Gå til innhold

Vil menn med høyere utdanning ha ei dame med høyere utdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ei som har mindre utdanning enn seg selv? Liker ikke menn at dama har like lang/lengre utdannelse? 

Anonymkode: ece6f...681

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs. Betyr dette at du vil være mindre tilstede for eventuelle barn?

Anonymkode: f231d...f0f

• Liker 1
Skrevet

De jeg kjenner vil det, men dette er menn i 20 årene som studerer selv.

Anonymkode: 8091b...a6a

Skrevet

Vil helst ha et kvinnfolk uten utdanning som går hjemme og lager mat.

Jenta mi tar doktorgrad, men det spiller egentlig ingen rolle hvilken utdanning hun har så lenge man er på samme plan

Anonymkode: 6aeaa...f44

Skrevet

Generelt er dette med høyere utdannelse viktigere for kvinner enn for menn, men oppegående menn ønsker ikke en kvinne som kun vil stå på kjøkkenet og ikke har sine egne meninger. Jeg tror menn foretrekker kvinner som er intelligente og har ting gående, så lenge han selv gjør det "bedre". :P Det med utdanning tror jeg ikke er like viktig, men lønn - definitivt. Mange menn vil føle seg truet/mindre mandig om de tjener mindre enn kona.

Anonymkode: b46d5...a61

• Liker 3
Skrevet

Etter mine erfaringer, så er kvinnene mer opptatt av utdanningsnivå enn menn. Og at kvinner vil ha menn som står over dem i utdanning og status. Men: det er en liten åpning: i og med at handverkere gjerne har fagbrevet sitt i 19års-alderen, er de gjerne kommet lengre "i livet": på eiendoms- og statusstigen når de når gifteklar alder og har dermed et fortrinn der i forhold til menn som akkurat har avlagt eksamen og som skal gå arbeidsledige noen måneder til næringslivet asorberer de. Legg så til at det for noen kvinner er viktig at mannen er "handy" og at kvinner ofte ikke greier å forestille seg både utdanning og "handyhet" i en og samme mann, så har du svaret på hvorfor en god del akademikerkvinner lever med handverkermenn.

Det er ikke slik at høy udanning i seg selv er eksluderende for kvinner, altså.

• Liker 2
Skrevet

Indirekte så vil det ha noe å si.. Slik som at de sier at blonde jenter har du det moro med før du gifter deg med en brunette.

Du vil vel heller leve et liv med ei du kan dele erfaringer og diskusjoner med, enn med ei som er dum og deilig.

Anonymkode: c24db...433

Skrevet
Den 22.8.2016 at 0.49, AnonymBruker skrev:

Vil helst ha et kvinnfolk uten utdanning som går hjemme og lager mat.

Jenta mi tar doktorgrad, men det spiller egentlig ingen rolle hvilken utdanning hun har så lenge man er på samme plan

Anonymkode: 6aeaa...f44

Hvafornoe???

Anonymkode: 35136...c33

• Liker 2
Skrevet

Mitt inntrykk er at menn flest ikke er like opptatt av partnerens utdannelse og materielle goder (økonomi) som kvinner er. Det holder ha en varm personlighet og et fint ytre så er biffen i boks til tross for at hu er uføre eller går på nav mens han jobber innen et prestisjeyrke. 

Skrevet

De fleste smarte menn ser at de kan få både og... At hun er smart og pen. Utdanning pleier ikke å si disse tingene for vår del, det er utrolig mange smarte jenter. Faktisk vil jeg si at jeg kjenner like mange smarte jenter med lav utdanning som høy.

Anonymkode: 9e8be...b52

• Liker 1
Gjest Spiderman
Skrevet

Handler mer om kjemi og personlighet enn utdanning.

Det finnes sikkert plenty bra damer uten utdannelse og det finnes sikkert mange dårlige damer uten utdannelse. Det samme gjelder damer med utdannelse. Personer som ikke klarer å se forbi slike faktorer har et skrudd forhold til mennesker, og jeg syntes synd på dem. Tenk på alle gode relasjoner de potensielt velger bort.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil vel heller leve et liv med ei du kan dele erfaringer og diskusjoner med, enn med ei som er dum og deilig.

Svart/hvit-mentalitet som dette er definisjonen på dumskap. Dumme mennesker finnes overalt og en utdannelse vil ikke forandre på dette:fnise:

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvafornoe???

Anonymkode: 35136...c33

Hvafornoe??? Skal han ikke ha lov til å ha sine egne preferanser??? **TRIGGERED**

Skrevet
1 time siden, Hummels3 skrev:

Hvafornoe??? Skal han ikke ha lov til å ha sine egne preferanser??? **TRIGGERED**

Strengt tatt du som fremstår triggered her. Slapp av. Ta deg en valium.

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strengt tatt du som fremstår triggered her. Slapp av. Ta deg en valium.

Stemmer vel forsåvidt det. Jeg ble triggered av at c33 ble triggered. Jeg stemmer for at internett burde ha flere safespaces.

Skrevet

De fleste menn jeg kjenner med høyere utdanning (i den grad av sivilingeniører og økonomer) er som regel gift med kvinner med høyere utdanning (i den grav av sykepleiere). De legene jeg kjenner derimot er som regel gift med kvinner som også har en prestisjefylt utdanning 

Anonymkode: 3c2e4...507

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste en undersøkelse som kom frem til at menn er individer og har ulike preferanser

Anonymkode: 4c7e5...08c

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste en undersøkelse som kom frem til at menn er individer og har ulike preferanser

Anonymkode: 4c7e5...08c

:ohmy: whaaaaaaat? 

Anonymkode: 4e056...ec1

Skrevet

Den store majoriteten av mennesker treffer partner gjennom studier, jobb eller felles venner. Så man ender opp med noe tilsvarende 

Menn bryr seg mindre om status av yrke og utdannelse, men det er alltid en fordel å ha noen på "samme plan".

De fleste par jeg kjenner er i nogenlunde samme kategori, men der han har litt mer utdannelse / karriere enn henne. F.eks. begge har studert jus - hun jobber kommunalt, han er advokat i et stort firma. Hun har bachelor, han har master. Og så videre.

Jeg har en venninne der han har master og veldig god jobb og hun har ikke fullført videregående. Hun har luftet noen frustrasjoner noen ganger - hans frustrasjon over å "dra hele lasset" økonomisk skaper lett gnisninger, og jeg vet det bekymrer henne litt hva hennes situasjon vil bli om de noen gang skulle skilles. 

Anonymkode: a7ee0...4a9

Skrevet

For å svare på overskriften: Nei, menn vil ikke ha ei dame med høyere utdanning. 

Menn vil ha en partner som tilfredsstiller det den enkelte mann ønsker seg. Utdanning er sjelden eller aldri en viktig faktor i så måte. Refleksjonsnivå, tenkemåte og holdninger derimot - kan godt være relevante utvalgskriterier. I det ligger det selvsagt at ei dame med høyere utdanning innfrir men det er ikke et absolutt krav. 

Bedre måte å si det på: Kvinner med høy utdanning er oftest i et forhold med en mann med (like) høy utdanning. Menn med høye utdanning er (med noen unntak) i forhold med kvinner, uavhengig av utdanningsnivå. Spennende blir det jo om noen år, da prognosene viser at det vil være langt flere kvinner enn menn med høy utdanning..........

Dessuten finnes det (noen) menn som sliter big-time med at dama har høyere utdanning (og aller helst; høyere lønn) enn han selv. 

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg ønsker en dame med høyere utdanning. Det har jeg inntrykk av at de fleste av kompisene mine også ønsker. Hvor lang hennes høyere utdanning burde kan jeg ikke si jeg har tenkt så mye på.

-Mann33

Anonymkode: c41e0...b23

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...