AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #1 Skrevet 22. august 2016 Hei, Sønnen min på fire år har akkurat byttet barnehage. Han gir uttrykk for at han savner sin gamle barnehage og ikke vil gå i den nye, noe som jo er forståelig. Samtidig er det uansett sårt å høre at barnet ditt (foreløpig) ikke trives så godt i den nye barnehagen. Dere som har erfaring med at litt eldre barn bytter barnehage, hvordan gikk tilvenningen og hvor lang tid brukte barne på å bli "varm i trøya" i den nye barnehagen? Anonymkode: 0ddff...f49
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #2 Skrevet 22. august 2016 Her var det motsatt. Trivdes ikke i barnehagen, flyttet og begynte i en ny og trivdes med en gang. Jeg vil tro at det er annerledes hvis barnet ditt trivdes i den første barnehagen. Men jeg vil tro at det vil gå seg til etterhvert som barnet blir kjent. Anonymkode: 88dae...17e
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #3 Skrevet 23. august 2016 Det kommer nok mye an på barnehagen. Min sønn byttet også barnehage da han var 4. Det gikk over et halvt år hvor han ikke fant seg til rette og gråt ved levering. Gråt gjerne også om kvelden fordi han ville flytte tilbake og gå i den gamle barnehagen sin. Det var en del ting vi reagerte på i den nye barnehagen i tillegg til at han ikke trivdes der, så da han hadde gått der i 8 mnd så byttet vi. Prøvde så lenge vi syntes vi kunne å unngå enda et bytte, prøvde å ta opp ting med de ansatte, invitere barn fra barnehagen hjem til oss osv, men uten bedring. Da han byttet igjen gruet han seg veldig til å begynne med, men etter noen dager gledet han seg til å gå i barnehagen for første gang på lenge. Vi hadde de vanlige 3 dagene med tilvenning, og levering etter det var helt problemfritt. Etter en uke uttalte han at den nye barnehagen var mye bedre, for han hadde allerede blitt bedre kjent med de andre der enn i den forrige. Nå har han gått der i 5 måneder, og det er nesten som om han "alltid" har gått der. Han ville fortsatt aller helst hatt den første barnehagen sin, men han snakker ikke om det så ofte lenger. Anonymkode: 2b36f...f9b
Arkana Skrevet 23. august 2016 #4 Skrevet 23. august 2016 Mellomste var også 4 da han begynte i ny barnehage. Det gikk veldig greit i starten. Allerede første dag fant han bestevennen sin og hadde det veldig fint, men etter en måned eller så fikk han en reaksjon. Han gråt ved levering og i et par uker måtte jeg bli med ham inn om morgenen og være med ham 20-30 minutter, legge puslespill med ham og bare være der litt før jeg dro. Det gikk heldigvis over det også og han har stortrivdes siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå