Gå til innhold

Sminker du deg?  

21 stemmer

1. 1. Sminker du deg?

• aldri
      0
    • når jeg føler for det
      40
    • alltid
      37
    • bare til fest/spesielle anledninger
      7

Anbefalte innlegg

Skrevet

selv sminker jeg meg nesten aldri , før nesten hver dag og alltid på fest ol, nå gidder jeg stort sett ikke bruke tid på det

hva med deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett når jeg skal på fest o.l., men lite i det daglige. Det må være hvis jeg skal noe spesielt med jobben el.l., og hvor sannsynlig er det når man jobber i det offentlige?!

Skrevet

Tar bare på mg mascara og eyeliner.Ikke noe annent.Noen ganger gjør jeg ikke det en gang.Er ikke det bra :)

Skrevet

jeg sminker meg hver dag, er ikke så glad i å gå uten sminke. Må også bruke smminke i jobben min!

Men jeg ser ikke ut som en dukke for det. Jeg føler meg rett og slett ikke vel uten, men det blir vel en vanesak!

Tror veldig mange hadde sett litt søtere ut med litt sminke!

Gjest eminel
Skrevet

Jeg sminker meg hver dag. Føler meg mye penere med sminke, for å få vekk det trøtte trynet, ujevn hud og for å framheve øyne og kinnbein. Sminke gjør så mye med folk. Alle blir flotte med den rette sminken. Jeg ser at det er mange folk som trenger det!

Når jeg skal på fest sminker jeg meg sånn som vanlig og gjør litt ekstra med hår og klær.

Skrevet

liker å sminke meg fordi jeg blir penere og jeg liker å være pen :)

(og så slipper jeg å høre at jeg ser trøtt ut)

litt kjedelig er det, men bruker ikke sååå lang tid på det, sminker oftest bare øynene ((eyeliner), dekkstift, øyeskygge og mascara)

leppestift kommer på når jeg kommer på det.

Gjest Tristessa
Skrevet

Enig med Elle, jeg trives ikke uten sminke!

Føler meg våknere, penere og mer tilfreds med meg selv. Dessuten kan det jo redde de grusomme dagene i bakrus osv.

Så lenge jeg skal være inne en dag har jeg ikke det samme kløende behovet for å gå med sminke, men alikevel, når jeg går forbi et speil og ser det blekansiktet... Njaaa...

Dessuten er det en del av stilen min! :blunke:

Skrevet

Helena Rubestein sa en gang:

"Det finnes ikke stygge kvinner, bare late kvinner."

Og jeg må si at jeg er veldig enig. Sminke er til å fremheve det beste ved deg.

Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvorfor jenter sminker seg. Hva kan det komme av? Å male seg i ansiktet med masse farver? Synes det hørtes litt rart ut, det virker nesten som de prøver å skjule noe?

Skjule hva da?

Deres sanne ansikt? Skummelt er det ihvertfall.

Waco

Skrevet

Kaster som regel litt mascara og eyliner i trynet før jeg fyker til bussen om morgenen :D

Skrevet

Hehe..du lurer på mye du, Waco..

Du skjønner, sminke er ikke noe man bruker for å gjemme ansiktet, men for å fremheve deler av det. Bryn, øyne, lepper, for eksmpel.

Tror du rød leppestift brukes til å skjule leppene? Nåja, nok om det.. :)

Jeg bruker ikke mye til daglig, stort sett bare litt mascara. Blir mye enklere å sminke seg til fest da, enn om man er veldig sminket til daglig. :wink:

Skrevet

Hmmmm, jeg sminker meg kanskje litt for å skjule meg også?

Føler meg i hvert fall mer sårbar uten...

Skrevet

Bra sagt, Elle!

Er opptatt av å ta meg bra ut.

Jeg sminker meg hver eneste dag (Lett make-up til daglig, kanskje litt mer rouge o.a. til fest).

Skrevet

Nå har jeg jubileum, har ikke sminket meg på én uke :P , dette p.g.a. at jeg ikke er på jobb, bare ute blant venner og sånt. Men når jeg først begynner så må jeg ha alt; concealer, foundation, pudder, rouge, mascara (3 forskjellige), øyenskygge og lipgloss. :oops:

Og én ting til, jeg elsker å gå rundt uten make-up, huden blir selvsagt mye finere etter et par dager uten, men når jeg skal på skolen eller på jobb er jeg bare nødt til å skjule og fremheve. Og når jeg har brukt sminke i noen dager blir jeg avhengig igjen. :-?

Gjest Duchess
Skrevet

Det kommer litt an på, jeg sminker meg aldri før trening, før jeg skal på butikken, hente posten e.l, det blir for dumt.

Liker å ha litt farge i ansiktet, antakelig fordi jeg fra naturens side er så bleik, ikke fullt så bleik etter x antall grillende timer under solariumssola, men...

Pleier vel å ta på litt før jeg drar på jobb, ut å møte venner etc, men det er aldri snakk om noe svalestup i sminkeskrinet nei..

Skrevet

Må si at det har blitt mer sminke etter som jeg har blitt eldre!!! :lol:

För var det vel egentlig bare litt lett maskara, litt rouge, og en lys lippgloss...

MEN nå derimot:

Jeg jobber på kontor, og har veldig mye med kundebehandling å gjöre, og jeg liker å ta meg bra ut...

Få vekk litt av de mörke ringene under öynene, og friske opp ansiktet med kremer, litt pudder og rouge...

En lett öyenskygge for å fremheve, og en frisk leppestift!!!!

Det å frisere håret, og kle seg pent, gir et veldig godt inntrykk sammen med et friskt ansikt...

Bruker ikke for mye, men delikate friske farger...

Har alltid fått skryt for at jeg ser frisk og velstelt ut.... :ler:

Slapper litt mer av hjemme, og dropper litt av sminken da- men er helt avhengig av god maskara, og en fin lippgloss....

Skrevet

Når jeg går ut som jente sminker jeg meg alltid. Må det også for å skule mest mulig min manndom , men også fordi jeg liker det og føler meg vel i det. Så nå i sommerferien blir det hver dag, men ellers i helgene.Som mann er blir det lite sminke.

Skrevet

Bruker lite sminke, til hverdags bare mascara og en lipgloss.

Viktigere for meg med gode kremer, dusjsåpe og parfyme som lukter godt. Synes det tar så lang tid, først på med sminken, så skal den fjernes..

Til fest og spesielle anledninger er det derimot gøy å "stæsje" seg opp litt. Da blir det full pakke!

Skrevet

Hei,-

Jeg synes det er herlig at vi tør å være oss selv. For noen er det en selvfølge å bruke sminke , for andre er det et ork å kline på dette.

Dette er veldig individuellt fra person til person. Noen synes at sminke er nødvendig for å se bra ut , andre trenger ikke dette. Det er mange som er veldig flotte uten sminke og det er også verldig mange som føler det helt nødvendig med sminke. Dette er veldig individuellt og må være opp til enhver å velge hva som passer. Jeg synes det er helt feil at enkelte menn på mange måter nekter kvinner å legge en make-up når de drar ut på byen. De synes at de ser malt ut. Jeg synes også det er rart at kvinner finer seg i det.

Farger kan gjøre veldig mye med,- å duse ned, - og å fremheve karakteristiske trekk i ansiktet, og menn forstår ikke at en aften make-up er forskjellig fra en dag make-up.

For jenter er sminke en naturlig ting som gjerne begynner tidlig i tennårene og som er like naturlig som at jentene i tidlig alder leker med dukker og gutter leker med biler.

Jenter i sene tennår er opptatt av klær, sminke, velvære mens gutter er opptatt av biler, felger, dekk etc. i større grad en jenter.

Jeg er mann, hetrofil transe,- jeg sminker meg og kler meg i dameklær når jeg føler for det. Jeg er meg selv og her tilgode å få negative kommentarer på det. Jeg forstår jenter men jeg forstår også menn sitt behov for å vise hvem de er.

Vi må lære hverandre å kjenne og respektere hverandres behov i det som går på å føle seg vel. Noen føler seg vel i olabukse og t skjorte mens andre liker å pynte seg, dolle seg opp når de f.eks skal ut en kveld.

Vi er forskjellige og slik vil det alltid være. Det vil fort bli feil å opptre som en person man ikke er, og å hele tiden bli fortalt hva man kan og ikke kan gjøre.

Så jenter og gutter, kvinner og menn,- vær dere selv og drit i hva andre sier at dere skal være. Det blir feil i det lange løp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...