AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #1 Skrevet 22. august 2016 Den enorme edderkoppen som møtte meg midt på veggen klarte jeg ikke å ta meg av på annet vis enn med støvsugeren. Nå lurer jeg litt på om den kanskje klarer å finne veien ut? Håper noen kan berolige meg. Hilsen edderkoppysa. Anonymkode: 2184e...b2a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #2 Skrevet 22. august 2016 Du er SLEM !!! Anonymkode: beec7...442
Forundret.. Skrevet 22. august 2016 #3 Skrevet 22. august 2016 Nei, ikke så lenge du sugde den inn. Jeg synes at vil man ikke ha slikt i hus så fanges de og slippes ut på et tørt sted der de kan finne seg en annen plass å gå. Ellers så er det jo bare til å holde det rent og støvsuge jevnlig for å unngå at det kommer mange. Edderkopper hjelper til å holde styr på sånt man faktisk ikke vil ha i hus som for eksempel fluer og andre insekter. Vi har en som bor bak kaktuspotta rett ved innsiden av kjellerdøren, når vi kommer ned dit, noe som ikke er så ofte, da hopper den frem som om han prøver å jage. Jeg prøver å støvsuge minst mulig rundt der men når jeg gjør det så er den på plass igjen etter en dag og to
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #4 Skrevet 22. august 2016 9 minutter siden, Forundret.. skrev: Nei, ikke så lenge du sugde den inn. Jeg synes at vil man ikke ha slikt i hus så fanges de og slippes ut på et tørt sted der de kan finne seg en annen plass å gå. Ellers så er det jo bare til å holde det rent og støvsuge jevnlig for å unngå at det kommer mange. Edderkopper hjelper til å holde styr på sånt man faktisk ikke vil ha i hus som for eksempel fluer og andre insekter. Vi har en som bor bak kaktuspotta rett ved innsiden av kjellerdøren, når vi kommer ned dit, noe som ikke er så ofte, da hopper den frem som om han prøver å jage. Jeg prøver å støvsuge minst mulig rundt der men når jeg gjør det så er den på plass igjen etter en dag og to Jeg vil MYE heller ha fluer og andre insekter i hus enn edderkopper. Edderkopper takler jeg ikke og synes de er forferdelig ekle. Grøss Anonymkode: ca45c...be8 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #5 Skrevet 22. august 2016 En interessant artikkel fra Illustrert Vitenskap for alskens tid tilbake (jeg husker ikke når) tok opp akkurat dette. Ja, edderkopper kan krype ut igjen. Edderkopper kan også gjerne trives i støvsugeren, og bygge "rede" der. Men jeg må si at jeg fremdeles støvsuger edderkoppene - og så støvsuger jeg yttergangen etterpå, hvor det er fullt av småstein og sand, i håp om at det skal ta knekken på den... Anonymkode: b7d71...c63
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #6 Skrevet 22. august 2016 Jeg hadde aldri regnet med at du skulle få kritikk for å støvsuge en edderkopp, men alt hva man leser på KG... Å støvsuge småstein høres ut som en lur idé, men pass på at det ikke blir for hardt for støvsugeren. Ellers kan du jo også bytte pose. Anonymkode: aab98...98d 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #7 Skrevet 22. august 2016 5 minutter siden, Forundret.. skrev: Nei, ikke så lenge du sugde den inn. Jeg synes at vil man ikke ha slikt i hus så fanges de og slippes ut på et tørt sted der de kan finne seg en annen plass å gå. Ellers så er det jo bare til å holde det rent og støvsuge jevnlig for å unngå at det kommer mange. Edderkopper hjelper til å holde styr på sånt man faktisk ikke vil ha i hus som for eksempel fluer og andre insekter. Vi har en som bor bak kaktuspotta rett ved innsiden av kjellerdøren, når vi kommer ned dit, noe som ikke er så ofte, da hopper den frem som om han prøver å jage. Jeg prøver å støvsuge minst mulig rundt der men når jeg gjør det så er den på plass igjen etter en dag og to Som en person med virkelig edderkoppFOBI så kan jeg garantere deg at det for mange er helt uaktuelt å være nær edderkopper på den måten. Om jeg ikke hadde vært så redd de så hadde jeg faktisk sluppet dem ut slik du sa, men selv så tør jeg ikke å gå nær nok til å støvsuge de engang. De forårsaker rett og slett en lammende frykt. Og dersom noen med så stor frykt for edderkopper klarer å støvsuge de, så må de nesten få lov til det for å få fred i sjela i sitt eget hjem. Senest isted var det en stankelbein på gulvet her, og den eneste måten jeg kom på å bli kvitt den var å få kattungen her til å ta den. Men at den kan lage rede der nede i støvsugeren er jo helt grusomt! Da må man altså sørge ordentlig for å suge den helt inn til posen, så ville jeg bytta støvsugepose med en gang for å bli kvitt den. Ellers så er jeg glad for at de jeg er hos nå har katter som spiser insektene de får øye på. Edderkopper er virkelig fryktelige. Anonymkode: 5b8fc...22e 1
Forundret.. Skrevet 22. august 2016 #8 Skrevet 22. august 2016 Beklager men jeg synes dere er litt morsomme. Edderkopper er ikke fryktelige, det er frykten/ fobien som er det. Leste den artikkelen til illustrert vitenskap, ser at jeg tok feil. Men sin det også nevnes så kan det være drepan for edderkopper å bli støvsugd. Ikke er det spesielt gunstig for dem å lage rede i støvsugeren heller, det blir for tørt. Skjønner det ikke er greit å være dere rundt edderkopper , prøver altså ikke å gjøre bare av frykten deres.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #9 Skrevet 22. august 2016 Ja, de kan krype ut igjen. Og om den ikke kryper ut igjen, bygger den rede i posen og får en haug med edderkoppbabyer der. Anonymkode: 715bc...26d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #10 Skrevet 22. august 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, de kan krype ut igjen. Og om den ikke kryper ut igjen, bygger den rede i posen og får en haug med edderkoppbabyer der. Anonymkode: 715bc...26d Det må den gjerne gjøre siden posen nå befinner seg enten i søppelbilen eller på fyllingen. :D Takk for svar alle sammen.:):):) Anonymkode: 2184e...b2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå