Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei 

Jeg ble inseminert i dag. Skal bruke progesteron som heter cyclogest. Fikk beskjed om å ta en tablett på morgen og en på kvelden. Den på morgenen kan jeg ta 5:30 fordi jeg pleier å stå opp 6. Legen sa at jeg må ligge i senga halvtime. Og den på kvelden kan jeg ta rundt 22-23 tiden. Jeg tenker at det blir for mange timer mellom morgen tablett og kvelds tablett. Hva mener dere? 

Og hva om hvis man må tisse? Da går medisinen også ut av kroppen? Jeg håper virkelig jeg blir gravid men hvis jeg ikke er det kan mensen bli forsinket pga cyclogest?

Jeg ble inseminert idag legen mente at jeg kan starte med cyclogest f.o.m. imorgen. Kan ikke starte i dag?

Endret av Ayesh
Skrevet
2 minutter siden, Ayesh skrev:

Hei 

Jeg ble inseminert i dag. Skal bruke progesteron som heter cyclogest. Fikk beskjed om å ta en tablett på morgen og en på kvelden. Den på morgenen kan jeg ta 5:30 fordi jeg pleier å stå opp 6. Legen sa at jeg må ligge i senga halvtime. Og den på kvelden kan jeg ta rundt 22-23 tiden. Jeg tenker at det blir for mange timer mellom morgen tablett og kvelds tablett. Hva mener dere? 

Og hva om hvis man må tisse? Da går medisinen også ut av kroppen? Jeg håper virkelig jeg blir gravid men hvis jeg ikke er det kan mensen bli forsinket pga cyclogest?

Du tisser jo ikke fra samme hull, så det er ikke noe fare.

Alternativt kan du ta den andre tabletten tidligere på kvelden, slappe av i en halv time og så stå opp igjen. Vil tro det er bedre hvis det blir nærmere 12 timer imellom tablettene.

Anonymkode: 138e7...bb6

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tisser jo ikke fra samme hull, så det er ikke noe fare.

Alternativt kan du ta den andre tabletten tidligere på kvelden, slappe av i en halv time og så stå opp igjen. Vil tro det er bedre hvis det blir nærmere 12 timer imellom tablettene.

Anonymkode: 138e7...bb6

Må man ligge i senga etter å ha tatt tabletten? Kan man ikke sitte rolig på en stol? Jeg jobber på en mat butikk og der kan jeg ikke ligge. Jeg kan ta progesteron i pausen men kan kun sitte på en stol

Skrevet
10 timer siden, Ayesh skrev:

Må man ligge i senga etter å ha tatt tabletten? Kan man ikke sitte rolig på en stol? Jeg jobber på en mat butikk og der kan jeg ikke ligge. Jeg kan ta progesteron i pausen men kan kun sitte på en stol

Du må følge legens instruksjoner. En halvtime liggende etter pillen. Det er bare å ta den ved legging på kveldstid. Det gjør ingenting om du må på do etter 30 minutter. Legens anbefaler ikke noe for moro skyld. 

Anonymkode: 5ffae...eb7

Skrevet

Ring legen og spør Ayesh. Ellers kan du ta pillen når du legger deg. Det viktigste er å ta pillen morgen og kveld og at du ligger ca halv time med den. 

Anonymkode: 22329...b94

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ring legen og spør Ayesh. Ellers kan du ta pillen når du legger deg. Det viktigste er å ta pillen morgen og kveld og at du ligger ca halv time med den. 

Anonymkode: 22329...b94

Greit jeg skal ringe. Hvor manger timer må det ha gått mellom morgen og kvelds pille

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...