AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 Hvor vanlig er det egentlig at en hund spiser mye gress? Anonymkode: a496a...3f9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #2 Skrevet 21. august 2016 Jeg tror det er ganske vanlig. Vår schæfer elsket å spise gress, men bare en viss type. Anonymkode: 8b30c...76f
ajarRun Skrevet 21. august 2016 #3 Skrevet 21. august 2016 Kanskje han identifiserer seg selv som en sau? 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #4 Skrevet 21. august 2016 Det er helt vanlig. Det er flere teorier om hvorfor, de fleste går ut på at det er mageregulerende i en eller annen form. Anonymkode: 78f18...198 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #5 Skrevet 21. august 2016 Gress er bra for magen, men for mye er ikke bra siden dyret kanskje har mageproblemer. Noe som er normalt for hunder og katter. Spiser han mye er det lurt å ta med hunden til dyrlegen for sikkerhets skyld. Anonymkode: 50058...b2b
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 21. august 2016 #6 Skrevet 21. august 2016 Har reagert litt på at min lille øyensten spiser gress også, men har lagt merke til at han spiser hvis han har løs mage - og da blir avføringen som regel litt fastere. I tillegg til andre tiltak ifm fòr da, men dette er som sagt mønsteret jeg har sett
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #7 Skrevet 21. august 2016 Min gjør også det, vet det er vanlig. De gjør det for å regulere magen, men om de spiser mye av det, så kaster de det ofte opp (typisk på teppet på stuegulvet e.l). Så begrens det, litt er ok. Anonymkode: 8d5b4...2c9
PaperFlower Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 Min hund hadde en gang klart å spise en liten del av teppet sitt (1-2 cm i diameter) og ble helt VILL etter gress. Da mener jeg ikke "åh, det er gress det, la meg spise litt" men "HERREGUD JEG MÅ SPISE GRESS NÅÅÅÅÅ". Han spiste i det som kjentes som evigheter (5 minutter kanskje) før vi måtte ta han med i buret sitt. En halvtime senere kastet han opp den lille tøybiten og alt var bra igjen. Så i noen tilfeller, hvis hunder er helt gal etter gress (og stol på meg, du vil merke når det skjer, han vil prøve å spise alt den finner av støv, hår, skolisser o.l. før den kommer til gresset) kan det være fordi den er uvel og kanskje har noe den skulle ha fått kastet opp. (Og nei, vi visste ikke at han hadde spist tøy før etter det kom i retur. Han har spist en lignende, liten tøybit én gang i etterkant og viste lignende reaksjon, dog ikke like vill. Den kom ikke opp i retur men ut den andre enden. Alt står bra til og han får ikke sove på teppet sitt i buret lengre. ) Ellers pleier han ofte å spise litt gress hvis vi er ute å gå tur med ham, men blir stående litt. Ligner litt på kjedespising. "Jaja, kan spise litt gress da". Det skjer også i lignende situasjoner, hvis vi stopper å leke med ham og han kjeder seg. Burde nesten ha vært kanin.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #9 Skrevet 22. august 2016 Dette er helt normalt. Hunder gjør det når de er dårlig i magen, og ofte hjelper gresset på å få maten opp eller ut igjen Selv har vi en schæfer som bare liker det på vanlig basis Men det er sant som sagt over her, kun en type gress hunder spiser eller, det de går oftest etter Anonymkode: 48207...f78
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #10 Skrevet 28. august 2016 Det er helt normalt og veldig bra. Hunder spiser gress for å stabilisere magen sin:) Anonymkode: 556bf...4f9
Gjest Skrevet 28. august 2016 #11 Skrevet 28. august 2016 Vel, noen ganger tror jeg mine er blandet med sau et sted der bak, for de gresser virkelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå