Gå til innhold

3åring med hår på beina

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare spørre om det er normalt, men i sommer har 3åringen fått mye mørk hårvekst på beina. Lange svarte hår. Kan det være en hormonell forstyrrelse eller er det relativt vanlig? Han er mørk med mye mørkt hår på hode og tjukke mørke øyenvipper og øyenbryn.

Må bare spørre her først før jeg tar han med til lege og plutselig havner i kategorien gal mor.

Anonymkode: 5b210...451

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel vanlig det når barn ikke er etnisk norske

Anonymkode: c4a0a...b83

• Liker 1
Skrevet

På begge mine døtre så har det vært mye hårvekst fra de var små. Det har de sikkert fra meg, da jeg har/hadde jungel nedover beina. Damene på deres far side var/er mye mindre "bemidlet" for å si det sånt. 

Vi er etnisk ikke-norske. Samtidig har en av mine etnisk norske venner enda verre på armene. Du kan nesten flette en flette nedover armen. Så etnisitet spiller noen rolle, vet jeg ikke, men mørkt hår er mye mer synlig ihvertfall. 

Skrevet

Min helt etnisk norske 6-åring har ganske mye hår på beina, like mye som sin fetter har fått nå etter et år i puberteten. Men det synes ikke så veldig godt fordi han er så lys i huden og hårene. La merke til det først i sommer, da huden ble brunere og hårene enda lysere. Jeg har ikke tenkt på at det skulle være noe skummelt med det.

Anonymkode: 87941...d96

Skrevet

Vår 3,5 åring har fått hår på bena i sommer. Alle får vel det en gang så ikke reagert noe på det, tenkte bare det var normalt i 3 års alder. Nå er gutten vår lys da, så ikke så synlig, men alle er jo ulike der. 

Anonymkode: 9635b...a83

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår 3,5 åring har fått hår på bena i sommer. Alle får vel det en gang så ikke reagert noe på det, tenkte bare det var normalt i 3 års alder. Nå er gutten vår lys da, så ikke så synlig, men alle er jo ulike der. 

Anonymkode: 9635b...a83

Samme her! 3-åringen har fått lyst dun på bena. Tenker det er hormoner og prepubertet, det starter jo tidlig.

Hadde også tidenes trassperiode, som sikkert har en direkte sammenheng med utvikling og hormoner. 

Ser jo hvor ekle og sure ungdommer er, der er også hormoner skylden :) Litt interessant.

Hilsen hurpen som har mensen og nettopp har hatt tidenes PMS.

Anonymkode: e72af...2fd

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min helt etnisk norske 6-åring har ganske mye hår på beina, like mye som sin fetter har fått nå etter et år i puberteten. Men det synes ikke så veldig godt fordi han er så lys i huden og hårene. La merke til det først i sommer, da huden ble brunere og hårene enda lysere. Jeg har ikke tenkt på at det skulle være noe skummelt med det.

Anonymkode: 87941...d96

Min gutt også (fem år). Det vises ikke så godt, siden han er lys og hårene også er veldig lyse. Storebror har nesten ikke hår på beina. Må innrømme at jeg ofte har tenkt jeg er glad minsten er gutt. 😜

Anonymkode: 1d0ed...a17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...