Gjest Vinglepetra Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 (endret) Jeg er veldig matlei for tiden, ingenting frister. Samtidig er ferien over og jeg har lange dager på jobben. Har dere tips til enkle og raske middager som frister? Endret 21. august 2016 av Vinglepetra
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #2 Skrevet 21. august 2016 Her går det mye i wok og supper når hverdagen er hektisk og matlysten ikke er på topp. Det kan varieres i det uendelige og kun fantasien setter begrensninger. Skal jeg trekke frem favoritt må det bli gulrotsuppe og kylling wok med karri,kokosmelk og prikken over ien,banan. Det sykt digg. Anonymkode: 381d6...8d1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #3 Skrevet 21. august 2016 Kutt opp kylling i små biter og stek det litt med salt og pepper. Tilsett så hvitløk, løk og frosne erter. Stek til kyllingen er ferdig. Hell over fløte (evt fløre og melk).. La det små putre. Server med spagetti feks. (Er også ufattelig godt med sprøstekt bacon med). lag grønnsakssuppe, kutt bare opp alle grønnsakene du liker og kok sammen med pepper og smak deg til med grønnsaksbuljong. Dagen etter varmer du opp restene og tilsetter litt potetstapp-pulver i så blir det lapskaus. Server med flatbrød. FirstPrice biff (veldig god). La den ligge på kjøkkenbenken et par timer, gjerne med litt bakepulver på (det framskynner mørningsprosessen og gjør det veldig mørt, har alltid hatt positiv opplevelse og kjøttet smelter. Trenger ikke "vaske av bakepulver).. Server med forskjellig som du liker. Jeg liker servere enten med ovnsbaktpotet, asparges og maisstuing (maisstuing ha en maisboks i en kjele og kok opp, ha gjerne litt salt, pepper og pittelitt muskatt) la det putre 2-3 min og kjør det i en blender. UTROLIG godt med maisstuing. Ellers bruker jeg også å finhakke gulerøtter og potet og steke på stekepanne og når det er ferdig har jeg fløte over. Veldig godt. findus fiskegrateng servert med potet, raspet gulerot og litt smeltet smør. Stekt kjøttpølse med kålrabistappe. Pita brød. Ha vann over og ha i brødristeren på svak varme. Skjer den opp og krydre med paprikakrydder, ha på hvitost og mais og "press" sammen. Ha tilbake i brødristeren og skru litt mer opp. Anonymkode: 692c5...bbe 2
Fredsmegleren Skrevet 21. august 2016 #4 Skrevet 21. august 2016 One pot pasta - tar 11 minutter totalt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå