Gå til innhold

Overvinne negativ tankegang om trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan/Hva gjør dere for å overvinne dere selv? 

Når hodet forteller deg at du ikke klarer, det er ikke vits, det er bare en vits å prøve... osv. Og kroppen er kjempetung og stritter i mot.

Anonymkode: ed79d...679

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest- silje
Skrevet

Nå går det helt automatisk, etter noe år med trening. Men jeg husker at det første året, så var det mange "gode" unnskyldninger til å ikke trene ;) 

Jeg husker at hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle trene den dagen, så ville jeg prøve litt og se om jeg klarte det, så var det bedre å se om jeg fikk det til, enn å la være. Noen av de beste treningsdagene mine var de dagene der kroppen og hodet ikke ville - men jeg gjorde det for det! Da fikk jeg en mye bedre følelse av å ha gjennomført treningen, fordi jeg trosset meg selv, og jeg klarte jo alltid å gjennomføre økten.

Så jeg bestemte meg for hvilke dager jeg skulle trene den uken - og uansett hva kroppen og hodet sa, så fant jeg ut at jeg i det minste kunne prøve å trene litt, for å se om det gikk. Da var det lettere å starte å trene, for jeg hadde jo bestemt meg på forhånd - og hvis kroppen ikke klarte det så var det jo en ærlig sak det, men en må prøve, for en vet jo ikke på forhånd om en klarer å gjennomføre eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...