AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 Har en 2 åring som klarer å få armene over skulderstroppene i bilstolen sin, uansett hvor hardt jeg strammer. I morgen reiser jeg for å se om det finnes noe som kan unngå det, men finnes det noe sånt? Og hva er best? Hvor kjøper jeg det? Han sitter bakovervendt selvfølgelig, men det hjelper jo ikke så mye når han tar av skulderstroppene. Anonymkode: 0e402...232
Hedda-78 Skrevet 21. august 2016 #3 Skrevet 21. august 2016 Beltesamlere. En liten plastbrikke som du trer på selene. Merket er besafe, men kan vel brukes på alle belter. Kjøpes der du kjøper bilstol. Men ikke bruk den dersom du ikke må. Altså slutt å bruke den når barnet har blitt kvitt uvanen. Beltesamleren gjør at det tar lengre tid å få barnet ut av setet i en nødsituasjon (f.eks. bilbrann, bil under vann osv).
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #4 Skrevet 21. august 2016 Beskjed om at det kan være farlig og snakk i rolig tempo. Eventuelt at politiet bestemmer at det ikke er lov å kjøre når han gjør dette. Kjør inn til siden og si dere ikke kommer hjem, til bhg eller andre steder om han ikke sitter fint. Toåringen bør forstå dette med den rette ordbruken. Eventuelt om barnehagen kan ta temaet opp med alle barn? Noen barn klarer å åpne dører i vranglås uten problemer, andre bryr seg ie om å gå gjennom åpne dører. Anonymkode: d19b7...6fe 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #5 Skrevet 22. august 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Beskjed om at det kan være farlig og snakk i rolig tempo. Eventuelt at politiet bestemmer at det ikke er lov å kjøre når han gjør dette. Kjør inn til siden og si dere ikke kommer hjem, til bhg eller andre steder om han ikke sitter fint. Toåringen bør forstå dette med den rette ordbruken. Eventuelt om barnehagen kan ta temaet opp med alle barn? Noen barn klarer å åpne dører i vranglås uten problemer, andre bryr seg ie om å gå gjennom åpne dører. Anonymkode: d19b7...6fe Han er 2 år så tviler han hører på det. Ha sagt til han st "nei, de må være på skuldrene" men gan bare ler og tar de av igjen mens vi kjører. Anonymkode: 0e402...232
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #6 Skrevet 22. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er 2 år så tviler han hører på det. Ha sagt til han st "nei, de må være på skuldrene" men gan bare ler og tar de av igjen mens vi kjører. Anonymkode: 0e402...232 Da prøver du noe annet. Samle luft i lungene, og bruk styrke når du sier dette. Det er det som kalles å rope litt: "NEEEEEEIIII! *brems ned og kjør inn til siden* DET ER STRENGT FORBUDT Å KJØRE SLIK!! TA DE PÅ IGJEN. NÅÅÅÅ!!!!!" I visse situasjon så stemmer det at målet helliger middelet. Trafikksikkerhet er en av disse situasjonene. En toåring dør ikke av at du blir sint og skriker en gang, men han kan faktisk dø om han ikke slutter med dette. Anonymkode: 04de9...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #7 Skrevet 22. august 2016 Hatt samme problem, besafe beltesamler funker gull! Og nei, min 2 åring forstår ikke at "politiet sier vi ikke får kjøre sånn". Anonymkode: cffde...0c3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #8 Skrevet 22. august 2016 Men er det egentlig lov med beltesamler? Anonymkode: 14da3...494
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #9 Skrevet 22. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da prøver du noe annet. Samle luft i lungene, og bruk styrke når du sier dette. Det er det som kalles å rope litt: "NEEEEEEIIII! *brems ned og kjør inn til siden* DET ER STRENGT FORBUDT Å KJØRE SLIK!! TA DE PÅ IGJEN. NÅÅÅÅ!!!!!" I visse situasjon så stemmer det at målet helliger middelet. Trafikksikkerhet er en av disse situasjonene. En toåring dør ikke av at du blir sint og skriker en gang, men han kan faktisk dø om han ikke slutter med dette. Anonymkode: 04de9...a0c Denne støtter jeg. Er man foreldre så er det en del av foreldreskapet å lære og å forhindre at farlige situasjoner kan oppstå. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det egentlig lov med beltesamler? Anonymkode: 14da3...494 Det tviler jeg på når du stiller spørsmålet og gjør oppmerksom på det. I verste fall kan det jo resultere i alvorlig skade på barnet. De fleste ulykker der barn dør eller blir skadet så skyldes dette feil bruk eller manglende bruk av sikkerhetsutstyr i bil. Flott at noen tenker høyt der andres tenking svikter. Anonymkode: d19b7...6fe
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #10 Skrevet 22. august 2016 Et lite googglesøk og bltesamlere er faktisk ulovlig. Anonymkode: d19b7...6fe
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #11 Skrevet 22. august 2016 Jeg synes jeg har hørt at politiet ikke liker at man truer barn med dem. De trenger at folk stoler på dem og sier ifra om noe er galt. Det er vanskeligere for dem å gjøre jobben sin dersom folk er livredde. Ellers synes jeg det er greit å kjefte litt, vise hvem som er sjefen. Og hvis det ikke funker etter å ha stoppet bilen 12 ganger på vei hjem fra barnehagen, kunne jeg vurdert en beltesamler som er superenkel å åpne en kort periode før du prøver igjen Anonymkode: 30ef5...50e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #12 Skrevet 22. august 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en 2 åring som klarer å få armene over skulderstroppene i bilstolen sin, uansett hvor hardt jeg strammer. I morgen reiser jeg for å se om det finnes noe som kan unngå det, men finnes det noe sånt? Og hva er best? Hvor kjøper jeg det? Han sitter bakovervendt selvfølgelig, men det hjelper jo ikke så mye når han tar av skulderstroppene. Anonymkode: 0e402...232 Min bror strevde med det samme, niesen min kom seg ut av sikringen på barnesetet. De løste det med å bli veldig alvorlige, stoppe bilen og si at det ikke var lov å kjøre når man ikke var sikret. Det er ikke alltid så lett å stoppe / snu når man skal til barnehage etc., så de tok en del bilturer når de egentlig ikke skulle av gårde, for å kjøpe is, dra i lekebutikken osv. Når niesen min vred seg ut av sikringen, stoppet de bilen, var sinte, og snudde og kjørte hjem igjen (uten is, uten lekebutikk osv). Anonymkode: 7e092...c98 1
Stum481 Skrevet 22. august 2016 #13 Skrevet 22. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Min bror strevde med det samme, niesen min kom seg ut av sikringen på barnesetet. De løste det med å bli veldig alvorlige, stoppe bilen og si at det ikke var lov å kjøre når man ikke var sikret. Det er ikke alltid så lett å stoppe / snu når man skal til barnehage etc., så de tok en del bilturer når de egentlig ikke skulle av gårde, for å kjøpe is, dra i lekebutikken osv. Når niesen min vred seg ut av sikringen, stoppet de bilen, var sinte, og snudde og kjørte hjem igjen (uten is, uten lekebutikk osv). Anonymkode: 7e092...c98 Jeg støtter denne.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #14 Skrevet 22. august 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Et lite googglesøk og bltesamlere er faktisk ulovlig. Anonymkode: d19b7...6fe Nei, beltesamler er lovlig etter de nye reglene fra 2013, ECE 129. Anonymkode: 813f0...f23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå