AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #1 Skrevet 22. august 2016 Jeg har vært i utlandet i nesten hele permisjonen. Ting ble veldig veldig vanskelig mellom meg og barnefar og jeg trengte avstand. Nå er permisjonen snart over og jeg vurderer å bli her. Jeg har enjobb i Norge som jeg ikke trenger å være til stede på ( kan fint jobbe herfra). Far har vært lite tilstede, og har ikke ønsket å se barnet de gangene vi har vært hjemme. Når jeg nå snakker om å bli her ble han rasende, for han vil plutserlig ha kontakt. Han forlanger at vi flytter hjem. Samtidig så har gjør han jo ingenting for å forsøke å treffe barnet sitt. De første 6 ukene (da vi bodde i Norge) så han barnet en gang. Han har også andre barn som han heller ikke er noen god far for. What to do!? På en måte så ønsker jeg jo at de skal ha kontakt, men det blir veldig dumt og flytte hjem, og så viser det seg at det bare er 'prat' fra hans side, og at han ikke stiller opp. Anonymkode: 87b3c...e4c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #2 Skrevet 22. august 2016 Bli utlandet, når det er bare prat fra far sin side, han kan komm til deg, regner med at dere drar hjem ved enkle tidspunkter. Ettervært blir barnet stor nok til å dra alene hjem. Jeg synes ikke du skal holde livet til hold og være ulykkelig, gjør som du ønsker-også løser dere det på veien. Anonymkode: adb12...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #3 Skrevet 22. august 2016 Siden han ikke vil se barnet når dere har vært hjemme og han har all mulighet, ville jeg sagt at han har en åpen invitasjon til å komme dit dere er om han skulle bestemme seg for samvær og dersom dette er noe han følger opp ville jeg flyttet hjem på sikt slik at barnet har mulighet til å ha begge foreldre i livet sitt. Du kan ikke planlegge livet ditt rundt at han kanskje vil ditt eller datt, han får bestemme seg. Men har du et godt nettverk der du er? Hva med venner og familie? Anonymkode: 82fe0...6ab
Outlander Skrevet 22. august 2016 #4 Skrevet 22. august 2016 (endret) Blir du i utlandet så har du stjålet barnet ditt og kan eventuelt miste hele omsorgen. Du kan ikke bare bestemme å aldri komme tilbake til Norge hvis faren er her. Uansett hvor lite engasjert han er er dette også hans barn. Du må nok komme hit og ordne dette før du kan flytte utenfor Norge med deres felles barn. Endret 22. august 2016 av Outlander 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #5 Skrevet 22. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden han ikke vil se barnet når dere har vært hjemme og han har all mulighet, ville jeg sagt at han har en åpen invitasjon til å komme dit dere er om han skulle bestemme seg for samvær og dersom dette er noe han følger opp ville jeg flyttet hjem på sikt slik at barnet har mulighet til å ha begge foreldre i livet sitt. Du kan ikke planlegge livet ditt rundt at han kanskje vil ditt eller datt, han får bestemme seg. Men har du et godt nettverk der du er? Hva med venner og familie? Anonymkode: 82fe0...6ab Enig. Anonymkode: adb12...4f6
Macro Skrevet 22. august 2016 #6 Skrevet 22. august 2016 Du laget en tråd om situasjonen for lenge siden gjorde du ikke? Jeg tenker at du bør bli der du trives. Det er han som ikke oppfører seg og viser respekt for barnet. Dersom samvær utav det blå har blitt superviktig, får han flytte dit dere er.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #7 Skrevet 22. august 2016 32 minutter siden, Outlander skrev: Blir du i utlandet så har du stjålet barnet ditt og kan eventuelt miste hele omsorgen. Du kan ikke bare bestemme å aldri komme tilbake til Norge hvis faren er her. Uansett hvor lite engasjert han er er dette også hans barn. Du må nok komme hit og ordne dette før du kan flytte utenfor Norge med deres felles barn. eh, nei. Jeg har fullt foreldreansvar. TS Anonymkode: 87b3c...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #8 Skrevet 22. august 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden han ikke vil se barnet når dere har vært hjemme og han har all mulighet, ville jeg sagt at han har en åpen invitasjon til å komme dit dere er om han skulle bestemme seg for samvær og dersom dette er noe han følger opp ville jeg flyttet hjem på sikt slik at barnet har mulighet til å ha begge foreldre i livet sitt. Du kan ikke planlegge livet ditt rundt at han kanskje vil ditt eller datt, han får bestemme seg. Men har du et godt nettverk der du er? Hva med venner og familie? Anonymkode: 82fe0...6ab Han kan komme hit på samvær ja, men det har han ikke gjort. Barnet vil jo ikke automatisk få han i livet sitt ved at vi bor i Norge heller. Vi har i tillegg et veldig høyt konfliktnivå oss imellom, så akkurat sånn som ting er nå så er det jo ikke bra for barnet å se to foreldre som ikke greier å forholde seg til hverandre heller. Er blitt kjent med folk her så begynner å få et nettverk, ting ble veldig vanskelig hjemme så jeg hadde et behov for å "starte på nytt," og det har jeg greid bra. TS Anonymkode: 87b3c...e4c
Outlander Skrevet 22. august 2016 #9 Skrevet 22. august 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: eh, nei. Jeg har fullt foreldreansvar. TS Anonymkode: 87b3c...e4c Litt viktig info som du burde ha skrevet i HI da.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #10 Skrevet 22. august 2016 1 minutt siden, Outlander skrev: Litt viktig info som du burde ha skrevet i HI da. Det regnet jeg med at folk skjønte, da jeg jo tross alt bor i utlandet med baret, og barnet ikke har kontakt med sin far. TS Anonymkode: 87b3c...e4c 3
Gjest Becky48 Skrevet 22. august 2016 #11 Skrevet 22. august 2016 Jeg hadde blitt værende i utlandet. Dette er en mann som ga faen når dere bodde i Norge da flytter dere ikke hjem på grunn av han. Så lenge dere trives og har det greit i utlandet så er det bare å bli. Og det at han ikke er en god far for de andre barna er jo en god indikasjon på at han ikke kommer til å snu opp ned på alt og plutselig stille opp for ditt barn, noen kan bare ikke endre seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå