Gå til innhold

Fotsid kjole som gjest i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart i et bryllup og har akkurat kjøpt meg en nydelig kjole. Men jeg er litt usikker på.hvor lang en lang kjole bør være? Når jeg har den på med høyhælte sko går den akkurat kant i kant med gulvet bak (den er en cm lengre bak enn foran) foran går den akkurat over gulvet. Når jeg går vises skoene så den er ikke så lang at jeg drukner i den eller tråkker på den.

Men er dette for langt egentlig? Er usikker på hva som er 'riktig' i forhold til en lang kjole. Kleskoden er mørk dress og ikke galla...

Er det noen som har noen innspill?

Skrevet

Jeg tror mørk dress skal dekke knær, men har ikke "lov" til å være gulvlang. Samtidig tror jeg dette er noe ytterst få bryr seg om. Jeg ville hørt med brud/brudgom for å være sikker. :)

Skrevet

Brud vil gjerne ha lange kjoler på gjestene. Så at den er lang vet jeg er ok, er mer usikker på hva som er ok i forhold til lengden på lang kjole. Det er snakk om en eller to cm for lang, og siden kjolen er av silke er den ikke lett å legge opp.

Skrevet

I forhold til klesskode er det at er det d.eks kjole og hvitt/sjakett må du ha si kjole. Er det mørk dress kan du selv velge. 

Anonymkode: 2798f...8f8

Skrevet

Det går helt fint med lengden du beskriver :) Kos deg i bryllup!

Skrevet

Så lenge bruden har sagt at det er ok med lange kjoler, høres den lengden helt fin ut! 

Anonymkode: 7e2f7...c16

Skrevet
20 timer siden, elrania skrev:

Jeg skal snart i et bryllup og har akkurat kjøpt meg en nydelig kjole. Men jeg er litt usikker på.hvor lang en lang kjole bør være? Når jeg har den på med høyhælte sko går den akkurat kant i kant med gulvet bak (den er en cm lengre bak enn foran) foran går den akkurat over gulvet. Når jeg går vises skoene så den er ikke så lang at jeg drukner i den eller tråkker på den.

Men er dette for langt egentlig? Er usikker på hva som er 'riktig' i forhold til en lang kjole. Kleskoden er mørk dress og ikke galla...

Er det noen som har noen innspill?

Hvis jeg skjønner deg riktig, så er ikke dette et spørsmål om det er ok å gå i lang kjole i bryllupet, men hvor lang en lang penkjole skal være?  Jeg tenker alt fra 1-5 cm over bakken ser pent ut.  Kant i kant med gulvet kan bli litt trøblete når du går og så synker man jo gjerne litt sammen i holdningen i løpet av dagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...