Gå til innhold

Enkeltemner - Studie & tillegspoeng?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har meldt meg som enkeltemne student på UiO. Har valgt fag som til sammen utgjør 40 studiepoeng, holder det til å få 2 tilleggspoeng eller må jeg ha fag som til sammen utgjør 60 studiepoeng? 

Anonymkode: f7d63...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke 30 poeng = 1 tilleggspoeng? Så hvis du tar 40 poeng, så får du fortsatt bare 1 tilleggspoeng. Du må nok ha 2 fag til, slik at du tar 60 poeng for å få 2 tilleggspoeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsporing: Men kan man ta enkeltemner ved siden av ordinært studie? 

Er redd jeg kommer til å stryke på emnene jeg har fått støtte til / droppe ut. Vurderer å melde meg opp til noen enkle enkeltemner ved siden av, slik at jeg ikke blir forsinket hos lånekassen. 

Anonymkode: c9ce5...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Avsporing: Men kan man ta enkeltemner ved siden av ordinært studie? 

Er redd jeg kommer til å stryke på emnene jeg har fått støtte til / droppe ut. Vurderer å melde meg opp til noen enkle enkeltemner ved siden av, slik at jeg ikke blir forsinket hos lånekassen. 

Anonymkode: c9ce5...126

Du får støtte for en bestemt studie. Dette betyr at du kan søke på så mange studier du vil, men du vil kun få støtte for en av dem. Det betyr også at om du ligger 60 studiepoeng bak det studiet du søkte på så vil du miste stipendet, enkeltemner ved siden av har ingenting å si for dette.

Så ja, du kan ta enkeltemner ved siden av. Men om den eneste grunnen er for å veie opp for stryk på studiet du fikk støtte til, så kommer det ikke til å funke.

Anonymkode: e3db8...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ikke OP men har et spørsmål:

Om man tar 30 poeng i et semester som enkeltemnestudent på UiO, har man da samme rettigheter som andre studenter?

Tenker da på SiO-tjenester, lån/stipend osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...