Gå til innhold

Ikke bare bare å være høy heller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen perfekt høyde? Alle høyder har vel sine fordeler og ulemper. Mange små skulle ønske de var større, men det å være stor har sine ulemper det og. F.eks. er det vanskelig å finne bukser som er lange nok i beina, de som er små, trenger jo bare å legge de opp :)

I Nederland er det mange høye folk, genetisk arv sikkert. Jeg kjenner en nederlender som var 2.15, han var lang han :D 

Hvor høy er den høyeste du kjenner? Og hvor høy er du - du som er høy, hvilke utfordringer møter du i hverdagen?

Les forøvrig denne:

http://www.aftenposten.no/verden/De-vil-ha-hoyere-dorer_-storre-toaletter-og-mer-benplass-pa-fly-Her-er-kampsakene-i-verdens-hoyeste-land-602172b.html

Anonymkode: 6aced...14b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noen perfekt høyde? Alle høyder har vel sine fordeler og ulemper. Mange små skulle ønske de var større, men det å være stor har sine ulemper det og. F.eks. er det vanskelig å finne bukser som er lange nok i beina, de som er små, trenger jo bare å legge de opp :)

I Nederland er det mange høye folk, genetisk arv sikkert. Jeg kjenner en nederlender som var 2.15, han var lang han :D 

Hvor høy er den høyeste du kjenner? Og hvor høy er du - du som er høy, hvilke utfordringer møter du i hverdagen?

Les forøvrig denne:

http://www.aftenposten.no/verden/De-vil-ha-hoyere-dorer_-storre-toaletter-og-mer-benplass-pa-fly-Her-er-kampsakene-i-verdens-hoyeste-land-602172b.html

Det står noe om kost her, det jeg merket meg da jeg besøkte min venn, var at de spiste ganske sunt der. I butikkene var det meget lite utvalg av godteri. De spiste mye grønnsaker og ren mat. Kanskje det har noe å si? I tillegg virker det som om de bruker bilen lite, de fleste sykler dit de vil virker det som :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er dame og 1.80, det er jo ganske høyt. Går greit, men vanskelig med klær og sko (større enn 41) og kjipt i små biler, fly osv.

Lå med en på 2.10 engang og det må vel være den høyeste jeg har vært borti..

Anonymkode: f5ccd...e7b

Skrevet

Eksen min er 2 meter. Litt for høy for meg da jeg er 160 :) trives bedre med høyden til min nåværende samboer på 180

Anonymkode: c9f1b...2ed

Skrevet

Jeg vet ikke hvor høy den høyeste jeg kjenner er. Er det vanlig å vite sånt? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame og 1.80, det er jo ganske høyt. Går greit, men vanskelig med klær og sko (større enn 41) og kjipt i små biler, fly osv.

Lå med en på 2.10 engang og det må vel være den høyeste jeg har vært borti..

Engang, eller én gang? Kjenner jeg er nysgjerrig på hvordan dere kom til å prate om høyden, hvis alt dere skulle var å ompe :P

Skrevet
2 minutter siden, Aamu skrev:

Engang, eller én gang? Kjenner jeg er nysgjerrig på hvordan dere kom til å prate om høyden, hvis alt dere skulle var å ompe :P

Haha, én gang - går litt fort på ipaden.

Møtte han på nettet og tror det ble et tema før vi møttes. Jeg var en tåpelig 16-åring som ville ha en svær kuk og han var en stor mann på over 40. Jeg spør ofte om høyden hvis jeg treffer på veldig høye menn uansett, jeg:fnise:

Skrevet

1,70, kvinne. Fornøyd med lengde på bein i forhold til overkropp. Aldri ønsket at jeg var høyere eller lavere. 

Skiller meg ikke ut noen vei. Kan bruke høye hæler uten å bli for høy, men er så høy at jeg kan bruke flate sko til kjole. Passende høy for de fleste menn. Passer inn i de fleste standard lengde klær for min størrelse (36-38). 

Anonymkode: fc057...c5e

Skrevet

Høyeste jeg har møtt er 210.

Anonymkode: 9773e...391

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står noe om kost her, det jeg merket meg da jeg besøkte min venn, var at de spiste ganske sunt der. I butikkene var det meget lite utvalg av godteri. De spiste mye grønnsaker og ren mat. Kanskje det har noe å si? I tillegg virker det som om de bruker bilen lite, de fleste sykler dit de vil virker det som :)

Jeg har spist sunt hele livet og er 160 cm høy. Det er genetisk hvor høy man blir. Eller, for min del kunne jeg blitt rundt 165 og dermed ca gjennomsnittlig høy (man ser det på en hinne på kneet på MR når man fortsatt vokser), men måtte begynne på p-piller da jeg var 15 pga store kvinneproblemer og da slutter man å vokse. Men uansett er det ikke sånn at man blir høyere jo mer melk man drikker f.eks, så lenge man får i seg det man skal av næringsstoffer hver dag. 

Anonymkode: b3266...874

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1,70, kvinne. Fornøyd med lengde på bein i forhold til overkropp. Aldri ønsket at jeg var høyere eller lavere. 

Skiller meg ikke ut noen vei. Kan bruke høye hæler uten å bli for høy, men er så høy at jeg kan bruke flate sko til kjole. Passende høy for de fleste menn. Passer inn i de fleste standard lengde klær for min størrelse (36-38). 

Men du er jo bare 3 cm over gjennomsnittet :P Du er jo ikke høy! 

Skrevet

Jo høyere jo bedre

Anonymkode: 45c0e...045

Skrevet

Man kan fint bruke lave sko til kjole selv om man er lav vel

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er 178, og føler meg ikke spesielt høy selv om jeg ligger over snittet for kvinner. Er bare vant til å "se ned" på folk eller rett på dem, tror jeg var ferdig utvokst rundt fjortenårsalderen, så det har bare alltid vært sånn. Merker at jeg blir litt satt ut når folk er et hode høyere enn meg bare fordi det er litt uvant. :ler: 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spist sunt hele livet og er 160 cm høy. Det er genetisk hvor høy man blir. Eller, for min del kunne jeg blitt rundt 165 og dermed ca gjennomsnittlig høy (man ser det på en hinne på kneet på MR når man fortsatt vokser), men måtte begynne på p-piller da jeg var 15 pga store kvinneproblemer og da slutter man å vokse. Men uansett er det ikke sånn at man blir høyere jo mer melk man drikker f.eks, så lenge man får i seg det man skal av næringsstoffer hver dag. 

Hun sikter sikkert til et godt kosthold over flere generasjoner, ikke enkeltpersoner her og nå. 

Anonymkode: 9c78b...f0f

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du er jo bare 3 cm over gjennomsnittet :P Du er jo ikke høy! 

Jeg vet det. Skriver ikke et eneste sted i innlegget mitt at jeg er høy? Bare at jeg føler meg "passe" i forhold til alt, og verken ville vært høyere eller lavere. 

Skrevet

Over 2m. Største problemer er at jeg skaller i ting. Ellers ingen problemer. Jeg er slank men harmonisk bygget og alt står i forhold til hverandre. Vet ikke om høyden har gitt meg noe fordeler hos damene. Det har gått greit med damer men det skyldes vel heller min gode personlighet og vinnende vesen. Leste nå nettopp at så høye folk har 10% større sjanse for å få kreft enn andre.

Anonymkode: 6fe28...2c6

Skrevet

Jeg er 180 og er kvinne. Føler det er alt for høyt. Skulle gjerne vært 160, da har man alle mulighetene åpne. Høye menn går jo for både høye og lave damer.

Anonymkode: 299b5...7b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...