Gå til innhold

Sjampo til mitt hår


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Det viser seg at min nye sjampo har en rensende effekt og dermed vil falme farge i håret mitt... :-? Mao ikke så gunstig for meg som akkurat er nyfarga. Jeg har kjøpt Tigi Catwalk sexed up body-building sjampo, brukt den ca i en uke og vært kjempefornøyd!! Men fargen ble fort blass av den, så jeg blir nesten nødt til å kjøpe en ny... Frisøren foreslo enten: Tigi Bedhead Dumb Blonde, eller Joico K-pak eller Kérastase Resistance. Så nå skal jeg bestille en av de på LF.

Håret mitt er langt, tjukt med litt fall i, klippet opp i mange forskjellige lengder, stripet på toppen og farget mørkere under. Det er nok litt slitt iom at jeg farger det mye. Jeg vil ikke ha noen sjampo som gjør håret mitt flatt... Liker volum...

Noen som kan hjelpe meg å velge, eller evt. kaste inn flere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ta Catwalk Thickening shampo istedet.. Den har så og si samme effekt som Sexed-Up, altså volum, men den lager volum ved å virke oppbyggende istedenfor rensende. Derfor vil den ikke stjele fargen slik som Sexed-up. Jeg syns den er kjempegod, er spesielt fornøyd med balsamen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Jeg liker veldig godt Joico k-pak.

Så jeg hadde definivt gått for den!

Spørs om du liker lukta da :tunge1:

lukter den banan akkurat som kuren? :-? Men hvordan blir håret av denne da? blir det flatt og glatt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg bruker Dumb Blonde selv, men den gjør ikke håret så skrekkelig mykt, så det er mulig den ikke vil gi nok fuktighet til ditt tykke, tørre hår.

Min favoritt blant de du nevner, er Kerastase, Joico har jeg ikke prøvd (og dessuten tror jeg den også lukter banan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Jeg bruker Dumb Blonde selv, men den gjør ikke håret så skrekkelig mykt, så det er mulig den ikke vil gi nok fuktighet til ditt tykke, tørre hår.

Min favoritt blant de du nevner, er Kerastase, Joico har jeg ikke prøvd (og dessuten tror jeg den også lukter banan)

hm ja der sa du noe... Men da er det 2 sjampoer jeg vurderer innen Kérastase resistance-serien; bain de force eller bain volumactive. Nå har jeg fått en prøve på bain volumactive, så da prøver jeg den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv
Du kan jo ta Catwalk Thickening shampo istedet.. Den har så og si samme effekt som Sexed-Up, altså volum, men den lager volum ved å virke oppbyggende istedenfor rensende. Derfor vil den ikke stjele fargen slik som Sexed-up. Jeg syns den er kjempegod, er spesielt fornøyd med balsamen

Fortell litt mer om denne... Hvordan lukter den? Pleier den håret også, eller er det kun en volum-sjampo?

Får ikke helt bestemt meg jeg. Men kunne kanskje tenke meg å prøve en annen Tigi-sjampo altså... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Ok, jeg har bestemt meg for kerastase resistance, men er egentlig ikke lykkelig med valget mitt :ler: Jeg har brukt den i et par år tidligere, synes den var knall! men den hadde ikke det som denne tigi-sjampoen hadde, at den gjorde håret mitt luftig og ga volum. :-? Det var en vanvittig digg konsistens på den. Noen andre som har prøvd den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Catwalk Thickening shampo, så tror jeg den lukter slik som Sexed-up, litt sånn skogsbær-aktig.. men lukt er vel aldri noe problem når det kommer til TIGI :) Til tross for at det er en volum shampo, så syns jeg den var veldig pleiende, balsamen var tykk og kremete med masse fuktighet, og det er jo sjeldent at volum-balsamer er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Angående Catwalk Thickening shampo, så tror jeg den lukter slik som Sexed-up, litt sånn skogsbær-aktig.. men lukt er vel aldri noe problem når det kommer til TIGI  :)  Til tross for at det er en volum shampo, så syns jeg den var veldig pleiende, balsamen var tykk og kremete med masse fuktighet, og det er jo sjeldent at volum-balsamer er

oj.. Ja for jeg lurte litt på denne, men så hørte jeg at den ikke var så pleiende og at håret ble vanskelig å gre. Får mann sånn digg konsistens på håret (luftig) av denne også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av de shampoene du nevner ville jeg prøvd Joico, men den lukter omtrent som kuren, hvis det er problem. Jeg liker ikke Dumb Blonde i det hele tatt. Har ikke prøvd Kerastase.

Men hva med Tigi Catwalk Fashionista? Lukter godt og skal være fargebevarende. Sist jeg var hos frisør brukte hun den på meg, og håret ble kjempefint. Har tenkt å kjøpe den i sånn minipakketilbud på LF nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Problemet ditt tror jeg er at du vil ha to ting som vanskelig lar seg forene----en pleiende shampo som gir volum (men jeg har allerede gitt deg forslaget mitt på en mulig problemløser). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lukter den banan akkurat som kuren? :-? Men hvordan blir håret av denne da? blir det flatt og glatt...?

Lukter banan, men jeg synes ikke at den tynger håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...