Gå til innhold

Kan vi ta dette på forsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet (12) greide for noen uker siden å miste en 10 liters bøtte med småmøkkete vann utover halve sofaen. Prøvd å rense med mye forskjellig, det går ikke bort :( Sofaen er ett år gammel. 

Kan man ta dette på innbo?

Anonymkode: 65735...271

Skrevet

Hør med selskapet dere har.

Personlig så tror jeg ikke det, med mindre dere har tabbeforsikring, men der er nok forskjeller samt at dere må vurdere det opp mot prisen på sofaen og en evt økning i premien.

• Liker 1
Skrevet

Vi har tabbeforsikring, for noen år siden greide sønnen å skru en skrue inn i tv'n når han skulle ha den opp på veggen🙈 Fikk dekket det😜

Skrevet

Sofaen kostet vel 14K ny.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sofaen kostet vel 14K ny.

Da må dere se det etter hva det vil koste i økt forsikringspremie, og husk på at de trekker fra noen prosent hvert år på hvor mye sofaen er verdt.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Fru Uperfekt skrev:

Da må dere se det etter hva det vil koste i økt forsikringspremie, og husk på at de trekker fra noen prosent hvert år på hvor mye sofaen er verdt.

OK, får ringe i morgen å prate med de. Nå ser den bare skikkelig møkkete ut. Helt umulig å få det bra igjen. Har virkelig lagt sjela i å få den ren. Sikkert brukt 2500kr på midler osv🙈

Skrevet
2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Øker forsikringspremien på innbo hvis man ødelegger noe?

Skrevet
3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hvis man må bruke forsikringen så blir forsikringssummen økt ja. Har en katt som har vært mye hos dyrlegen og jeg må betale mer i forsikring for henne enn med den andre. Selv om dyreforsikring og innboforsikring ikke er det samme så vedder jeg på at dette er likt.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet (12) greide for noen uker siden å miste en 10 liters bøtte med småmøkkete vann utover halve sofaen. Prøvd å rense med mye forskjellig, det går ikke bort :( Sofaen er ett år gammel. 

Kan man ta dette på innbo?

Dette kan ingen svare deg på uten at vi får innsyn i dine forsikringsbetingelser. Forsikringsbetingelser er ulike for ulike personer, selskaper og hvilken forsikringsdekning du har. 

Du får melde skalde til forsikringsselskapet ditt eller gjøre en henvendelse dit for å få klarhet i om dette er dekket. 

Anonymkode: 82de3...980

Skrevet
2 minutter siden, Brimi skrev:

Hvis man må bruke forsikringen så blir forsikringssummen økt ja. Har en katt som har vært mye hos dyrlegen og jeg må betale mer i forsikring for henne enn med den andre. Selv om dyreforsikring og innboforsikring ikke er det samme så vedder jeg på at dette er likt.

Bilforsikringer er slik ikke innboforsikringer. Bilforsikringer er bonusbassert, ikke innbo. Forsikringspremien for alle i samme selskap øker dersom flere melder skader i forhold til,det forsikringsselskapet har estimert med av utgifter. 

Anonymkode: 82de3...980

Skrevet

Takk for svar. Får ringe i morgen, vet at vi har tabbeforsikring og 1500kr i egenandel ;) 

Skrevet

Forsikringspremien øker ikke på innbo nei. Mulig den øker på katt, og den øker på bil om du har skader men ikke på innbo.. Har benyttet meg av innboforsikringen flere ganger jeg... Aldri noen økning.

Sofaen lar seg nok fint rense... Jeg har sånn super rensemaskin... Har renset mye verre ting enn litt drittvann på en sofa... Sånn maskin kan du leie flere plasser.

Skrevet

Er vannmerkene/ringene som er umulig å fjerne helt :( De kommer tilbake uansett hvor mye jeg dynker den inn med produkter. 

Kan selvfølgelig prøve en maskin, men de har jo sagt at de tekstilrensene som jeg har sprayet på, latt tørke og støvsugd av igjen skal være bra nok om man gjør det i fler omganger. (Setter inn putene fra søm til søm, sprayer ikke bare på flekkene)

Skrevet
49 minutter siden, amativeReflection skrev:

Ja, på lik linje med andre forsikringer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...