Gå til innhold

Hormonspiral, brunsvart utflod siden innsetting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skriver egentlig dette for å høre om andre har hatt lignende erfaringer og har opplevd at det har blitt bedre.

Fikk satt inn hormonspiral for nøyaktig en måned siden. Det var midt under mensen, så skulle vel egentlig vært på slutten av mensen nå. Selve innsettingen var kjempevond, men har ikke opplevd noe særlig smerter siden. Jeg har imidlertid hatt konstant brunsvart utflod! De første dagene var det en del friskt blod også, men da hadde jeg jo mensen. Deretter har det vært slimete, ekkelt og brunt, men aldri så mye at det har vært som mensen, heller ikke denne uken (har altså ikke hatt noen tegn på at jeg har mensen nå, det har vært helt likt som de andre ukene). I tillegg virker det som at det kommer en del lett farget "vann" (litt som te... hehe). Er dette normalt?? Kan jeg forvente at det vil gi seg snart?

Ifm innsettingen ble det også tatt celleprøve og bakterieprøve (hun kalte det bare bakterieprøve, men da antar jeg at de testet både bakteriell vaginose og klamydia?). Jeg blødde ganske mye den dagen, og er redd for at prøvene ikke ble gode nok... Men hun sa at jeg kun ville høre fra dem om det var noe galt, og jeg har ikke hørt noe. Bør jeg slå meg til ro med at alt var greit? Sliter litt med å gjøre det nemlig. Men er jo kjipt å bruke penger på en ny GU (vil ikke gå til fastlegen) om det ikke er noen grunn til det!

Anonymkode: c025a...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Hatt hormonspiral i 5 år og fikk beskjed om at brun/mørk utflod er vanlig etter man har fått satt den inn. Har nesten mistet mensen, har mer eller mindre kun mørk utflod. Så det er nok ikke noe å bekymre seg over. Når det gjelder celleprøver så bruker allefall legen min å ta prøver av alt. Celleforandringer, kjønnssykdommer osv. Dette høres ganske vanlig ut utifra hva jeg har erfart og hørt ifra min lege :-) men er du usikker og ikke får slått deg til ro, så er det sikkert bare å ta en tlf og høre om det du lurer på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe sånt i seks-syv uker etter innsetting, deretter var spiralen en drøm :-) Men uansett erfaringer fra andre, er det ikke en fasit. Er du usikker, spør GU eller lege. 

Anonymkode: cfe40...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Den brune utfloden har gitt seg litt nå de siste dagene faktisk, så nå håper jeg at det betyr at det er på vei bort nå som en menssyklus er overstått :) Ringte også gynekologen og fikk bekreftet igjen at prøvene var normale. Men synes at det lukter... Det er kanskje naturlig at det lukter siden det er litt blod i utfloden, og at dette ikke trenger å skyldes noen bakteriell vaginose eller annen tilstand (siden prøvene var normale)? Noen innspill på dette?

Anonymkode: c025a...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...