Gå til innhold

noen som har erfaring fra østmarka skole i oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å sende min 6-åring på Østmarka skole. Han er svært sjenert med dårlig selvtillit og tenkte det kanskje ville være bra for han med en liten skole. Han har begynt på stor offentlig skole, og ser at han er helt lost nå og har vansker med å få innpass hos de andre barna. Noen som har erfaringer?

Anonymkode: 8f540...418

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ALLE 6-åringer er litt lost første tida etter skolestart, selv på små skoler. La han få tid til å bli kjent med klassekamerater og lærere før du vurderer å flytte på han. Osloskolene startet vel i går? Du kan ikke gjøre deg opp en sånn mening etter 1 dag. Det kan ta et par månder før han finner plassen sin, men så løser det seg sikkert fint. Lærerne har stort fokus på at ungene skal bli kjent og å bli trygge nå i starten. Føler du deg usikker så ta en prat med kontaktlærer og be om å få tilbakemeldinger om hvordan det går. Er han på skolefritidsordning så snakk med de ansatte der. De er vant til å ta imot nye førsteklassinger hvert år. Du kan også bidra selv ved å være aktiv for å bli kjent med de andre barna. kanksje kan dere invitere noen hjem til dere? Eller avtale å møtes for å leke sammen et sted?

Jeg har også skolestarter i år. Og han har vært litt lost han og de første dagene (skolen startet tidligere her), men jeg ser allerede at det går gradvis bedre. Selvsagt gjør det vondt i et mammahjerte når barne ditt er usikker og kanskje gruer seg til skolen, men med 2 eldre barn vet jeg heldigvis at det vanligvis løser seg veldig fort.

Anonymkode: f7b82...969

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...