Gå til innhold

Arrbehandling

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et langt arr nederst på halsen, foran. Ble operert i mai. Brukte silikonplaster til nærmere jul. Arret er i dag veldig pent. Silikonplaster er dyrt, men verdt hver krone. Sjekk om det passer at du deler det i to. Det gjorde jeg. Ser at du linker til en annen en den jeg brukte. Det skal sitte på til det løsner selv så man bytter ikke hver dag. 

Anonymkode: e75ea...9f6

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et langt arr nederst på halsen, foran. Ble operert i mai. Brukte silikonplaster til nærmere jul. Arret er i dag veldig pent. Silikonplaster er dyrt, men verdt hver krone. Sjekk om det passer at du deler det i to. Det gjorde jeg. Ser at du linker til en annen en den jeg brukte. Det skal sitte på til det løsner selv så man bytter ikke hver dag. 

Ja, jeg har sett på tape, tilsvarende micropore, og ikke plaster som jeg tror du sikter til. Vil tape for å hindre strekk i huden.

Anonymkode: f1d48...f17

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med strekk i huden. Muligens pga hvor du har arr? 
Jeg har arr på mage og lår og disse har blitt pene. Ingen strekk og annet uten om et arr. 
Silikonplaster brukte jeg kun for beskyttelse mot sol og mekanisk påvirkning av klær slik at det kunne bli finest mulig. Jeg brukte dette: https://www.apotek1.no/produkter/mepiform-arrbandasje-5x75cm-5stk-903615p

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med strekk i huden. Muligens pga hvor du har arr? 
Jeg har arr på mage og lår og disse har blitt pene. Ingen strekk og annet uten om et arr. 
Silikonplaster brukte jeg kun for beskyttelse mot sol og mekanisk påvirkning av klær slik at det kunne bli finest mulig. Jeg brukte dette: https://www.apotek1.no/produkter/mepiform-arrbandasje-5x75cm-5stk-903615p

Ja, har en del strekk i huden hvor arret ligger. Kan overhodet ikke løfte på armene uten å kjenne at jeg drar i såret. Så vil hindre at arret blir bredere enn nødvendig når jeg tar stingene...

Anonymkode: f1d48...f17

Skrevet

Jeg reagerer på vanlig plastertape og bruker derfor silketape for å feste en kompress, men når silketapen har sittet på for lenge, må jeg ta en pause fordi det danner seg væskefylte blemmer. Håper ikke dette vil skje deg...

Anonymkode: bc00f...cc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...