Gå til innhold

Ny sjanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datet en fyr i et halvt års tid nå. Uka før jeg skulle møte familien hans finner jeg ut at han har ligget med exen sin flere ganger under tiden vi har holdt på (exen kontaktet meg, aner ikke hvordan hun fant ut om meg). De var ikke sammen, de ønsker ikke å være sammen (nåtid og delvis datid), men jeg traff han på et veldig dårlig tidspunkt i livet hans, med tanke på at han og exen var i en sårbar prosess (som egentlig burde vært avsluttet, men som ikke var det). De delte fortsatt leilighet, men han sa til meg at de ikke bodde der samtidig (løgn).

Spørsmålet nå er om jeg skal gi han en ny sjanse (basert på den forklaringen han har gitt meg og følelsene jeg har for han) eller om jeg skal gi slipp på han... ??

Jeg trenger råd, for jeg blir snart gal. Til syvende og sist så er det jeg som tar valget, men jeg er redd jeg har blitt "blind". Det er så mange tanker i hodet, og så mange meninger fra mine nærmeste venner. Han har selvfølgelig forklart seg og vi har pratet mye om det, men fordi jeg har mistet tillit til han så vet jeg ikke om jeg kan stole på min egen dømmekraft lenger.. Han sier han var usikker på meg da han lå med henne, han trodde ikke jeg ønsket noe seriøst (ingen unnskyldning, bare en forklaring). I tillegg gjorde han det "for gamle tider", nesten i nostalgi for hva de en gang hadde..Han ønsker å satse på meg, følelsene er sterke. Det er slutt med exen (så godt som det går, følelsesmessig). De har sagt opp leiligheten og søkt ny hver for seg. Han har sagt og gjort mye som overtaler meg om at han tar meg seriøst, men hva veier tyngst? Det han sier og gjør nå, eller det han gjorde? Tenk om han går bak ryggen min igjen?

Anonymkode: dba54...773

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer du til å kunne stole på ham igjen? 

Gjest nobadvibes
Skrevet (endret)

Skrap..

Endret av nobadvibes
Skrevet

Nei, han ville ikke jeg brukt mer tid på. Hadde heller villet unnet meg en mann uten grums i livet sitt. Så såppass respekt bør du ha for deg selv.

• Liker 1
Skrevet

Du er blind dersom du går for han der. Handling veier alltid mer enn ord, og ut fra handlingen hans, kan du ikke stole på ordene hans.

Anonymkode: 4a89d...aa7

• Liker 1
Skrevet

Tror nok det kommer til å spøke i bakhodet ditt hele tiden. Når han er ute med kompiser...er han egentlig det.

En kjip start dette, og utrolig dårlig gjort av ham. Ligge med xen, juge for deg. Nei, et forhold skal ikke starte sånn dessverre.

Anonymkode: 94695...9aa

Skrevet

Husk TS, at du er en verdifull dame. Du fortjener bare det  beste, og kan kreve å få den flotte mannen du måtte ønske. 

Går du med tanker om barn i framtiden, må du for all del ikke ty til menn som har tullet til livet sitt. En løgner som har drevet med snusk og fanteri, kan bare glemme å få deg!

Skrevet

Generelt mener jeg at om man ikke er 100% eksklusiv i starten(tenker da den helt første tiden, før man i det hele tatt vet om det kan bli noe mer), kan det ses mellom fingrene, selv om det selvfølgelig ikke er ideelt og kan gi dårlige signaler om en person mtp. fremtiden. Men dersom dette er noe som skjer etter hvert som man blir bedre kjent, bruker mye tid sammen og en har gitt hverandre forhåpninger om mer, er det helt uakseptabelt. 

Det er vanskelig å si hva du bør gjøre. Mennesker kan gjøre feil uten at det trenger å si så mye om personen i fremtiden. Tenk deg at man har en FF f.eks., hvor ingen følelser er involvert. Det er tross alt bedre enn ny ONS hver helg. Man er åpen for forhold utover det, men har ikke møtt noen ennå. Så møter man en person man er interessert i å bli bedre kjent med. De møtes et par ganger i uken, blir kjent, men det er ennå uklart om veien går mot forhold. Så man møter fremdeles sin FF(her mener jeg det ennå er tildels ok, men såklart situasjonsbetinget). Ukene går, man er blitt bedre kjent, og følelser oppstår. Man begynner å savne hverandre, tenke på hverandre hele tiden, og det ser ut til at det går mot et forhold. DER - der, går det definitivt en grense. Men i starten gjør man på en måte ingenting galt. Skjønner?

Nå var dette en eks, og da blir det litt mer komplisert. Det er tydelig at den seksuelle interessen fremdeles er tilstede, selv om de ikke nødvendigvis har romantiske følelser for hverandre. Det hadde uansett vært en stor dealbreaker for meg. Jeg vet ikke hvor lenge dette foregikk i hans tilfelle, men dersom de lå med hverandre langt ut i deres dating, synes jeg det er helt uakseptabelt. Jeg ville gått om jeg fikk vite noe sånt. Det er selvsagt ikke sikkert at han ville vært utro/uærlig i fremtiden, men det sender dårlige signaler. Særlig, som sagt, hvis dette foregikk lenge etter dere møttes for første gang. Hvis en person virkelig er forelsket, noe man jo bør være i dating-fasen, har man ikke lyst til å ligge med andre.

Ikke kast bort tid på usikre forhold. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...