AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #1 Skrevet 22. august 2016 Jeg har hatt delt omsorg for ett barn nå i 5 år, og jeg er regelrett møkk lei at eksen er så dårlig på oppfølgning av kurer. Hvis barnet vårt skal ha antibiotika i 2 uker så får barnet ikke i hans uke fordi han glemmer det. Barnet har psoriasis og jeg blir aldri kvitt det fordi han fucker opp i sin uke. Nå sliter barnet med en infeksjon bak øret som krever at vi er flinke til å rense og det er NESTEN borte når jeg leverer barnet fra meg, men ungen jeg får tilbake igjen har bare kjøttsåret. Jeg har tatt opp problematikken flere ganger og jeg har til og med tilbudt meg om å sende mld hver kveld for at han skal huske. Sist tok jeg det opp med hans mor for å høre hva hun mente jeg kunne gjøre, men da fikk jeg bare beskjed om at ungen er 10 år og kan prøve å huske på slikt selv. Jeg er selv med på at barnet kan huske litt også, men han må vel ha et overblikk over situasjonen? MERK at han er en veldig flink pappa ellers, dette gjelder KUN oppfølging av evt sykdom som må behandles. Vi har et veldig godt forhold generelt, så derfor er det så utrolig frustrerende at helse ikke er noe han kan følge opp. Anonymkode: 8ab6a...290
Aamu Skrevet 22. august 2016 #2 Skrevet 22. august 2016 Når barnet ikke er barn, når barnet er voksent. Du får ha barnet hos deg i hele kurperioden. Begrunn det med at faren bedriver omsorgsvikt 5
sonush Skrevet 22. august 2016 #3 Skrevet 22. august 2016 Min datter er såkalt kroniker. Hun har ansvar for å fylle sin egen dosett (jeg går alltid over), hun har ansvar for å huske å ta medisinen sin, noe hun er blitt flink til, men likevel er hun for liten til å ha fullstendig ansvar og vi sjekker alltid før leggetid at hun har husket å ta medisinene sine. Hun blir 10 år om noen mnd (des). En ti-åring kan få litt ansvar, men foreldrene skal passe på likevel. 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #4 Skrevet 22. august 2016 En tiåring burde fint klare å huske å ta pillene sine selv. Anonymkode: c05fc...d1a 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #5 Skrevet 22. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En tiåring burde fint klare å huske å ta pillene sine selv. Anonymkode: c05fc...d1a Det betyr jo ikke at foreldrene kan la være å faktisk sjekke at det blir husket. Man har fortsatt ansvaret. Anonymkode: 66a6d...95e 18
makkapakka Skrevet 22. august 2016 #6 Skrevet 22. august 2016 Det spørs hva det er syns nå jeg, husket at jeg i 5 klasse måtte følges opp av mor når jeg hadde lungebetennelse, men når jeg hadde meslingene 15 år klarte jeg meg selv, var forferdelig syk av det siste. Hadde mitt barn hatt psoriasis så hadde jeg ikke overlatt dette til en som ikke tar ansvar. 4
ajarRun Skrevet 22. august 2016 #7 Skrevet 22. august 2016 Slutt å prop barnet full av antibiotika! Du ødelegger imunforsvaret. Selv har jeg bare brukt antibiotika en gang, og det var fordi jeg hadde bihulebetennelse og skulle på fest. Legen min sa det var idiotisk å ta antibiotika for å gå på fest. Tror jeg skylte ned en tredjedel med øl og kuren varte tre dager lengre enn forventet. Bihulebetennelsen forsvant på et øyeblikk da. 1
Antoinette Skrevet 22. august 2016 #8 Skrevet 22. august 2016 Hallo? Barnet lider, hold barnet hjemme fra faren inntil han tar seg sammen. 5
Fru Uperfekt Skrevet 22. august 2016 #9 Skrevet 22. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt delt omsorg for ett barn nå i 5 år, og jeg er regelrett møkk lei at eksen er så dårlig på oppfølgning av kurer. Hvis barnet vårt skal ha antibiotika i 2 uker så får barnet ikke i hans uke fordi han glemmer det. Barnet har psoriasis og jeg blir aldri kvitt det fordi han fucker opp i sin uke. Nå sliter barnet med en infeksjon bak øret som krever at vi er flinke til å rense og det er NESTEN borte når jeg leverer barnet fra meg, men ungen jeg får tilbake igjen har bare kjøttsåret. Jeg har tatt opp problematikken flere ganger og jeg har til og med tilbudt meg om å sende mld hver kveld for at han skal huske. Sist tok jeg det opp med hans mor for å høre hva hun mente jeg kunne gjøre, men da fikk jeg bare beskjed om at ungen er 10 år og kan prøve å huske på slikt selv. Jeg er selv med på at barnet kan huske litt også, men han må vel ha et overblikk over situasjonen? MERK at han er en veldig flink pappa ellers, dette gjelder KUN oppfølging av evt sykdom som må behandles. Vi har et veldig godt forhold generelt, så derfor er det så utrolig frustrerende at helse ikke er noe han kan følge opp. Anonymkode: 8ab6a...290 Når barnet er modent nok til det, noe deres 10 åring ikke er og det burde far tatt til følge. 4
Fru Uperfekt Skrevet 22. august 2016 #10 Skrevet 22. august 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: En tiåring burde fint klare å huske å ta pillene sine selv. Anonymkode: c05fc...d1a Husk at det er forskjell på modenhet til 10 åringer, noen kan og noen kan ikke. 3
tingeling Skrevet 22. august 2016 #11 Skrevet 22. august 2016 Beklager hvis dette virker som om det støtter opp om overhysteriet om antibiotika. Men: hvis man har begynt på en kur så MÅ man fullføre den. Resultatet av avbrutte kurer kan fort bli resistente bakterier, og da er man virkelig i trøbbel. TS: har barnet mobil? Da kan du legge inn alarmer og følge opp den veien. Høres ut som eneste muligheten. 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #12 Skrevet 22. august 2016 Det er foreldrenes ansvar å følge opp medisinering, man kan ikke forvente at en tiåring skal ta ansvar for sin egen antibiotikakur! Hvis far ikke klarer å følge det opp, kan han ikke ha samvær i perioden hvor barnet får medisiner. Utrolig sløvt gjort av far! Anonymkode: 410ff...bfd
kvinneguide Skrevet 22. august 2016 #13 Skrevet 22. august 2016 Hvordan kan man forvente at et barn skal huske å ta medisiner når ikke en voksen mann klarer det? Barnet bør være hos deg under behandling. 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #14 Skrevet 22. august 2016 3 timer siden, tingeling skrev: Beklager hvis dette virker som om det støtter opp om overhysteriet om antibiotika. Men: hvis man har begynt på en kur så MÅ man fullføre den. Resultatet av avbrutte kurer kan fort bli resistente bakterier, og da er man virkelig i trøbbel. TS: har barnet mobil? Da kan du legge inn alarmer og følge opp den veien. Høres ut som eneste muligheten. Et konstruktivt svar på KG! 👆 Anonymkode: eeee1...249
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #15 Skrevet 23. august 2016 Har du prøvd og ringe til far hver kveld like før legge tid og faktisk minne han på dette? Ja han kommer sikkert til og bli irretert fordi du maser. Men da får du bare gi han beskjed om at du kommer til og fortsette og mase til han klarer og vise ansvar selv. Anonymkode: ea9be...598
Gjest Mysticgirl Skrevet 23. august 2016 #16 Skrevet 23. august 2016 Har ungen en tlf du kan ringe til han på og minne han på medisinene? Da kan han selv ta de eller minne far på at han må smøre salve på øret osv..
Gjest Skrevet 23. august 2016 #17 Skrevet 23. august 2016 Tråden er ryddet for avsporing. Ann Christin, mod
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #18 Skrevet 25. august 2016 Den 22.8.2016 at 19.35, tingeling skrev: Beklager hvis dette virker som om det støtter opp om overhysteriet om antibiotika. Men: hvis man har begynt på en kur så MÅ man fullføre den. Resultatet av avbrutte kurer kan fort bli resistente bakterier, og da er man virkelig i trøbbel. TS: har barnet mobil? Da kan du legge inn alarmer og følge opp den veien. Høres ut som eneste muligheten. Det er akkurat den jeg også misliker ved hele saken! Vi pleier ikke bruke antibiotika så ofte, det er bare barnet mitt som har en tendens til å henge som en apekatt i trærne og da skjer det uheld innimellom. Psoriasis og smøring som plager barnet mest, og det burde ikke være slik at jeg må nekte pappa å få ungen en uke fordi han ikke husker på å smøre. Får barnet sår bak øret eller i håret så blinker det ikke en lyspære som forklarer HVORFOR det klør og HVORDAN det blir borte. Jeg skjønner heller ikke hvordan man kan overse en slik svær hvit flekk på huden. Barnet har mobil, men er stikk motsatt den vanlige ungdommen som sitter på tlf hele dagen. Det er ikke ofte at jeg får tak i barnet direkte på mobilen fordi den ligger i sekken hver dag det er pappauke. Anonymkode: 8ab6a...290
tingeling Skrevet 25. august 2016 #19 Skrevet 25. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er akkurat den jeg også misliker ved hele saken! Vi pleier ikke bruke antibiotika så ofte, det er bare barnet mitt som har en tendens til å henge som en apekatt i trærne og da skjer det uheld innimellom. Psoriasis og smøring som plager barnet mest, og det burde ikke være slik at jeg må nekte pappa å få ungen en uke fordi han ikke husker på å smøre. Får barnet sår bak øret eller i håret så blinker det ikke en lyspære som forklarer HVORFOR det klør og HVORDAN det blir borte. Jeg skjønner heller ikke hvordan man kan overse en slik svær hvit flekk på huden. Barnet har mobil, men er stikk motsatt den vanlige ungdommen som sitter på tlf hele dagen. Det er ikke ofte at jeg får tak i barnet direkte på mobilen fordi den ligger i sekken hver dag det er pappauke. Anonymkode: 8ab6a...290 Smartklokke? Det er kommet flere gode varianter nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå