AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #1 Skrevet 22. august 2016 Fersk barnehagemamma planlegger høsten og jobb, ser at FN-dag kommer i oktober i barnehagen. Hva er opplegget her? Er det for foreldrene til å være med på? Sønnen vår går jo på småbarnsavdeling, er disse også med på FN-dag? Hadde vært kjekt å høre andre foreldres erfaring med småbarnsavdelingen i forhold til dette, har ikke fått noe info om dette enda Anonymkode: 7cca1...05f
absinthia Skrevet 22. august 2016 #2 Skrevet 22. august 2016 Kommer helt an på den aktuelle barnehagen. Noen markerer den bare i barnehagen, uten at foreldre deltar - andre har f.eks foreldrekaffe på slutten av dagen og litt etter hentetid, til inntekt for en god sak. Du får nok info. Der jeg jobber markerer vi den bare internt og det eneste de minste merker av dagen er kanskje at vi hører på og danser til musikk fra andre land og iblant spiser mat fra andre land. Dagen på de fleste småbarnsavdelinger er veldig preget av at de små skal få dekket behovene sine for søvn, stell og annen omsorg, så det ligge rikke mye prestisje i å på død og liv skulle drasse de med på ting de ikke forstår så mye av. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #3 Skrevet 22. august 2016 3 minutter siden, absinthia skrev: Kommer helt an på den aktuelle barnehagen. Noen markerer den bare i barnehagen, uten at foreldre deltar - andre har f.eks foreldrekaffe på slutten av dagen og litt etter hentetid, til inntekt for en god sak. Du får nok info. Der jeg jobber markerer vi den bare internt og det eneste de minste merker av dagen er kanskje at vi hører på og danser til musikk fra andre land og iblant spiser mat fra andre land. Dagen på de fleste småbarnsavdelinger er veldig preget av at de små skal få dekket behovene sine for søvn, stell og annen omsorg, så det ligge rikke mye prestisje i å på død og liv skulle drasse de med på ting de ikke forstår så mye av. Takk for svar! Ja, det er det jeg tenker også. De små får jo ikke så mye ut av en slik dag. TS Anonymkode: 7cca1...05f
Forundret.. Skrevet 22. august 2016 #4 Skrevet 22. august 2016 I barnehagen til jentungen så har det vært markering med salg av mat, kaker, kaffe og saft. De har da lagd til "restaurant" med forskjellige retter og kafé med forskjellige kaker og bagst, både inne og ute under tak/telt. Ganske greit i og med at det da har startet i tre tiden og vart til seks, på den måten spiser en middag der. De har også lagd det til at hvert barn har lagd hver sin kunstpakke som foreldre kan kjøpe til ca en hundrings, rimeligere om en har flere enn et barn. Ellers så har det vært forskjellige poster på hele barnehageområdet og innen de forskjellige avdelingene, sånt som loppemarked, balkongknytting, ansiktsmaling, hoppeslott, loddsalg, lekestasjon, kakaosalg, svampkasting og kaste på blink der alle får premie! De fleste tingene har da kostet en femmer mens mat 20 og kaker o.l 10. Jeg synes at det har vært kjekt begge gangene selv om barnet bare gikk på småbarnsavdelingen og hun fikk også enormt mye igjen av det å få vise frem barnehagen og vennene sine, hun syntes det var veldig stort å gå fra post til post og det å få lov til å være med på aktivitetene. Vel verdt å sette av tid til!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #5 Skrevet 22. august 2016 5 minutter siden, Forundret.. skrev: I barnehagen til jentungen så har det vært markering med salg av mat, kaker, kaffe og saft. De har da lagd til "restaurant" med forskjellige retter og kafé med forskjellige kaker og bagst, både inne og ute under tak/telt. Ganske greit i og med at det da har startet i tre tiden og vart til seks, på den måten spiser en middag der. De har også lagd det til at hvert barn har lagd hver sin kunstpakke som foreldre kan kjøpe til ca en hundrings, rimeligere om en har flere enn et barn. Ellers så har det vært forskjellige poster på hele barnehageområdet og innen de forskjellige avdelingene, sånt som loppemarked, balkongknytting, ansiktsmaling, hoppeslott, loddsalg, lekestasjon, kakaosalg, svampkasting og kaste på blink der alle får premie! De fleste tingene har da kostet en femmer mens mat 20 og kaker o.l 10. Jeg synes at det har vært kjekt begge gangene selv om barnet bare gikk på småbarnsavdelingen og hun fikk også enormt mye igjen av det å få vise frem barnehagen og vennene sine, hun syntes det var veldig stort å gå fra post til post og det å få lov til å være med på aktivitetene. Vel verdt å sette av tid til! Jøss, det hørtes jo flott ut! Gutten vår er 21 mnd så han er jo ikke av de aller minste. Mye mulig han hadde likt et slik opplegg Spent på hva barnehagen vår gjør ut av det TS Anonymkode: 7cca1...05f
Forundret.. Skrevet 22. august 2016 #6 Skrevet 22. august 2016 Kjekt for både voksne og barn ja. Og til et godt formål. Ikke minst hyggelig å treffe andre foreldre og slå av en prat med dem også 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #7 Skrevet 23. august 2016 Barnehagen vår er ute og synger og spiller og samler inn penger til fadderbarnet sitt. Så er det kaffe og salg av kunst til foreldrene ved henting. Obs: Kunsten kostet 100,- kroner stykket, kaffen/saft 10 og kake 15,-. Vi har to barn, og første gang skjønte jeg ikke at "ta med litt småpenger" betydde 275,- kroner i kontanter... De pengene går også til fadderbarnet. Første gangen syntes jeg det var noe tull, nå liker jeg FN-dagen, barna har fått et forhold til fadderbarnet (de sender brev, bilder og tegninger og får tilbake) og jeg har med nok penger eller legger oppi det jeg har. Anonymkode: 6e0dd...3de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå