AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #1 Del Skrevet 21. august 2016 Hei! Trenger råd til hvordan jeg kan fortelle min venninne at hun bør kle seg annerledes på jobb. Hun er 25 år og har akkurat startet i jobb som lærer på en videregående skole. En del av elevene kjenner henne fra før,siden hun var en del vikar på samme skole mens hun var under utdannelse. Så vidt jeg har hørt, er hun dyktig i jobben sin,og viser tydelig at hun er lederen i klasserommet og slikt,men problemet er måten hun kler seg på. Hun kler seg akkurat som elevene! Jeg har en yngre søster som går på den aktuelle skolen, og synes dette er veldig pinlig og rart. Elevene forventer at lærerne kler seg mer voksent,i f.eks skjorter og bluser og evt."dame"-dress. Venninnen min kler seg alltid i slim fit jeans(som kanskje kunne gått an med den rette overdelen), og helst i collegegensere fra Nike o.l som overdel. Hun har en sporty og laidback stil til vanlig, men det passer seg jo ikke på jobb foran en gjeng ungdommer. Hun bruker akkurat samme klær og sko som lillesøsteren min og hennes venninner,og de synes dette virker som et desperat forsøk på å se yngre ut enn hun er. Dessverre har hun svært få unge kolleger, ellers hadde hun kanskje skjønt at hun burde kle seg mer voksent. De fleste kollegene hennes er dobbelt så gamle som henne,så hun tenker sikkert ikke på at på jobb er det mer den stilen hun bør legge seg på. Hvordan si dette til henne uten å såre henne? Anonymkode: ab2c4...3e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ferny Skrevet 21. august 2016 Populært innlegg #2 Del Skrevet 21. august 2016 Aldri hørt om noe "dress code" blant lærere i den norske skolen. Jeg tenker at du ikke trenger å si noe til venninnen din i det hele tatt. 121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #3 Del Skrevet 21. august 2016 Ser ikke problemet. Om det hadde vært et stort problem, så hadde sjefen hennes tatt det opp med henne. Hun prøver nok ikke se yngre ut. Hun går no bare i kør hun er komfortabel med. Og 16 åringer synes alt voksne gjør er kleint, og at de prøver å etterligne de. Ungdommer på den alderen er meget selvopptatte og tror alle voksne vil være så ung som de igjen. Anonymkode: abaab...ab1 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 21. august 2016 #4 Del Skrevet 21. august 2016 Syns hun kan få kle seg i hva hun vil, hun er jo bare 25!! Kan ikke forvente at hun skal kle seg som en eldre/moden kvinne da! Hun er seg selv. Så lenge en lærer ikke går med korte mini skjørt og topper med "puppene på utstilling" så må det vel være opp til hver enkelt hvordan de kler seg. Det er ihvertfall mitt synspunkt. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #5 Del Skrevet 21. august 2016 2 minutter siden, Ferny skrev: Aldri hørt om noe "dress code" blant lærere i den norske skolen. Jeg tenker at du ikke trenger å si noe til venninnen din i det hele tatt. Det ligger mange koder i klær selv om det ikke er vedtatt "dress code".... Anonymkode: 11fa1...71a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan-Andre Skrevet 21. august 2016 #6 Del Skrevet 21. august 2016 Hmmm....hvordan si det til din venninne....på en måte som ikke avslører at du er ute etter å såre henne.....men som allikevel sårer henne.....hmmmm. Nei sannelig, dette vet jeg ikke. Du har målbundet meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg BlomsterMaja Skrevet 21. august 2016 Populært innlegg #7 Del Skrevet 21. august 2016 Da jeg leste overskriften så jeg for meg store utringede trøyer og korte, korte skjørt....nei, det hun går med er da helt innafor. Hva slags klær går du med selv ts? 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 21. august 2016 #8 Del Skrevet 21. august 2016 Haha, da har du ikke vært på mange skoler og sett hvordan lærerne er kledd. I hver fall ikke de som er rundt 30 år. Hvordan går du kledd til vanlig? Dongeribukse og genser er det jo mange som bruker 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. august 2016 #9 Del Skrevet 21. august 2016 Hun går da ikke upassende kledd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #10 Del Skrevet 21. august 2016 2 minutter siden, BlomsterMaja skrev: Da jeg leste overskriften så jeg for meg store utringede trøyer og korte, korte skjørt....nei, det hun går med er da helt innafor. Hva slags klær går du med selv ts? Jeg går nok med mye av det samme, men jeg er ikke lærere, jeg er student. Det gjør meg forøvrig ingenting at hun går slik på fritiden sin,men jeg syns hun bør prøve å skille seg ut fra elevene, og heller være mer lik kollegene utseendemessig,på jobb. TS Anonymkode: ab2c4...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 21. august 2016 #11 Del Skrevet 21. august 2016 Skjønner egentlig hva du mener, men er verre om hun står med logo-gensere og forsøker å være trendsetter, og skaper merkepress blant ungdommene. Gjør hun dét, kan du ta det opp med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 21. august 2016 #12 Del Skrevet 21. august 2016 Jeg er på hennes alder og kler meg i skinnyjeans og "collegeensere". Er en annen dame på jobb som er en del eldre enn meg som går i hettegenser og jeans, og de fleste jeg jobber med har høyere utdanning om det skulle ha noe å si. Har det virkelig noe å si om man jobber med ungdommer eller ikke? Det er kanskje ikke så mange lærere som går med nike-jakker, men skinnyjeans er vel ganske vanlig. De fleste jentene og damene jeg kjenner har bik bok, vero moda og cubus-stil (nå tenker jeg på de litt "penere" klærne der), men det må jo være lov til å kle seg litt annerledes enn folk flest? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lipgloss Skrevet 21. august 2016 #13 Del Skrevet 21. august 2016 ser ikke hva som er gale i slik du brskriver henne syns det hørtes helt oki ut,det viktigste er jo at hun er en god lærer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #14 Del Skrevet 21. august 2016 Jeg jobber på en stor videregående skole, og har aldri i mitt liv sett en kvinnelig lærer i "dame-dress", hva nå det betyr. Det hadde sett direkte rart ut på en under 30. Rene og pene klær er det viktigste. Jeg gikk ut fra at dette kom til å handle om sømmelighet, ikke om personlig stil. Det høres ut som om elevene prøver å finne en ting å si om venninna di, rett og slett. Det er nå helt naturlig. Hun prøver ikke å se yngre ut enn hun er, ut fra det du beskriver kler hun seg som en 25-åring. Sånn er det egentlig å være nyutdanna lærer. Selv går jeg nok mye i kjoler og skjorter - men prøv å ta fra meg slim fit jeans-a og joggeskoene... Slim fit er vel i og for seg på vei til å bli umoderne allerede, så regner med at det er safe. Du skriver ovenfor at du synes at hun bør være lik kollegene sine utseendemessig. Jeg er uenig. Man skal ikke se ut som elevene sine, men man skal heller ikke prøve å se ut som de som er 35 år eldre enn seg. Viktigst av alt: Dette er faktisk ikke din sak. Anonymkode: 1d5a2...ebc 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 21. august 2016 #15 Del Skrevet 21. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går nok med mye av det samme, men jeg er ikke lærere, jeg er student. Det gjør meg forøvrig ingenting at hun går slik på fritiden sin,men jeg syns hun bør prøve å skille seg ut fra elevene, og heller være mer lik kollegene utseendemessig,på jobb. TS Anonymkode: ab2c4...3e6 Skjønner ikke helt hvorfor du bryr deg om hvordan hun går kledd på jobb? Du er jo ikke der engang. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 21. august 2016 #16 Del Skrevet 21. august 2016 Det der høres ut som en helt normal og ok stil for en lærer. Når jeg klikket meg inn på tråden trodde jeg det handler om at hun kledde seg utfordrende og viste for mye hud. Synes ikke andre har noe med å henge seg opp i klesvalg med mindre det er svært upassende klær. Du forteller at hun er en tydelig leder i klasserommet, så det viser jo at elevene har respekt for henne og vet at hun er læreren og ikke en av elevene. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #17 Del Skrevet 21. august 2016 Ser virkelig ikke at dette er noe problem. Læreren min på 40 bruker slim bukser og joggesko. Gymlærerene går i joggebukser dagen lang selv om de underviser i andre fag. Ta deg ei bolle HI. Anonymkode: 6c334...9f2 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlomsterMaja Skrevet 21. august 2016 #18 Del Skrevet 21. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg går nok med mye av det samme, men jeg er ikke lærere, jeg er student. Det gjør meg forøvrig ingenting at hun går slik på fritiden sin,men jeg syns hun bør prøve å skille seg ut fra elevene, og heller være mer lik kollegene utseendemessig,på jobb. TS Anonymkode: ab2c4...3e6 Så da går altså ALLE de andre lærerens i andre type klær enn henne? I såfall tenker jeg at ledelsen evnt. tar en prat med henne ift dresscode (hvis dette er et problem) eller så tenker jeg at hun finner ut av dette (om hun vil fortsette å kle seg som hun gjør eller om hun vil endre stil for å likne mer på sine kollegaer) selv etterhvert. Altså, ikke noe du trenger å bekymre deg for. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 21. august 2016 #19 Del Skrevet 21. august 2016 Syntes det virket helt normalt for en ung lærer jeg. Er det akseptert på fritiden er der greit på jobb. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #20 Del Skrevet 21. august 2016 3 minutter siden, Sh999 skrev: Skjønner ikke helt hvorfor du bryr deg om hvordan hun går kledd på jobb? Du er jo ikke der engang. Nei,men søsteren min går der og forteller om hvor "driti ut" de syns imaget til venninna mi er. TS Anonymkode: ab2c4...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå