AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 Hei. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre egentlig. Har 2 år igjen av vgs og trives ikke i klassen, er så mange jenter som er "bitchy" og driver med så mye baksnakking og sånn, og er egentlig bare 1 person jeg er med. Var noen jeg brukte å være med før fordi de spurte meg om jeg ville sitte med dem i lunsjen ol. men de ignorerer meg på skolen nå og har egentlig gitt meg beskjed om at de ikke vil være med meg lenger. De var ikke noen jeg likte så godt i utgangspunktet fordi de også drev med masse baksnakking, men da hadde jeg i det minste noen å være med på skolen. Gruer meg litt til hvordan det skal bli å være russ nå, var ikke sånn jeg hadde sett det for meg. Noen som har noen tips til å takle de to årene jeg har igjen bedre? Gleder meg til å begynne å studere på universitet og møte folk som har mer lignende interesser som jeg har, for nå bor jeg på et lite sted så er ikke så mange å være med. Anonymkode: 56110...61e
Prestekragen Skrevet 21. august 2016 #2 Skrevet 21. august 2016 Jeg sleit også ganske mye på vgs med akkurat det der. Gikk på to forskjellige skoler hvor jeg ikke kjente noen fra før av, og det var rimelig tøft å takle som 16-17-åring. Det viktigste er egentlig karakterene dine, og fokuset på skolearbeidet. Jeg vet det er en kjip "løsning", men det går over, og vgs vil bare være et vagt minne når du er ferdig. Jeg hadde venner på andre skoler, så jeg droppet buss i russetiden (også fordi jeg ikke gadd å bruke så mye penger på tull), og var med de og hadde det kult. 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #3 Skrevet 21. august 2016 1 minutt siden, Prestekragen skrev: Jeg sleit også ganske mye på vgs med akkurat det der. Gikk på to forskjellige skoler hvor jeg ikke kjente noen fra før av, og det var rimelig tøft å takle som 16-17-åring. Det viktigste er egentlig karakterene dine, og fokuset på skolearbeidet. Jeg vet det er en kjip "løsning", men det går over, og vgs vil bare være et vagt minne når du er ferdig. Jeg hadde venner på andre skoler, så jeg droppet buss i russetiden (også fordi jeg ikke gadd å bruke så mye penger på tull), og var med de og hadde det kult. Gikk det bedre etter vgs? Er så redd for at det skal bli likt når jeg begynner på universitetet. Anonymkode: 56110...61e 1
Prestekragen Skrevet 21. august 2016 #4 Skrevet 21. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gikk det bedre etter vgs? Er så redd for at det skal bli likt når jeg begynner på universitetet. Anonymkode: 56110...61e Jeg tenker ikke engang på vgs lenger. Det er bare noe du må gjennom, og som regel er det ganske kjipt for de fleste sliter med et eller annet, pluss at du er i en fase hvor du er ganske uavhengig og småvoksen, men allikevel sårbar og ikke kan takle alt på samme måte som en voksen ville gjort. Jeg hadde mange kjipe dager, men jeg gikk bare, gjorde mitt beste og dro hjem. Tro meg, det blir bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #5 Skrevet 21. august 2016 Dette hadde jeg også en god del problemer med gjennom videregående. Fleire andre elever hadde sine små "klikker" eller de bare snakket dritt om hverandre, så snart en av dem var ute av klasserommet eller noe. Fokuser på skole-arbeidet ditt, og få så gode karakterer du klarer. Det finnes vel ingen lov som sier at man MÅ komme greit overens med alle fra skole-klassen sin heller. Kanskje du kan finne deg noen å henge med fra andre klasse-trinn, eller andre steder? Anonymkode: d7ec5...505 1
Vesentlig Skrevet 21. august 2016 #6 Skrevet 21. august 2016 Hmm jeg vet ikke om dette er helt off, men finnes det noe du kan engasjere deg i på skolen? Jeg var nemlig selv veldig ensom på skolen helt til jeg ble med i skolerevyen. Plutselig fikk jeg masse venner og dagen hadde for første gang litt for få timer i døgnet for meg. Vet at vi var flere som hadde denne opplevelsen, men det krever jo at skolen har noen slike ting å engasjere seg i. Har kontakt med mange av de vennene fortsatt, men fant mer min type mennesker på studiet. Jeg håper ting blir bedre for deg og at i år blir bedre enn i fjor 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #7 Skrevet 21. august 2016 7 minutter siden, Vesentlig skrev: Hmm jeg vet ikke om dette er helt off, men finnes det noe du kan engasjere deg i på skolen? Jeg var nemlig selv veldig ensom på skolen helt til jeg ble med i skolerevyen. Plutselig fikk jeg masse venner og dagen hadde for første gang litt for få timer i døgnet for meg. Vet at vi var flere som hadde denne opplevelsen, men det krever jo at skolen har noen slike ting å engasjere seg i. Har kontakt med mange av de vennene fortsatt, men fant mer min type mennesker på studiet. Jeg håper ting blir bedre for deg og at i år blir bedre enn i fjor Vi har dessverre ingen sånne tilbud.. Takk! Anonymkode: 56110...61e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 4 timer siden, Prestekragen skrev: Jeg sleit også ganske mye på vgs med akkurat det der. Gikk på to forskjellige skoler hvor jeg ikke kjente noen fra før av, og det var rimelig tøft å takle som 16-17-åring. Det viktigste er egentlig karakterene dine, og fokuset på skolearbeidet. Jeg vet det er en kjip "løsning", men det går over, og vgs vil bare være et vagt minne når du er ferdig. Jeg hadde venner på andre skoler, så jeg droppet buss i russetiden (også fordi jeg ikke gadd å bruke så mye penger på tull), og var med de og hadde det kult. Dette er så vanvittig viktig. Jeg slet masse selv, og lot det gå utover karakterene. Skulket og alt. Det er noen få år siden jeg gikk ut nå, og selv om alt er bra utdanningsmessig nå, skulle jeg ønske det ikke gikk sånn inn på meg den gang. For min del var alle tre årene like jævlige(jenter som baksnakket og stengte meg ute, ingen direkte mobbing). I dag har jeg mange gode venner, så jeg sliter ikke med fortiden. Det var aldri pga. MEG, det var bare deres intense behov for å være ledere. Det ser man jo i dag, hvor de "populære" ikke lengre er populære. Det føles dritt, alt man vil er å slutte/bytte skole(det kan du jo, hvis det finnes andre vgs i nærheten, men det gjorde det ikke for meg), jeg slet med MYE depresjon og angst, men klarte heldigvis å karre meg opp fra den mørke tunnelen. Det vil ikke være jævlig for alltid, med mindre du velger det selv eller er utrolig uheldig. Prøv å finne på morsomme aktiviteter ved siden av skolen, skaff deg en jobb. Hold deg opptatt. Disse dramajentene er noen null - og det er egentlig de som har dårlig selvtillit. Man bare ser det ikke. Uansett hvor jævlig det blir, hold ut. Jeg lover lover lover, det vil ikke være sånn for alltid. Og husk på at det finnes SÅ mange andre jenter i samme situasjon som deg, rundt omkring. Skulle ønske jeg kunne snakket med hver og en av de, og fortalt de at det bare er en periode(i de fleste tilfeller hvert fall!). Man føler seg så ensom, som om hele livet er over og at ingen bryr seg. Det er en litt falsk følelse, for livet har faktisk ikke begynt ordentlig og man har faktisk hele livet foran seg. Gjør det BRA på skolen, og du kan velge og vrake av studier når du er ferdig slik at du kommer deg bort og ikke minst opp og frem. Ønsker deg masse lykke til, kjære deg Anonymkode: da2c3...9e9 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #9 Skrevet 22. august 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er så vanvittig viktig. Jeg slet masse selv, og lot det gå utover karakterene. Skulket og alt. Det er noen få år siden jeg gikk ut nå, og selv om alt er bra utdanningsmessig nå, skulle jeg ønske det ikke gikk sånn inn på meg den gang. For min del var alle tre årene like jævlige(jenter som baksnakket og stengte meg ute, ingen direkte mobbing). I dag har jeg mange gode venner, så jeg sliter ikke med fortiden. Det var aldri pga. MEG, det var bare deres intense behov for å være ledere. Det ser man jo i dag, hvor de "populære" ikke lengre er populære. Det føles dritt, alt man vil er å slutte/bytte skole(det kan du jo, hvis det finnes andre vgs i nærheten, men det gjorde det ikke for meg), jeg slet med MYE depresjon og angst, men klarte heldigvis å karre meg opp fra den mørke tunnelen. Det vil ikke være jævlig for alltid, med mindre du velger det selv eller er utrolig uheldig. Prøv å finne på morsomme aktiviteter ved siden av skolen, skaff deg en jobb. Hold deg opptatt. Disse dramajentene er noen null - og det er egentlig de som har dårlig selvtillit. Man bare ser det ikke. Uansett hvor jævlig det blir, hold ut. Jeg lover lover lover, det vil ikke være sånn for alltid. Og husk på at det finnes SÅ mange andre jenter i samme situasjon som deg, rundt omkring. Skulle ønske jeg kunne snakket med hver og en av de, og fortalt de at det bare er en periode(i de fleste tilfeller hvert fall!). Man føler seg så ensom, som om hele livet er over og at ingen bryr seg. Det er en litt falsk følelse, for livet har faktisk ikke begynt ordentlig og man har faktisk hele livet foran seg. Gjør det BRA på skolen, og du kan velge og vrake av studier når du er ferdig slik at du kommer deg bort og ikke minst opp og frem. Ønsker deg masse lykke til, kjære deg Anonymkode: da2c3...9e9 Tusen takk! Hjalp masse å lese dette innlegget merker jeg. Anonymkode: 56110...61e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #10 Skrevet 22. august 2016 Har du noen mulighet til å ta noen fag som privatist, slik at du kan kutte ned skoletiden? Anonymkode: 399ad...1dd
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #11 Skrevet 22. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen mulighet til å ta noen fag som privatist, slik at du kan kutte ned skoletiden? Anonymkode: 399ad...1dd Jeg har det, men føler det kan bli vanskelig å klare fagene uten å få gjennomgang.. Anonymkode: 56110...61e
Prestekragen Skrevet 22. august 2016 #12 Skrevet 22. august 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det, men føler det kan bli vanskelig å klare fagene uten å få gjennomgang.. Anonymkode: 56110...61e Dette kunne jo vært en god ide! Hvis du er fokusert, så hadde det kanskje hjulpet?
Prestekragen Skrevet 22. august 2016 #13 Skrevet 22. august 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er så vanvittig viktig. Jeg slet masse selv, og lot det gå utover karakterene. Skulket og alt. Det er noen få år siden jeg gikk ut nå, og selv om alt er bra utdanningsmessig nå, skulle jeg ønske det ikke gikk sånn inn på meg den gang. For min del var alle tre årene like jævlige(jenter som baksnakket og stengte meg ute, ingen direkte mobbing). I dag har jeg mange gode venner, så jeg sliter ikke med fortiden. Det var aldri pga. MEG, det var bare deres intense behov for å være ledere. Det ser man jo i dag, hvor de "populære" ikke lengre er populære. Det føles dritt, alt man vil er å slutte/bytte skole(det kan du jo, hvis det finnes andre vgs i nærheten, men det gjorde det ikke for meg), jeg slet med MYE depresjon og angst, men klarte heldigvis å karre meg opp fra den mørke tunnelen. Det vil ikke være jævlig for alltid, med mindre du velger det selv eller er utrolig uheldig. Prøv å finne på morsomme aktiviteter ved siden av skolen, skaff deg en jobb. Hold deg opptatt. Disse dramajentene er noen null - og det er egentlig de som har dårlig selvtillit. Man bare ser det ikke. Uansett hvor jævlig det blir, hold ut. Jeg lover lover lover, det vil ikke være sånn for alltid. Og husk på at det finnes SÅ mange andre jenter i samme situasjon som deg, rundt omkring. Skulle ønske jeg kunne snakket med hver og en av de, og fortalt de at det bare er en periode(i de fleste tilfeller hvert fall!). Man føler seg så ensom, som om hele livet er over og at ingen bryr seg. Det er en litt falsk følelse, for livet har faktisk ikke begynt ordentlig og man har faktisk hele livet foran seg. Gjør det BRA på skolen, og du kan velge og vrake av studier når du er ferdig slik at du kommer deg bort og ikke minst opp og frem. Ønsker deg masse lykke til, kjære deg Anonymkode: da2c3...9e9 Helt enig! Kjempebra skrevet. Det er så sant!
Gjest Belle âme Skrevet 22. august 2016 #14 Skrevet 22. august 2016 Så synd vi mest sannsynleg ikkje går på samme vgs, du kunne blitt med min gjeng
johanan Skrevet 22. august 2016 #15 Skrevet 22. august 2016 Hadde det slik selv i deler av vgs. Siden dere har gått i klasse sammen en stund så har sikkert "gjengene" blitt laget, men det er ennå ikke helt for sent. Siden du bor på en liten plass så regner jeg med du har valgfag med andre enn de i klassen din? Prøv å bli kjend med noen der. Ellers så kan du prøve en fritidsaktivitet eller jobb og bli kjendt med folk der. Vet hvordan du har det og det er grusomt!!
Luna31 Skrevet 22. august 2016 #16 Skrevet 22. august 2016 Jeg begynte nettopp på vgs og kjenner ingen! Jeg vet jeg ikke har noe å klage på - klassen virker ok, men det er bare det at alle liksom har noen de kjenner. Det er folk fra den gamle skolen i klassen min, men ingen jeg har kontakt med. Vi har en ordning der vi blir delt inn i makkergrupper, vi snakker og samarbeider ganske bra, men vi er ikke venner. Jeg bor også på et lite sted, så jeg skjønner hvordan det er. Jeg vet jeg bare har gått der noen dager, så jeg kan vel egentlig ikke si noe om dette ennå? Synd vi sikkert ikke går på samme VGs, vi kunne blitt venner!
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #17 Skrevet 23. august 2016 Har hatt det helt forferdelig i dag egentlig, er så ensomt når man ikke passer særlig godt med noen i klassen.. Anonymkode: 56110...61e
Gjest ClickB4it Skrevet 23. august 2016 #18 Skrevet 23. august 2016 Jeg hatet videregående, skulket masse, og hang mest på naboskolen der jeg hadde venner. Redningen ble å engasjere meg i en lokal ungdomsorganisasjon á la Røde Kors Ungdom. Da fikk jeg plutselig reise landet rundt, lærte masse nytt, og traff spennende folk med vett i hodet. De var mye mer åpensinnede og hyggelige enn folkene jeg gikk på skole med. Det siste året hadde jeg dessuten nedtellingskalender, så jeg hadde full oversikt over hvor mange dager jeg hadde igjen. Det falt mange tårer, og jeg var mye frustrert, men den siste dagen, TS...den siste dagen jeg gikk ut gjennom dørene på den skolen og lovet meg selv at jeg aldri skulle tilbake, den dagen var så deilig! Send meg gjerne en PM dersom du har lyst til å snakke om det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå