Gå til innhold

Hvilken servise som fortsatt lages etter så mange 10 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal nå begynne å samle på servise. Men det er så mange der ute! Det er 3 kriterier som jeg ser etter.

• En som har laget i mange 10 år nå, lages ennå og kommer sannsynligvis til å fortsette med det. Helst det, mtp. at jeg ikke ønsker å sette penger i dette og så forsvinner modellen eller at jeg knuse noen, så får jeg ikke tak i den mer.

• En som har såååå mange forkjellige typer kopper, tallerkner, skåler osv. Hvis dere skjønner? OCD her ser du... Hehe! 

• Nøytral. Hvit eller off-white. 

Jeg tenker på Royal Copenhagen musselmalt, Pillivuyt Plissé, f. eks? Hva tenker dere? Hva med noe fra Wedgwood, Figgjo eller Porsgrunn?

Tusen takk for svar på forhånd!

Anonymkode: 7c330...185

Skrevet

De fleste av de store produsentene har garanti på hvor lenge servisene produseres, det er vel så viktig som at det har vært i produksjon i mange år. Jeg startet å samle på et finservise tidlig på 90-tallet uten å sjekke hvor lang produksjonsgaranti det var. Jeg samlet på det samme Mamma startet å samle på for snart 50 år siden. Flaks var at en hyggelig betjening informerte meg etter noen år at det snart var slutt på produksjonen, og jeg fikk heldigvis kjøpt og ønsket meg alt jeg trengte og mer til. Kjøpte bla 18 middagstallerkner, noe jeg er veldig glad for i dag. 

Anonymkode: 1a8ab...9cc

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste av de store produsentene har garanti på hvor lenge servisene produseres, det er vel så viktig som at det har vært i produksjon i mange år. Jeg startet å samle på et finservise tidlig på 90-tallet uten å sjekke hvor lang produksjonsgaranti det var. Jeg samlet på det samme Mamma startet å samle på for snart 50 år siden. Flaks var at en hyggelig betjening informerte meg etter noen år at det snart var slutt på produksjonen, og jeg fikk heldigvis kjøpt og ønsket meg alt jeg trengte og mer til. Kjøpte bla 18 middagstallerkner, noe jeg er veldig glad for i dag. 

Anonymkode: 1a8ab...9cc

Brant meg på det samme! 
Fikk en løslig garanti fra en selger da jeg var 15-16 (og sendt ut i butikken av familien for å velge porselen, for det var så vanskelig å kjøpe gaver til meg) og valgte en vakker, klassisk og nokså tidløs hvit en som datt ut av produksjon ikke mange årene senere. Bare flaks som gjorde at jeg fant et "restesalg" på et norgesbesøk og fikk kjøpt opp et lass! 

Nå, evigheter senere, så er jeg faktisk meget godt fornøyd med valget mitt, men tror ikke det er mange 15-16 åringer nå som hadde spasert pent i butikken og valgt service :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...