AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #1 Skrevet 22. august 2016 For en uke siden var jeg hos tannlegen og fylte igjen en tann fordi fyllet som var der hadde falt ut og gjorde tannen svært sensitiv. Å tygge noe gjorde at det iste i tannen! 😣 Tannen er en av jekslene nederst bakerst på venstre side. Tannlegen ga meg tre sprøyter. 1 i kinnet (førte til at jeg skalv der jeg lå), og to stykker (mer vanlig bedøvelse) på hver side av selve tannen. Hun brukte et sånt redskap for å sjekke at det ikke var noen sprekker i tannen, og da det ikke gjorde vondt så satte hun i gang med borring og fylling. Jeg merket dagen etterpå at tannen var noe sensitiv fremdeles, og at jeg skikkelig øm i kinnet, men regnet med at det kom til å gi seg innen et par dager. Nå har det jo gått en uke, og jeg kan ikke tygge på venstre side fordi det er svært sensitivt og iser i tannen. Kan ikke pusse tennene med elektrisk tannbørste fordi jeg kjenner det iser bak på tannen. Lurer på hva jeg skal gjøre? Vente lenger? Gå tilbake til tannlegen, eventuelt en av de andre som kan være tilgjengelig der og få det sjekket igjen? Trekke den? Jeg har ingen visdomstenner igjen for øvrig, men har en jeksel oppe som jo står "rett over" denne her, så den vil jo da "henge over tannkjøttet".  Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 93755...54d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #2 Skrevet 22. august 2016 Det er da helt vanlig at tenner tannleger fyller er ikke-som-før i årevis?  Jeg ville (dersom ingenting er betent) gitt det en måned. Merker du gradvis bedring i løpet av den tiden så gir du det mer tid. Anonymkode: 036a7...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #3 Skrevet 22. august 2016 Du må bare vente. Med meg gikk det et par mnd tror jeg før det gikk over, og nå føles det helt normalt. Anonymkode: b65d9...803 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 Dytt  Ble det bedre? Anonymkode: 3c704...697
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå