Gå til innhold

Store størrelser nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 162 cm høy, og veier 82 kg, altså ganske overvektig. Men kjøpte meg 2 kjoler i dag, begge i str. S. Var på Lindex og Indiska. Og hvis jeg bruker str. S, hva skal slanke jenter bruke da? For går jeg ned 10 kg, så passer kjolene fortsatt, de vil bare se litt romsligere ut. Men går jeg ned 20 kg, så blir de jo alt for store. Og da er jeg normalvektig, ikke veldig slank.

Så jeg lurer altså på hvor slanke jenter, får kjøpt seg klær nå. Og er det andre som legger merke til dette og?

Anonymkode: f9a9a...6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

S står nok for Stor og ikke Small. Klær i størrelsen Small eller Liten ville aldri passet på noen med så mye fett på kroppen som deg selv, det er jo bare helt bakvendt.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 162 cm høy, og veier 82 kg, altså ganske overvektig. Men kjøpte meg 2 kjoler i dag, begge i str. S. Var på Lindex og Indiska. Og hvis jeg bruker str. S, hva skal slanke jenter bruke da? For går jeg ned 10 kg, så passer kjolene fortsatt, de vil bare se litt romsligere ut. Men går jeg ned 20 kg, så blir de jo alt for store. Og da er jeg normalvektig, ikke veldig slank.

Så jeg lurer altså på hvor slanke jenter, får kjøpt seg klær nå. Og er det andre som legger merke til dette og?

Du bruker str S? Hvor mange fingre får du mellom huden og kjolen da ;) ? Henger ikke på greip, med mindre du kjøpte noe av elastisk stoff. Eller er bodybuilder.

Skrevet
2 minutter siden, QQbaby skrev:

S står nok for Stor og ikke Small. Klær i størrelsen Small eller Liten ville aldri passet på noen med så mye fett på kroppen som deg selv, det er jo bare helt bakvendt.

Åjaaa.. så xxs står for ekstra, ekstra stor? Jeg trodde jeg så en tubetopp i størrelse xxs, nemlig, men det må jo selvfølgelig ha vært en leggvarmer!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 160cm og veksler mellom 73-77 kg og bruker str medium

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at litt går på at du ikke er særlig høy.

For en høy person med samme proposjoner som deg vil nok S være for lite.

Skrevet
5 minutter siden, QQbaby skrev:

Nei, S står for Small. L står for Large (stor).

Anonymkode: 558e9...36f

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Aamu skrev:

Åjaaa.. så xxs står for ekstra, ekstra stor? Jeg trodde jeg så en tubetopp i størrelse xxs, nemlig, men det må jo selvfølgelig ha vært en leggvarmer!

Om trådstarter kjøpte s, så vil xxs tilsvare ekstra, ekstra stor. Men nå er det noen butikker som bruker s for small og andre som bruker s for stor. Men det er jo åpenbart at trådstarter kjøpte stor og ikke small når man er så feit og klarte å få plagget på seg ;)

Skrevet

Noen ganger er klærne store i str. Jeg bruker L og 42, men jeg har flere plagg fra Lindex og Kappahl i S og M som sitter veldig pent på meg. 

Anonymkode: 5c03a...61f

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, QQbaby skrev:

Om trådstarter kjøpte s, så vil xxs tilsvare ekstra, ekstra stor. Men nå er det noen butikker som bruker s for small og andre som bruker s for stor. Men det er jo åpenbart at trådstarter kjøpte stor og ikke small når man er så feit og klarte å få plagget på seg ;)

Ja, jeg som trodde Lindex skrev S om small, jeg må være ganske dum :ph34r:

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, QQbaby skrev:

Jeg har aldri hørt om butikker som bruker S = Stor og XXS = ekstra, ekstra stor og L = Liten.

Anonymkode: 5c03a...61f

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, Aamu skrev:

Ja, jeg som trodde Lindex skrev S om small, jeg må være ganske dum :ph34r:

Man kan alltid lære noe nytt, glad jeg kunne hjelpe deg på veien ;)

• Liker 1
Skrevet

Det handler jo bare om at klær fra Lindex og Indiska er store i størrelsene. Jeg bruker xs og finner aldri noe som passer. Klær fra bikbok og Gina Tricot derimot er små i størrelsene. 

Anonymkode: 02585...61e

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler jo bare om at klær fra Lindex og Indiska er store i størrelsene. Jeg bruker xs og finner aldri noe som passer. Klær fra bikbok og Gina Tricot derimot er små i størrelsene. 

Jeg er 165 høy og veier 60 kg. jeg bruker Large på lindex (kun truser jeg har kjøpt der) og jeg er helt normalvektig. 

Anonymkode: 40252...974

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, QQbaby skrev:

Man kan alltid lære noe nytt, glad jeg kunne hjelpe deg på veien ;)

Du tar helt feil, såklart. Hos Lindex brukes small for liten og large for stor. Gå inn på hjemmesiden deres, trykk på et hvilket som helst plagg og se under "velg størrelse". 

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du tar helt feil, såklart. Hos Lindex brukes small for liten og large for stor. Gå inn på hjemmesiden deres, trykk på et hvilket som helst plagg og se under "velg størrelse". 

Da var det nok trykkfeil på plagget som trådstarter kjøpte, og skulle det egentlig stått L eller XL ;)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 165 høy og veier 60 kg. jeg bruker Large på lindex (kun truser jeg har kjøpt der) og jeg er helt normalvektig. 

Jeg har prøvd mye mer enn trusene der. De er store i størrelsene. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 168 og 66 kg og bruker også Large. Small må sitte veldig stramt på ts

Anonymkode: ef9ed...f5d

Skrevet

Jeg har ikke helt troen på det du skriver. Min erfaring er hvertfall ikke den samme. 

lindex er gjerne større i størrelsene enn feks Bik bok, men at overvektige normalt sett kan bruke small der tror jeg ikke på. Jeg bruker L i det meste på Lindex, og er like lav som deg. Men jeg er altså ikke smellfeit, "bare" overvektig. 

Stort sett de eneste gangene jeg kommer meg ned i størrelse er med plagg som egentlig er loose fit. Da kjøper jeg av og til en til to størrelse mindre enn normalt, og at plagget har en mer tettsittende passform enn hva som gjerne var meningen. Det kan ikke ha vært noen slike plagg du hat kjøpt da?

Anonymkode: eab79...cb3

Skrevet

Jeg er riktignok 10 cm høyere enn deg, TS, men med samme vekt har jeg alt fra S til XXL i skapet mitt, selv om det meste er rundt L. Det har mye å gjøre med kroppsfasong og fall i klærne.

Anonymkode: 679b7...dab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...