Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan gjør man det slutt etter så mange år? Hva er riktig å si, og hvordan si det? Vet det er umulig å IKKE såre den andre, men..:( Jeg er redd for temperamentet eller oppførselen hans hvis jeg tar det opp med ham.. Han mener jeg er feig hvis jeg tar det over tlf det vet jeg..men face to face med ham blir jeg svak, redd.. Jeg må ut av dette, det er ikke bra for meg eller familien min men aner ikke hvordan.....Hjelp..:(

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

oioi så fælt dette høres ut!!! 4år er lenge da, dere må jo kjenne hverandre ut og inn?? da må du nesten bare sette deg ned med han of ta det rolig og forklare han det.. dere er jo såpass godt kjent at det skulle jo gå bra.. om grunnen er en annen så ville jeg kanskje trådt veldig forsiktig frem, men om det er bare følelsene som er borte ville jeg sagt det,men sag tat jeg er jo fortsatt glad i han og ville gjerne holde kontakten dersom det lar seg gjøre...

synes dette hørtes veldig trist ut, 4 år er jo så lenge og man er jo så godt kjent.. sukk vil ikke at dette skal skje meg...

Skrevet

Om det er det beste for deg og familien din så er det vel bare å si ting som de er.

er det fare for at han blir agresiv og utagerende er det kansje best at du er på en plass der du føler deg trygg eller at du planlegger at familien din eller noen venner kommer innom på et avtalt tidspunkt eller ringer deg på et avtalt tidspunkt slik at du har muligheten å få besøk eller en grunn for å komme deg vekk fra ham.

Aldrig lett å bryte ut av et forhold uasett hvor lenge det har vart.

Er det for det beste for deg så må du gjøre det før det går for langt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Han kan være verdens snilleste og en skikkelig psykopat..:( han har et tak på meg som ingen andre har og det både får meg til å føle meg trygg og skremt.. i det siste har jeg bare tenkt at jeg må ut av dette før det blir nye fire år.. Jeg unner ham alt godt og har jo egentlig ikke lyst til å miste ham, men tror jeg har godt av å komme meg ut av det..mamma og pappa liker ham ikke i det hele tatt etter all krangling og dritt gjennom årene..de kjenner hverandre ikke engang! :(

Skrevet

Hvis du er redd for ham er det jo fint at du kommer deg ut av forholdet før det er "for sent". Mange i din situasjon blir fort underkuet og tror det er noe galt med en selv.

Tror du bør planlegge dette litt. Sørg for å få en samtale hjemme hos deg/ dere. Avtal med en venninne eller to på forhånd og be de ta seg en tur. Pass på å få litt tid med typen din så du får sagt det du skal. Deretter "dukker" venninnene dine plutselig opp.

Da er det mindre sjanse for at han gjør deg noe. Du har ikke sagt at han er voldelig, men en psykopat kan du aldri stole på. Det kan kanskje være lettere for deg å vite at "støtten" er underveis mens du gjør det slutt med typen din.

Kjenner folk som har vært/ er i din situasjon. Noen har klart å komme seg ut av den, men noen har blitt værende. Min mening er at du bør komme deg ut av forholdet så fort som mulig.

Han finner kanskje ut at noe er " gjære" og da vil han gjøre alt for å beholde deg. Da sitter du i saksa igjen. Av erfaring vet jeg om flere som har holdt på slik å årevis. De har det ikke godt.

Lykke til :)

Skrevet

Eh... meg igjen. Du lurer på hva du skal si. Hva om du trener litt på forhånd. Øv på å se ham inn i øynene og forklar at forholdet ikke gir deg det du trenger. Du gjør ikke dette for å såre ham, men du orker ikke å leve i et forhold med krangling og uoverensstemmelser.

Dette med at han ikke kommer overens med foreldrene dine er også viktig for deg. Også med tanke på at dere kanskje en dag skal ha barn sammen. Du vil at besteforeldrene til barna skal komme overens med faren deres.

Skriv det ned på forhånd og øv litt. Det kan da være lettere for deg å gjennomføre denne samtalen. Kanskje han også blir litt satt ut av at du er bestemt og viser at du vet hva du vil? En psykopat kan også bli "satt ut"!

Ble bare litt engasjert, jeg :klem:

Skrevet

Jeg ville ikke blandet inn foreldrene dine inn når du snakker med ham. Det er nesten det verste du kan gjøre.

Ikke gi han noen grunn til å lage diskusjon.

Og ikke forvent at du skal ha alle svarene han kanskje etterspør. Det holder at du er lei all kranglingen.

Hvis du vil ut av forholdet, så fortell ham det og få det overstått.

Og hvis du tviler og er usikker, så er det vanlig, men hold fast på det (overfor deg selv) hvis du virkelig mener du ikke har det bra sammen med ham...

Selv om dere har kranglet en del, er det lite sannsynlig at han vil lage noe bråk når du gjør det slutt. De fleste, til og med drittsekkene, oppfører seg ganske pent da, kanskje i håp om at du skal ombestemme deg...

Skrevet
Selv om dere har kranglet en del' date=' er det lite sannsynlig at han vil lage noe bråk når du gjør det slutt. De fleste, til og med drittsekkene, oppfører seg ganske pent da, kanskje i håp om at du skal ombestemme deg...[/quote']

Her er det vel snakk om en psykopat og da bør man være forsiktig!

Kjenner selv psykopater og vet at de kan være som tikkende bomber: han kan blir rasende (mulig voldelig) eller sette på sjarmen! Du vet aldri hvordan en psykopat vil reagere!

Så Olga bør tenke seg litt om før hun buser ut med sitt budskap :-?

Skrevet

Du må for all del ikke la deg lede ut i en diskusjon, der du må argumentere overfor ham om hvorfor det er riktig av deg å gjøre det slutt. Han vil aldri la deg vinne en slik diskusjon. Dette gjelder enten det skjer pr telefon eller face to face. Sørg for å få sagt det du vil, og gjør det klart at det ER slutt. Selv om han ikke aksepterer det der og da, så er det like fullt slutt når DU har bestemt det.

Akkurat hvordan gjøre det slutt, har jeg ingen formening om. Men i og med at du benevner ham som psykopat, så skal du vite at det finnes helt entydig råd: Det eneste som nytter, er å bryte all kontakt, etter at du har sagt klart i fra. Dette rådet er helt entydig fra dem jeg kjenner som har kommet seg ut. Også fagmiljøer som beskjeftiger seg med psykopater, gir dette rådet.

Skrevet

"han er verdens snilleste og en skikkelig psycopat". Går disse to ordene sammen? Og alikevel har du vært sammen med han i 4 år? Så den psycopat tingen han har, har ikke gjordt deg noen ting før nå. Hvis han er det så brude du vel ha forlatt han for lenge siden. Det virket jo som nesten alle dere kvinner kjenner en eller flere av disse typene. Tro faktisk dere bare kaller dere dem for psycopat, fordi dere skal vekk fra han. Det kan da ikke finnes så mange av dem der ute. Dere virker jo nesten som om dere tiltrekkes disse idiotene da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...