AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 Min mann og jeg snakket litt i dag om dette med voldtekt. Er fryktelig mye om det i media. voldtekt er en fryktelig ting for de berørte men det jeg lurer på er om mange av voldtektene kunne vært unngått. Når du ser hvordan mange unge jenter kler seg før fest. Skjørt/kjole som kun dekker trusekanten,topper som er så små så små. Mye alkohol på både han og hun. Har ei datter på ungdomsskolen og i våres fikk alle foreldre sms fra skolen hvor de oppfordret oss foreldre og ta en prat med elevene om klesvalg. De syntes mange gikk alt for dristig kledd og synes dette var ett viktig tema og ta opp. Jeg forsvarer ikke voldtekt men spør meg selv... Hva om jentene gikk litt mer anstendig,hva om de ikke drikker seg fra sans og samling,hva om de ikke går alene hjem fra fest. Foreldre bør da kanskje hente. Kunne mye vært unngått av voldtekt? Anonymkode: aaa85...407 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #2 Skrevet 21. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min mann og jeg snakket litt i dag om dette med voldtekt. Er fryktelig mye om det i media. voldtekt er en fryktelig ting for de berørte men det jeg lurer på er om mange av voldtektene kunne vært unngått. Når du ser hvordan mange unge jenter kler seg før fest. Skjørt/kjole som kun dekker trusekanten,topper som er så små så små. Mye alkohol på både han og hun. Har ei datter på ungdomsskolen og i våres fikk alle foreldre sms fra skolen hvor de oppfordret oss foreldre og ta en prat med elevene om klesvalg. De syntes mange gikk alt for dristig kledd og synes dette var ett viktig tema og ta opp. Jeg forsvarer ikke voldtekt men spør meg selv... Hva om jentene gikk litt mer anstendig,hva om de ikke drikker seg fra sans og samling,hva om de ikke går alene hjem fra fest. Foreldre bør da kanskje hente. Kunne mye vært unngått av voldtekt? Anonymkode: aaa85...407 Voldtektsforbryterne finner bare andre tidspunkt og andre steder å slå til på, så antallet voldtekter går ikke ned, bare fordi alle kvinner passer på å ikke gå alene hjem fra fest/byen f.eks. Du kan lese om dette i artikkel hos Politiet. Anonymkode: fa519...e0c 11
Gjest HappyWaffle Skrevet 21. august 2016 #3 Skrevet 21. august 2016 Hva om foreldre kunne oppdratt guttungene sine bedre?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #4 Skrevet 21. august 2016 Var det ikke nettopp i media bilder av hva voldtektsoffre hadde på seg? Kan ikke si at mye der var spesielt utfordrende. Anonymkode: 3934e...f17 13
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #5 Skrevet 21. august 2016 Når jeg ble voldtatt hadde jeg på meg jeans og jakke. Helt vanlige klær, bootcut jeans og parkas lignende jakke. Skikkelig utfordrene kledd du. Kunne nok ha ungått voldtekten du om jeg ikke var kledd som ei hore. Midt på dagen var det også, men i skogen. Men det skulle jeg vel tent på. Går man alene i skogen så ber man vel om det... Synes det er bedre å lære gutter at de ikke skal voldta enn å legge skylden over på klærne eller adferden til offeret. Fy faen så kort... Anonymkode: be97c...283 16
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #6 Skrevet 21. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann og jeg snakket litt i dag om dette med voldtekt. Er fryktelig mye om det i media. voldtekt er en fryktelig ting for de berørte men det jeg lurer på er om mange av voldtektene kunne vært unngått. Når du ser hvordan mange unge jenter kler seg før fest. Skjørt/kjole som kun dekker trusekanten,topper som er så små så små. Mye alkohol på både han og hun. Har ei datter på ungdomsskolen og i våres fikk alle foreldre sms fra skolen hvor de oppfordret oss foreldre og ta en prat med elevene om klesvalg. De syntes mange gikk alt for dristig kledd og synes dette var ett viktig tema og ta opp. Jeg forsvarer ikke voldtekt men spør meg selv... Hva om jentene gikk litt mer anstendig,hva om de ikke drikker seg fra sans og samling,hva om de ikke går alene hjem fra fest. Foreldre bør da kanskje hente. Kunne mye vært unngått av voldtekt? Anonymkode: aaa85...407 Hva faen??? FIkk dere oppfordring om at sønnene skulle kle seg i sykkebukse med seler også? Sånn at det blir vanskeligere for dem å voldta i fylla?? Anonymkode: 473a7...e1f 14
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Voldtektsforbryterne finner bare andre tidspunkt og andre steder å slå til på, så antallet voldtekter går ikke ned, bare fordi alle kvinner passer på å ikke gå alene hjem fra fest/byen f.eks. Du kan lese om dette i artikkel hos Politiet. Anonymkode: fa519...e0c Her https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/oslo/Vedlegg_1897.pdf Anonymkode: fa519...e0c 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #9 Skrevet 21. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Her https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/oslo/Vedlegg_1897.pdf Anonymkode: fa519...e0c Her kan du lese flere artikler https://www.politi.no/oslo/strategier_og_analyser/statistikker_og_analyser/Tema_166.xml Anonymkode: fa519...e0c 2
Guarana Skrevet 21. august 2016 #10 Skrevet 21. august 2016 Det som faktisk er viktige spørsmål er: Hvem voldtar? Hvorfor voldtar de? Hvordan kan dette forhindres? Hvilke tiltak må til for at menn (eller kvinner) ikke voldtar? 9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #11 Skrevet 21. august 2016 Jeg synes dette med at menn voldtar kvinner som er lettere kledd er ganske fornærmende mot menn. Det er som å si at menn er så primitive at de ikke klarer å styre seg om de ser litt kvinne-hud. Det er idiotisk. Selvfølgelig er de fleste menn i stand til å styre seg. Med de som ikke klarer det, så er det ikke på grunn av klær. Det er fordi de er dårlige mennesker som ikke bryr seg om at de skader andre. Anonymkode: c8ce4...10d 8
sweg Skrevet 21. august 2016 #12 Skrevet 21. august 2016 Nei, altså, antrekk har ingenting å si! Jeg gikk kledd i joggebukse engang, heldekkende jakke og joggesko, og stilte meg bort i et hjørne mens jeg ventet på min alltid så trege venn en kveld i Oslo. Da kom det en middelalderende fyr bort og spurte om hvor mye og om jeg ville følge etter han. Altså, han trodde JEG var en prostituert! DET fikk meg faktisk til å innse at uansett hva du har på deg, om noen er innstilt på sex og slik med deg, så vil de se på deg som et mål/objekt. Nå står jeg aldri alene på gata lenger, sånn btw... 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #13 Skrevet 21. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes dette med at menn voldtar kvinner som er lettere kledd er ganske fornærmende mot menn. Det er som å si at menn er så primitive at de ikke klarer å styre seg om de ser litt kvinne-hud. Det er idiotisk. Selvfølgelig er de fleste menn i stand til å styre seg. Med de som ikke klarer det, så er det ikke på grunn av klær. Det er fordi de er dårlige mennesker som ikke bryr seg om at de skader andre. Anonymkode: c8ce4...10d Det er ikke det som det er snakk om. Voldtektsforbrytere voldtar fordi de får tilfredsstillelse av å mishandle og å utøve makt, bl.a. gjennom å voldta noen! Jeg er ganske lei av at det fremdeles finnes mennesker som ikke forstår årsaken til voldtekt. Om det hadde vært kun dette med å få sex som var årsak til voldtekt, så hadde de kunnet skaffe seg sex på andre måter enn å voldta. Anonymkode: fa519...e0c 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #14 Skrevet 21. august 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann og jeg snakket litt i dag om dette med voldtekt. Er fryktelig mye om det i media. voldtekt er en fryktelig ting for de berørte men det jeg lurer på er om mange av voldtektene kunne vært unngått. Når du ser hvordan mange unge jenter kler seg før fest. Skjørt/kjole som kun dekker trusekanten,topper som er så små så små. Mye alkohol på både han og hun. Har ei datter på ungdomsskolen og i våres fikk alle foreldre sms fra skolen hvor de oppfordret oss foreldre og ta en prat med elevene om klesvalg. De syntes mange gikk alt for dristig kledd og synes dette var ett viktig tema og ta opp. Jeg forsvarer ikke voldtekt men spør meg selv... Hva om jentene gikk litt mer anstendig,hva om de ikke drikker seg fra sans og samling,hva om de ikke går alene hjem fra fest. Foreldre bør da kanskje hente. Kunne mye vært unngått av voldtekt? Anonymkode: aaa85...407 Er du/ dere så uvitende i en så voksen alder? Eller er dette skrevet kun for å provosere og være ekkel mot voldtektsofre? Anonymkode: fa519...e0c 10
Dina86 Skrevet 21. august 2016 #15 Skrevet 21. august 2016 Det er den/de som voldtar som har det hele og fulle ansvaret! 5
Lothlorien- Skrevet 21. august 2016 #16 Skrevet 21. august 2016 25 minutter siden, Guarana skrev: Det som faktisk er viktige spørsmål er: Hvem voldtar? Hvorfor voldtar de? Hvordan kan dette forhindres? Hvilke tiltak må til for at menn (eller kvinner) ikke voldtar? Elefanten i rommet er vel blant annet at svært mange voldtekter er hatkriminalitet/rasistisk motivert kriminalitet hvor hvite jenter blir voldtatt av ikke-veslige(hovedsakelig muslimske) "menn." 3
Peter007 Skrevet 21. august 2016 #17 Skrevet 21. august 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann og jeg snakket litt i dag om dette med voldtekt. Er fryktelig mye om det i media. voldtekt er en fryktelig ting for de berørte men det jeg lurer på er om mange av voldtektene kunne vært unngått. Når du ser hvordan mange unge jenter kler seg før fest. Skjørt/kjole som kun dekker trusekanten,topper som er så små så små. Mye alkohol på både han og hun. Har ei datter på ungdomsskolen og i våres fikk alle foreldre sms fra skolen hvor de oppfordret oss foreldre og ta en prat med elevene om klesvalg. De syntes mange gikk alt for dristig kledd og synes dette var ett viktig tema og ta opp. Jeg forsvarer ikke voldtekt men spør meg selv... Hva om jentene gikk litt mer anstendig,hva om de ikke drikker seg fra sans og samling,hva om de ikke går alene hjem fra fest. Foreldre bør da kanskje hente. Kunne mye vært unngått av voldtekt? Anonymkode: aaa85...407 Jeg liker innlegget ditt, og kunne godt ha skrevet det selv.
Peter007 Skrevet 21. august 2016 #18 Skrevet 21. august 2016 (endret) 14 minutter siden, Dina86 skrev: Det er den/de som voldtar som har det hele og fulle ansvaret! Ja det kan du si. Men du går ikke med vesken åpen full av penger som synes, eller med ei feit lommebok i baklomma stikkende ut. Endret 21. august 2016 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #19 Skrevet 21. august 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann og jeg snakket litt i dag om dette med voldtekt. Er fryktelig mye om det i media. voldtekt er en fryktelig ting for de berørte men det jeg lurer på er om mange av voldtektene kunne vært unngått. Når du ser hvordan mange unge jenter kler seg før fest. Skjørt/kjole som kun dekker trusekanten,topper som er så små så små. Mye alkohol på både han og hun. Har ei datter på ungdomsskolen og i våres fikk alle foreldre sms fra skolen hvor de oppfordret oss foreldre og ta en prat med elevene om klesvalg. De syntes mange gikk alt for dristig kledd og synes dette var ett viktig tema og ta opp. Jeg forsvarer ikke voldtekt men spør meg selv... Hva om jentene gikk litt mer anstendig,hva om de ikke drikker seg fra sans og samling,hva om de ikke går alene hjem fra fest. Foreldre bør da kanskje hente. Kunne mye vært unngått av voldtekt? Anonymkode: aaa85...407 Kvinner kledt i burka har også blitt voldtatt. Kvinner i 90-årene har også blitt voldtatt. Kvinner i alle aldre, kledt i helt vanlige klær som f.eks bukser og kåper, har også blitt voldtatt. Mener du at de ble voldtatt fordi de var uanstendig kledt?! Fortell gjerne om hvorfor du tror at disse kvinnene har blitt voldtatt. Anonymkode: fa519...e0c 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #20 Skrevet 21. august 2016 6 minutter siden, Peter007 skrev: Ja det kan du si. Men du går ikke med vesken åpne full av penger som synes, eller med ei feit lommebok i baklomma stikkende opp. Hei! Du kan også gjerne svare på det uthevede: Kvinner kledt i burka har også blitt voldtatt. Kvinner i 90-årene har også blitt voldtatt. Kvinner i alle aldre, kledt i helt vanlige klær som f.eks bukser og kåper, har også blitt voldtatt. Mener du at de ble voldtatt fordi de var uanstendig kledt?! Fortell gjerne om hvorfor du tror at disse kvinnene har blitt voldtatt. Anonymkode: fa519...e0c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå