seg på bygda, samt at det gjerne er de minst ressurssterke mennene som blir igjen der, og at disse ofte ikke er særlig attraktive partnere for kvinner. Anonymkode: e2330...878
fuglekvitter__ Skrevet 23. august 2016 #4 Skrevet 23. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipper hovedgrunnen til at kvinnene blir i Norge, til tross for at de mistrives, er at familien hjemme i Thailand får et bedre liv. For noen er de viktigere enn deres egen livskvalitet og trivsel. Når det er sagt synes jeg synd på dem, og forstår ikke hva slags "mann" som tillater at kona er ulykkelig. Ville aldri ha rørt en slik mann, uavhengig av utseende! Anonymkode: e0640...9c5 Så de jobber og brøfør sin familie i Thailand? Det er jo egentlig helt greit det, men det er trist å se når de strigråter og hater landet. At de mistrives og ikke syntes at Norge er et fint land å bo i og som om ikke det er nok så har to av kvinnene uttalt seg at de overhode ikke er tiltrukket av sine partnere. At alt er basert på praktiske ting. Hun ene står foran og på kamera og forteller til TVN at han er dum, teit, fæl og at hun bare sitter og ler av han hver dag. Helt enig med deg. Hvis man er glad i noen så tillater man ikke at kona sitter i kjellerleiligheten og er helt på bånn med tristhet. Så det der gjør noen av dem av ren skjær egoisme, og det er ikke annet enn utnyttelse i enkelte tilfeller.
fuglekvitter__ Skrevet 23. august 2016 #5 Skrevet 23. august 2016 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ikke til "Thaifjord", men det er jo en kjent sak at norske kvinner ofte ikke ønsker å bosette seg på bygda, samt at det gjerne er de minst ressurssterke mennene som blir igjen der, og at disse ofte ikke er særlig attraktive partnere for kvinner. Anonymkode: e2330...878 Jeg viste til thaifjord for å vise til et ekstremt eksempel om små-byer og bygder som bare har menn som er gifte eller i lag med kvinner i fra Thailand. Jeg viste til det fordi det er tilfellet i mange små byer og på bygdene. Man kunne kanskje sett det i fra et bredere perspektiv hvis det var tilfelle - kanskje en av mennene var i lag med ei i fra Brazil, India eller Spania, men nei da - det er bare kvinner i fra Thailand. Nå har flere av disse mennene uttalt seg og sagt at de får ikke tak i andre damer, da blir disse kvinnene sistevalget. Ikke rart de er triste. Men hvor lovlig er det egentlig? I følge disse menneske så er disse kvinnene det motsatte. De jobber jevnt og trutt i industrien, på verksteder og lignende og de jobber fysisk sett ekstremt hardt. De blir nesten kjeppjaget på bygdene for å jobbe for dem, i mens de selv sitter der og letter ikke på en eneste ting. De ønsker seg slaver og ingenting annet enn det når de holder på sånn med folk. Endret 23. august 2016 av fuglekvinnen__
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #6 Skrevet 23. august 2016 3 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev: Så de jobber og brøfør sin familie i Thailand? Det er jo egentlig helt greit det, men det er trist å se når de strigråter og hater landet. At de mistrives og ikke syntes at Norge er et fint land å bo i og som om ikke det er nok så har to av kvinnene uttalt seg at de overhode ikke er tiltrukket av sine partnere. At alt er basert på praktiske ting. Hun ene står foran og på kamera og forteller til TVN at han er dum, teit, fæl og at hun bare sitter og ler av han hver dag. Helt enig med deg. Hvis man er glad i noen så tillater man ikke at kona sitter i kjellerleiligheten og er helt på bånn med tristhet. Så det der gjør noen av dem av ren skjær egoisme, og det er ikke annet enn utnyttelse i enkelte tilfeller. Her dreier det seg vel ofte om gjensidig utnyttelse. Mannen får sex og noen som lager mat og rydder for han og kvinnen får mulighet til bedre økonomi og å sende penger hjem til familien. Anonymkode: e2330...878
fuglekvitter__ Skrevet 23. august 2016 #7 Skrevet 23. august 2016 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her dreier det seg vel ofte om gjensidig utnyttelse. Mannen får sex og noen som lager mat og rydder for han og kvinnen får mulighet til bedre økonomi og å sende penger hjem til familien. Anonymkode: e2330...878 Ja - de har jo blitt enige om det, men i det ene tilfellet så var hun ene i fra Thailand helt uenig. Hvis du hadde sett hvordan hun hadde det hadde du hjulpet henne ut av en sånn situasjon. Poenget mitt blir: de har det ikke alltid noe bedre der, og når de må bo langt ute i hutte heita for å få brøfø seg så kan jeg ikke skjønne at det er verdt noe for dem i grunn. Jeg tror ikke de har det noe bedre der enn i Thailand. De har det kanskje bedre i Thailand - det påsto hun ene. Og snakk om menn som faktisk er rasistiske i tillegg til at dem er i sammen med en utlending. Her snakker vi om kontroll-freaks så det holder. Endret 23. august 2016 av fuglekvinnen__
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #8 Skrevet 23. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her dreier det seg vel ofte om gjensidig utnyttelse. Mannen får sex og noen som lager mat og rydder for han og kvinnen får mulighet til bedre økonomi og å sende penger hjem til familien. Anonymkode: e2330...878 Det er jo greit, men det er fortsatt helt på trynet at mennene lar kvinnene ha det vondt, uten å løfte en finger. Hadde jeg vært sammen med en som krevde sex som en del av avtalen, men som aldri ga meg nærhet når jeg trengte det, så hadde det ikke hjulpet hvor mye penger han hadde gitt meg. En fin og praktisk "avtale" for mange, men det virker utrolig kaldt og hjerteløst. Tror også det handler mindre om kvinnens egne forbedrede økonomi, enn om at familien får flere muligheter. Det er neppe bedre å ha romslig økonomi, enn å være omgitt av de man er glad i. Anonymkode: e0640...9c5
fuglekvitter__ Skrevet 23. august 2016 #9 Skrevet 23. august 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo greit, men det er fortsatt helt på trynet at mennene lar kvinnene ha det vondt, uten å løfte en finger. Hadde jeg vært sammen med en som krevde sex som en del av avtalen, men som aldri ga meg nærhet når jeg trengte det, så hadde det ikke hjulpet hvor mye penger han hadde gitt meg. En fin og praktisk "avtale" for mange, men det virker utrolig kaldt og hjerteløst. Tror også det handler mindre om kvinnens egne forbedrede økonomi, enn om at familien får flere muligheter. Det er neppe bedre å ha romslig økonomi, enn å være omgitt av de man er glad i. Anonymkode: e0640...9c5 De har ikke lov til å kreve sex som en slags avtale bare for å få sex av noen kvinner egentlig. Er ikke det det samme som prostitusjon?Lite visste jeg da jeg slo på tv'n - da dokumentaren om thaifjord kom at det omhandlet regelrett menneskesmugling og prostitusjon på bygdene og i små-byene. Det skjer der også. Det ser ut som om at dem bor der for å få gjemt seg - for å få levd i skjul med all ulovligheten sin. Endret 23. august 2016 av fuglekvinnen__
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå