@Maja Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 Trenger beste tips til å gå ned nokre kg litt kjapt. Gifter meg om 4 veker, og har lagt på meg 5 kg etter at kjolen blei tilpassa (skeia ut i ferien....). Så sjølv om det er best å ta ting over tid, så treng eg gode råd om kjapp vektnedgang. Shaker og slikt er uaktuelt, eg tåler så dårlig å gå svulten heile dagen og har travle dagar både heime og på jobb, så eg treng å fungere samtidig...
Knaggrekke Skrevet 22. august 2016 #2 Skrevet 22. august 2016 Hei. Jeg har også skeiet litt ut i ferien. Sjal heldigvis ikke inn i en brudekjole, men tenker også å kvitte meg med noen kilo. Jeg har også travle dager for tiden, så treningen må legges litt på hyllen en periode. Uansett er det jo kostholdet som er det viktigste å gripe fatt i når det gjelder vektnedgang. Jeg hater også å gå sulten, IG lever også med mann og barn - vi spiser normal mat sammen - så måltidserstattere er uaktuelt. Og hallo. Mat er jo godt! Vil helst ha det. Så: fra og med i dag er hverdagen tilbake. Ikke flere reiser og lange besøk i vente, så da skal kostholdet tilbake til det som er best for meg mtp vekt og trivsel. Min plan og mine råd til deg, er å ikke spise mellom måltidene, men følge en plan for hva du skal spise. Hvis du har bestemt deg for å spise tre knekkebrød, så spiser du det. Ikke to, ikke fire, men tre. Ved middag spiser jeg en porsjon, ferdig. Drikker vann og evt også te. Fem måltider fungerer best for meg. Typisk for meg: grøt til frokost (kl 8), knekkebrød med pålegg kl 11, salat/knekkebrød/suppe kl 14, middag kl 17, kvelds (knekkebrød eller grøt) kl 19/20. Dropper brød og smør, begrenser ost. Drikker gjerne melk, kaffe eller te til måltider. Ellers vann.
mavi Skrevet 22. august 2016 #3 Skrevet 22. august 2016 Hvis du virkelig vil gå all inn for dette: søk opp PSMF (proteinsparende moderat faste). 4 uker med strengt opplegg gjør susen om du er villig!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #4 Skrevet 22. august 2016 6 timer siden, mavi skrev: Hvis du virkelig vil gå all inn for dette: søk opp PSMF (proteinsparende moderat faste). 4 uker med strengt opplegg gjør susen om du er villig! Står jo ikke hvor mang kcal man skal spise på denne? Anonymkode: 1ee41...63c
@Maja Skrevet 22. august 2016 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2016 6 timer siden, mavi skrev: Hvis du virkelig vil gå all inn for dette: søk opp PSMF (proteinsparende moderat faste). 4 uker med strengt opplegg gjør susen om du er villig! Ah, supert! Det bør eg kunne klare eit par- tre veker. Mange takk :-)
@Maja Skrevet 22. august 2016 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2016 11 timer siden, Knaggrekke skrev: Hei. Jeg har også skeiet litt ut i ferien. Sjal heldigvis ikke inn i en brudekjole, men tenker også å kvitte meg med noen kilo. Jeg har også travle dager for tiden, så treningen må legges litt på hyllen en periode. Uansett er det jo kostholdet som er det viktigste å gripe fatt i når det gjelder vektnedgang. Jeg hater også å gå sulten, IG lever også med mann og barn - vi spiser normal mat sammen - så måltidserstattere er uaktuelt. Og hallo. Mat er jo godt! Vil helst ha det. Så: fra og med i dag er hverdagen tilbake. Ikke flere reiser og lange besøk i vente, så da skal kostholdet tilbake til det som er best for meg mtp vekt og trivsel. Min plan og mine råd til deg, er å ikke spise mellom måltidene, men følge en plan for hva du skal spise. Hvis du har bestemt deg for å spise tre knekkebrød, så spiser du det. Ikke to, ikke fire, men tre. Ved middag spiser jeg en porsjon, ferdig. Drikker vann og evt også te. Fem måltider fungerer best for meg. Typisk for meg: grøt til frokost (kl 8), knekkebrød med pålegg kl 11, salat/knekkebrød/suppe kl 14, middag kl 17, kvelds (knekkebrød eller grøt) kl 19/20. Dropper brød og smør, begrenser ost. Drikker gjerne melk, kaffe eller te til måltider. Ellers vann. Takk! Mange gode råd, også for ein meir varig plan :-)
Knaggrekke Skrevet 23. august 2016 #7 Skrevet 23. august 2016 9 timer siden, @Maja skrev: Takk! Mange gode råd, også for ein meir varig plan :-) Jer har gått ned over 1 kilo i uken på den måte før i alle fall:) lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå