Gå til innhold

Langedrag eller Bjørneparken eller ......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Tenkte å utnytte siste "sommerferierest" med en familieutflukt....

- Lurer litt på Bjørneparken eller Langedrag....

Vi er to voksne og en liten tass på 1 år.

- Hvilken park er best for en liten en i vogn ?

- Hvilken park er penest / koseligst?

- Tilrettelagt overnatting i nærheten?

...jeg har aldri vært i noen av parkene...(...Dyreparken i Kristiansand tenker vi er mer aktuelt når han blir litt større...)

Alle tips og synspunkter tas imot med takk :-)

PS. Turen er vel så mye for oss store ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært begge steder flere ganger. Begge steder er hyggelige og det er dyr å klappe og komme nært innpå. Det kommer litt an på om barnet synes det er ok å kjøre bil eller ikke og hvor dere kommer fra. Det er mer praktisk å ta en tur i Bjørneparken. Antagelig litt kortere å kjøre, overnatting rett ved siden av, litt mer enn bare dyr i parken og litt annet i nærheten også. Personlig ville jeg valgt Bjørneparken med en 1 åring, selv om jeg synes det er mer koselig på Langedrag.

Skrevet

Velg det som passer dere voksne best. Barnet har da ikke noe utbytte av å dra i park 1 år gammel.

Anonymkode: 1d6de...4cc

• Liker 1
Skrevet

Skal du lære barnet at dyr i fangenskap er underholdning så er det samme fuck hvor du drar.

Anonymkode: ec62f...058

• Liker 1
Skrevet

Bjørneparken med barnevogn er et helvette på jord. Det krever dobbelt så lange omveier og mye mer slit, men er man 2 voksne så kan man jo bytte på. Du ser mindre av parken med vogn også, er ikke alle steder som du kommer frem. Og parken er dårlig generelt, dårlig servering, mest ungdom og ikke-norske som jobber der, det er dårlig sikkerhet og vedlikehold, og de lar ungdom la barn holde slanger.. ting går altfor fort unna der, man rekker Ikke så mye. Og det er stress. Mange år siden jeg var på langdrag, men ser for meg at det er mer rolig atmosfære. 

Jeg har vært i bjørneparken veldig mange ganger, men det er hvis jeg blir bedt med ol. Ville aldri betalt for å gått inn dit, det er så dyrt og bortkastet. Men har man aldri vært der, er det sikkert veldig bra. 

Anonymkode: 60a3d...f4e

Skrevet
3 timer siden, Semydfe skrev:

Har vært begge steder flere ganger. Begge steder er hyggelige og det er dyr å klappe og komme nært innpå. Det kommer litt an på om barnet synes det er ok å kjøre bil eller ikke og hvor dere kommer fra. Det er mer praktisk å ta en tur i Bjørneparken. Antagelig litt kortere å kjøre, overnatting rett ved siden av, litt mer enn bare dyr i parken og litt annet i nærheten også. Personlig ville jeg valgt Bjørneparken med en 1 åring, selv om jeg synes det er mer koselig på Langedrag.

Mange takk for tips :-)

Det er for oss kun ca. 30 min som skiller de to stedene i kjøretid... Greit å vite om overnatting i nærheten :-)

Synes det er hyggelig å høre at det er mulig å komme nært på dyrene begge steder siden dette er viktig for oss. :-)

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velg det som passer dere voksne best. Barnet har da ikke noe utbytte av å dra i park 1 år gammel.

Anonymkode: 1d6de...4cc

Er ikke helt enig med deg....

Slik jeg ser det har selv små barn glede av nærkontakt med dyr.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal du lære barnet at dyr i fangenskap er underholdning så er det samme fuck hvor du drar.

Ah, stemmer det.....når noen spør om noe på forum er det jo bare å strø om seg med negative tanker litt på siden av temaet.... Er jo så trygt å være bak "AnonymBruker"-navnet :-P

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bjørneparken med barnevogn er et helvette på jord. Det krever dobbelt så lange omveier og mye mer slit, men er man 2 voksne så kan man jo bytte på. Du ser mindre av parken med vogn også, er ikke alle steder som du kommer frem. Og parken er dårlig generelt, dårlig servering, mest ungdom og ikke-norske som jobber der, det er dårlig sikkerhet og vedlikehold, og de lar ungdom la barn holde slanger.. ting går altfor fort unna der, man rekker Ikke så mye. Og det er stress. Mange år siden jeg var på langdrag, men ser for meg at det er mer rolig atmosfære. 

Jeg har vært i bjørneparken veldig mange ganger, men det er hvis jeg blir bedt med ol. Ville aldri betalt for å gått inn dit, det er så dyrt og bortkastet. Men har man aldri vært der, er det sikkert veldig bra. 

Anonymkode: 60a3d...f4e

Godt å være advart om at det er tungt å bruke vogn i Bjørneparken.

Liker det du nevner om rolig atmosfære på Langedrag!

Skrevet
51 minutter siden, -Pus- skrev:

Det er for oss kun ca. 30 min som skiller de to stedene i kjøretid... Greit å vite om overnatting i nærheten :-)

Synes det er hyggelig å høre at det er mulig å komme nært på dyrene begge steder siden dette er viktig for oss. :-)

Er ikke helt enig med deg....

Slik jeg ser det har selv små barn glede av nærkontakt med dyr.

Ah, stemmer det.....når noen spør om noe på forum er det jo bare å strø om seg med negative tanker litt på siden av temaet.... Er jo så trygt å være bak "AnonymBruker"-navnet :-P

Godt å være advart om at det er tungt å bruke vogn i Bjørneparken.

Liker det du nevner om rolig atmosfære på Langedrag!

For en del år siden var det rolig atmosfære på Langedrag, men de siste årene har det nok dessverre blitt mer hektisk også der. Tror nok det er ganske sammenliknbart nå for tiden.

Hvis dere først er i området Flå/Nesbyen/Gol så kan jeg også nevne at Tropicana på Gol har en veldig fin småbarnsavdeling. Det er et lite basseng med ca 50 cm dypt vann med dyrefontener, bittesmå sklier og figurer som er morsomme å se på. Vår datter på 2 år stortrives, og det gjorde hun også da hun var 1 år.

Skrevet

Dyr i fangenskap er IKKE underholdning. Og foreldre som tar med barna sine dit lærer dem at dyr i fangenskap er greit. Det er ikke å spre negativitet. Men folk bør ikke dra til dyreparker. Hva hvis det kom masse turister og kikket gjennom vinduet ditt og hoiet og pekte. Dag inn og dag ut og du kunne ikke komme vekk fra det? Prøv å se det fra dyrenes side. 

Skrevet
13 minutter siden, Semydfe skrev:

For en del år siden var det rolig atmosfære på Langedrag, men de siste årene har det nok dessverre blitt mer hektisk også der. Tror nok det er ganske sammenliknbart nå for tiden.

Hvis dere først er i området Flå/Nesbyen/Gol så kan jeg også nevne at Tropicana på Gol har en veldig fin småbarnsavdeling. Det er et lite basseng med ca 50 cm dypt vann med dyrefontener, bittesmå sklier og figurer som er morsomme å se på. Vår datter på 2 år stortrives, og det gjorde hun også da hun var 1 år.

Så leit å høre at de har "mistet roen" på Langedrag. 

- Tropicana på Gol var et godt tips! Husker jeg var der som liten :-) ....og ja: minsten er veldig glad i å bade! :-D

Skrevet

Vi var i Bjørneparken i sommer, og synes det var veldig kjekt. Men helt enig i at det er vanskelig med vogn der. 

Skrevet
1 time siden, Harlekin skrev:

Vi var i Bjørneparken i sommer, og synes det var veldig kjekt. Men helt enig i at det er vanskelig med vogn der. 

Mange takk for tips!

Ser at det er flere som sier det samme....også på andre forum....

Tror det derfor er mer aktuelt med Bjørneparken når vår lille har lært å gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...