AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #21 Skrevet 21. august 2016 15 minutter siden, Peter007 skrev: Jeg liker innlegget ditt, og kunne godt ha skrevet det selv. Du er heldigvis alene om å like innlegget til TS! Anonymkode: fa519...e0c 11
Peter007 Skrevet 21. august 2016 #22 Skrevet 21. august 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Du kan også gjerne svare på det uthevede: Kvinner kledt i burka har også blitt voldtatt. Kvinner i 90-årene har også blitt voldtatt. Kvinner i alle aldre, kledt i helt vanlige klær som f.eks bukser og kåper, har også blitt voldtatt. Mener du at de ble voldtatt fordi de var uanstendig kledt?! Fortell gjerne om hvorfor du tror at disse kvinnene har blitt voldtatt. Anonymkode: fa519...e0c ?
Cambria Skrevet 21. august 2016 #23 Skrevet 21. august 2016 Og vi må alle unngå å få kjæreste eller ha noen nære, mannlige venner. For vi må ikke glemme at de fleste voldtekter skjer av en person som står oss nær og da gjerne kjæresten vår. 7
Gjest Klopp Skrevet 21. august 2016 #24 Skrevet 21. august 2016 Så klart kan de kle seg mindre utfordrende og gjøre litt selv for å prøve å unngå det. Nå som vi har så veeeldig mange nye landsmenn..Tror dere de klarer å holde fingrene borte fra lettkledde jenter når de er vant med at de dekker seg til? Mest av alt bør norge slutte å ta inn alt mulig tull i landet sitt!!
Hummels3 Skrevet 22. august 2016 #25 Skrevet 22. august 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg ble voldtatt hadde jeg på meg jeans og jakke. Helt vanlige klær, bootcut jeans og parkas lignende jakke. Skikkelig utfordrene kledd du. Kunne nok ha ungått voldtekten du om jeg ikke var kledd som ei hore. Midt på dagen var det også, men i skogen. Men det skulle jeg vel tent på. Går man alene i skogen så ber man vel om det... Synes det er bedre å lære gutter at de ikke skal voldta enn å legge skylden over på klærne eller adferden til offeret. Fy faen så kort... Anonymkode: be97c...283 Den eneste her som legger skylden på klær og adferd og som synes at man ber om å bli voldtatt er du. Mener du at man ber om å bli frastjålet bilen fordi man ikke hører på det rådet som er "husk å låse bilen din"? Eller at man ber om at noen skal bryte seg inn og rundtstjele hjemmet ditt fordi man ikke låste døren? Eller at man ber om å bli frastjålet lommeboken fordi man ikke hørte på advarselen som er over alt i Oslo om sommeren med "pass på, det er lommetyver i området"? For hvis du mener at man ber om å bli voldtatt om man går med visse klær så betyr jo det at du også mener at man ber om å bli frastjålet lommeboken om man ikke hører på advarselen. Det er aldri offeret sin feil, få det inn i hodet ditt.
Gjest Perfem2 Skrevet 22. august 2016 #26 Skrevet 22. august 2016 (endret) . Endret 28. januar 2017 av XXVIII
herzeleid Skrevet 22. august 2016 #27 Skrevet 22. august 2016 1 time siden, XXVIII skrev: Er dette virkelig sant? Det er jo sinnsykt, jeg er så lei av alt dette. Hvem gidder å bry seg om hvordan andre går kledd, hvordan man ser ut, hvilket kjønn man er?? Man skal gå i hva F man vil. Mennesker består av det mest avanserte maskineriet i verden, men å forstå dette klarer man visst ikke. Menneskeheten er ikke til å tro noen ganger. Hva med å heller snakke med guttene om respekt for andre mennesker - som kvinner tross alt er...? Hadde jeg vært forelder og fått en sånn sms, hadde jeg sørget for at hvem enn som beordret disse sms-ene sendt fikk høre det så det holdt. Mener du det er helt urimelig at foreldre bryr seg om, og snakker om, klesvalg og hvor mye man kler av seg med barna sine, eller at skolene oppfordrer foreldre til å gjøre dette? For meg fremstår det som et ganske selvsagt ansvar som foreldre bør ta, nettopp å bevisstgjøre barn om at de ikke skal trenge å kle av seg for å få oppmerksomhet og passe inn. Når jeg ser små jenter som kler seg til forveksling likt prostituerte synes jeg det er trist, ikke på bakgrunn av noen moralsk fordømmelse, men fordi jeg vil at barn skal få være barn og tror det er negativt for selvbilde og selvrespekten til små jenter om de opplever at de må vise frem mest mulig kropp. At skolen tar denne problemstillingen på alvor tenker jeg er utelukkende positivt. 1
auto Skrevet 22. august 2016 #28 Skrevet 22. august 2016 15 timer siden, Cambria skrev: Og vi må alle unngå å få kjæreste eller ha noen nære, mannlige venner. For vi må ikke glemme at de fleste voldtekter skjer av en person som står oss nær og da gjerne kjæresten vår. Det er sant det. Og idag hvor mas etter sex, rent juridisk sett regnes som voldtekt, er min påstand at rundt 100% av menn og kvinner som har vært i eller er i et forhold har vært utsatt for voldtekt eller voldtektsforsøk. Skremmende statistikk. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #29 Skrevet 22. august 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Min mann og jeg snakket litt i dag om dette med voldtekt. Er fryktelig mye om det i media. voldtekt er en fryktelig ting for de berørte men det jeg lurer på er om mange av voldtektene kunne vært unngått. Når du ser hvordan mange unge jenter kler seg før fest. Skjørt/kjole som kun dekker trusekanten,topper som er så små så små. Mye alkohol på både han og hun. Har ei datter på ungdomsskolen og i våres fikk alle foreldre sms fra skolen hvor de oppfordret oss foreldre og ta en prat med elevene om klesvalg. De syntes mange gikk alt for dristig kledd og synes dette var ett viktig tema og ta opp. Jeg forsvarer ikke voldtekt men spør meg selv... Hva om jentene gikk litt mer anstendig,hva om de ikke drikker seg fra sans og samling,hva om de ikke går alene hjem fra fest. Foreldre bør da kanskje hente. Kunne mye vært unngått av voldtekt? Anonymkode: aaa85...407 Koblet ledelsen fra ungdomsskolen dette med klesvalg opp mot voldtekt, eller var det dere selv som har gjort det? For jeg er enig i at man kan ta et prat med barna/ungdommene om klesvalg, -husker hvordan vi gikk kledd da vi var yngre, -mange med både det ene og det andre hengende ute. Men klesvalg har ikke noe med forhindring av voldtekt å gjøre! Hva om de som voldtok hadde blitt lært opp annerledes? Eller fått hjelp om de hadde gått lenge med tanker om å voldta? Jeg mener det er der fokus bør ligge, Alkoholbruk kan alle begrense. Det gjelder såvisst ikke bare jentene. Synes fokus blir feil, og lurer da på om skolen koblet disse to emnene sammen, eller om det er du og din mann som har misforstått? Anonymkode: 71b76...d86
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #30 Skrevet 22. august 2016 5 minutter siden, auto skrev: Det er sant det. Og idag hvor mas etter sex, rent juridisk sett regnes som voldtekt, er min påstand at rundt 100% av menn og kvinner som har vært i eller er i et forhold har vært utsatt for voldtekt eller voldtektsforsøk. Skremmende statistikk. Hvor har du det fra? Kilde? Anonymkode: 54371...3fd
Gjest Perfem2 Skrevet 22. august 2016 #31 Skrevet 22. august 2016 (endret) . Endret 28. januar 2017 av XXVIII
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #32 Skrevet 22. august 2016 Et annet perspektiv: http://www.krystallklart.no/nb/blogg/2016/08/20/slik-gikk-det-da-jeg-tok-festvoldtektsamtalen-med-/?edit_off Anonymkode: 71b76...d86 1
Maewest Skrevet 22. august 2016 #33 Skrevet 22. august 2016 2 timer siden, Hummels3 skrev: Den eneste her som legger skylden på klær og adferd og som synes at man ber om å bli voldtatt er du. Mener du at man ber om å bli frastjålet bilen fordi man ikke hører på det rådet som er "husk å låse bilen din"? Eller at man ber om at noen skal bryte seg inn og rundtstjele hjemmet ditt fordi man ikke låste døren? Eller at man ber om å bli frastjålet lommeboken fordi man ikke hørte på advarselen som er over alt i Oslo om sommeren med "pass på, det er lommetyver i området"? For hvis du mener at man ber om å bli voldtatt om man går med visse klær så betyr jo det at du også mener at man ber om å bli frastjålet lommeboken om man ikke hører på advarselen. Det er aldri offeret sin feil, få det inn i hodet ditt. Veldig sikker på at hun over her mente det sarkastisk.
Gothminister Skrevet 22. august 2016 #34 Skrevet 22. august 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forsvarer ikke voldtekt men spør meg selv... Hva om jentene gikk litt mer anstendig,hva om de ikke drikker seg fra sans og samling,hva om de ikke går alene hjem fra fest. Foreldre bør da kanskje hente. Kunne mye vært unngått av voldtekt? Anonymkode: aaa85...407 Hva er anstendig? Jenter som gutter, menn som kvinner, skal kle seg akkurat slik de selv ønsker. Altså frivillig. Ikke slik vi ser muslimske kvinner som tvinges til å ta på seg sekker for og dekke seg til. Kun for at mannen ikke skal fristes. Voldtekt handler stort sett ikke om sex, men om makt. Her har enkelte gutter og menn et problem. Så vi skal ikke få tilstander her i Norge der kvinnen må kle seg for og ikke vekke gale menns instinkter, selv om vi står mitt i islamiseringen som fort kan ramme den frie kvinne.
Hummels3 Skrevet 22. august 2016 #35 Skrevet 22. august 2016 4 timer siden, Maewest skrev: Veldig sikker på at hun over her mente det sarkastisk. Det er fordi hun var sarkastisk. Men jeg synes det er sinsvakt så stor offermentaliteten er hos mange, og at hun skal dra frem det rælet om at man advarer viser at hun på ramme alvor mener dette finnes, og er vanlig at blir sagt av menn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå