Gå til innhold

Vi som vil ned et par kilo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Tenkte å starte en tråd for oss som vil ned i vekt - men bare har noen få kg å gå ned :) Vil gjerne at vi skal ha konkrete mål og en konkret fremgangsmåte!

Hvis folk vil fortelle litt om seg selv også! :) F.eks fylle ut blanketten under:

Hvor gammel er du?

Hvor høy er du?

Hvor mye veier du per i dag?

Hvor mye ønsker du å veie?

Har du veid mindre før? Hvis ja: hvorfor har du lagt på deg?

Hvorfor ønsker du å gå ned i vekt?

Hvor mye ønsker du å gå ned, og innen hvilken dato?

Hva er noen faste grep du skal gjøre for å nå dette målet?

Anonymkode: 2601d...80e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kan starte selv (TS):

Hvor gammel er du?
21 år!

Hvor høy er du?
1.58cm

62.4 kg 

Jeg har veid mellom 52-56 de siste fem årene etter jeg gikk ned en del da jeg tidligere har vært overvektig. Jeg startet i en ny jobb for ca 1 år siden, hvor det innebar lite bevegelse og turnusarbeid med 12-16 timer arbeid om dagen (stillesittende) og buffet/mat servert på døren hver dag! Har alltid vært veldig glad i mat og har tidligere kompensert for dette ved å bevege meg/lage sunn mat, men det var ikke noe "alternativ" sånn jeg jobbet! Brått hadde jeg lagt på meg 12kg :) (veide ca 64kg når jeg sluttet i jobben)

Fordi jeg føler kroppen min har lagt på seg usunt fett (mye i mageregionen) og mistet muskelmasse. Sliter med energi i hverdagen, og ønsker å få tilbake den sunne kroppen jeg føler jeg tidligere hadde :) Ikke minst lever jeg litt etter filosofien om at hvis buksa blir trang så går man ned i vekt - man kjøper ikke ny bukse! Og nå har buksa begynt å bli litt trang :fnise:

Jeg ønsker å gå ned 7.4 kg og ende på ca 55kg. Trivselsvekten min er der, og fluktuerer som oftest med noen kilo opp eller ned, men det er "medianen". Ønsker å være tilbake på trivselsvekt innen 1. Januar 2017.

- Gå til skole/jobb så langt det er mulig. Heller planlegge bedre og gå steder jeg skal istedenfor å ta buss (har nylig flyttet til Oslo, så går mer enn før da jeg stadig tok bilen likevel)

- Ikke drikke alkohol hver gang jeg skal ut med studievenner, men å heller drikke vann

- Ha med hjemmelaget mat til lunsj. Mager kost

- Melde meg inn på treningssenter og delta på minst 1 gruppetime i uken (svakt mål, men for meg er det viktigere å gjøre det overkommelig enn å være for modig først).

Endret av Nuttery
Skrevet

Jeg slenger meg på! :laugh:

Hvor gammel er du?
30 år

Hvor høy er du?
154 cm

65 kg

60 kg

Har vært et par kilo lettere, men ikke over lengre perioder. Har derimot vært oppe i nesten 70 kg. Siste året har vekten vært omtrent på det samme som den er nå. Da har jeg ikke jobbet bevisst med å senke den, heller bare passet på at den ikke har økt.

Fordi det er uhensiktsmessig å dra rundt på mer vekt enn nødvendig. Jeg har også usunt fett i mageregionen :dry: Dessuten blir jeg ikke akkurat yngre, så hvis jeg skal få gjort noe med det må jeg nesten bare sette i gang.

Ser for meg at 5 kg innen utgangen av året får holde i første omgang. Jeg har mye muskler, ønsker bare å kvitte meg med fettlaget over så de kommer bedre frem.

Jeg har ganske god kontroll på trening, så her må det nok gjøres noen grep på kjøkkenet. Ikke unne meg alt som er godt så ofte som før, men heller ha en dag i uken at jeg kan kose meg med noe godt til middag eller kvelds. Eventuelt må jeg jobbe med å finne gode alternativer til såkalt junk food. Har ryddet alt sånt ut av skapene, så nå må jeg bare klare å styre meg på butikken :)

Skrevet

Hvor gammel er du?

45 år

Hvor høy er du?

171 cm

72 kg

68 kg

Var nok mye lettere da jeg var ung, men alder og litt annet syn på kroppen min gjør at jeg synes 68 kg er greit

Komme inn i klærne mine igjen

4 kg ned, i løpet av et par måneder

Spise sunnere i helgene, lever ganske sunt i ukedagene, men i helgene blir det for mye god mat og drikke. Har alltid vært flink å trene, men det siste halvåret har det vært lite trening, knapt nok en luftetur. 

Kristine

Anonymkode: f7762...f94

Skrevet (endret)

Hvor gammel er du? 29

Hvor høy er du? 175

Hvor mye veier du per i dag? 65

Hvor mye ønsker du å veie? 57-58

Har du veid mindre før? Hvis ja: hvorfor har du lagt på deg? Ja. Jeg har vært nede på 4 kilo som nyfødt, og har veid så mye som 90 kilo for et par år siden

Hvorfor ønsker du å gå ned i vekt? Jeg vil få bedre selvtillit og føle meg bedre med meg selv

Hvor mye ønsker du å gå ned, og innen hvilken dato? 7-8 kilo, eller noe slikt i første omgang. Mitt første delmål var 75 kilo, men den siste tiden har vekten stoppet helt opp. Jeg vil helst gå ned så fort som mulig.

Hva er noen faste grep du skal gjøre for å nå dette målet? Øke aktivitetsnivået og spise så sunt så mulig

Endret av Severin
Skrevet

Du og jeg ts har et veldig likt utgangspunkt!!

Hvor gammel er du?
21 år
Hvor høy er du?
159 cm
62,2kg

55 kg
Har vært på 54 kg for 3 år siden men pga bil lappen (hehe) og kantine på jobb og brus hver dag ble jeg fort mye tyngre.
Også en mann som kom inn i bildet gjorde at jeg spiste mye mer "film snacks" til hverdag. Sluttet å trene regelmessig. :fnise:
For å få frem musklene som skjuler seg og for å passe inn i gamle fine klær. Også for å være en vakker og sunn kjæreste men mest for min egen trivsel.
Jeg ønsker å veie 55 kg innen april neste år. Dette høres kansje litt lite ut over så lang tid, men jeg skal bygge muskler på dette åre å kvitte meg med kun fett. Jeg vet at musklene vil veie litt i starten siden du bygger mest i starten. Og 55 er min ideal vekt, men jeg vil ikke være tynn tynn og 55 kg. Jeg vil være trent.
Jeg ser på dette som et langt prosjekt som skal vare denne gangen. Alle rutiner må bli snudd og jeg må begynne med faste treningsmønster og mindre alkohol/fastfood i helger. Så vil jeg kutte på kjøringen, begynne å ta mer trapper, gå til butikk osv.. Trene mer kardio etterhvert som julen kommer.

Jeg kan legge til at jeg allerede har begynnt på mye av dette men det blir litt sånn rykk og napp når sommeren nettopp kom i mellom. Så jeg starter fra nå på en måte. Har allerede noe kunnskap om mat og trening så det kan bare gå oppover fra nå håper jeg :)

Lykke til alle!

Skrevet

Hvor gammel er du? 38 år

Hvor høy er du? 180 cm

Hvor mye veier du per i dag? 67 kg

Hvor mye ønsker du å veie? 64 kg

Har du veid mindre før? Hvis ja: hvorfor har du lagt på deg? 63 kg, svangerskap og god mat.

Hvorfor ønsker du å gå ned i vekt? liker ikke at kiloene kommer snikende, tar jeg ikke grep vil det bare fortsette.. Har sett tallet 69 på vekten i år.

Hvor mye ønsker du å gå ned, og innen hvilken dato? 3 kg igjen nå. Har ikke satt dato, så innen noen mnd.

Hva er noen faste grep du skal gjøre for å nå dette målet? drikke mer vann, jeg drikker veldig lite. Ikke før mye snop og kaker. Gå mer tur.

Anonymkode: 82409...569

Skrevet

Oppdatering fra meg!

Sto på vekten i dag tidlig og veide 60.9 kg, som er ned 1.5kg!

Tror absolutt ikke jeg har gått ned såpass mye på 8 dager, men det er jo en positiv utvikling likevel! Sist veide jeg meg litt senere på dagen, så det har nok noe med det. Tenker å være flink på å veie meg på morgenen fremover.

Tenker å gå ned rundt 1-2kg i mnd, så tar livet med ro! Spiser veldig sunt for tiden, rett og slett fordi jeg liker det. Trives godt :)

Hvordan går det med dere?

Skrevet

Hvor gammel er du?

27. 

Hvor høy er du?

1.66

66 kg

58-60 kg

Veide det som i dag er målvekten min frem til jeg var 24-25. Har nok lagt på meg gradvis som følge av perioder med overspising/inaktivitet samtidig som kroppen også har blitt eldre så det skal nok mer til for å vedlikeholde den vekten nå sammenlignet med tidligere. 

Veldig mange grunner! Det mest selvfølgelige er jo helse og det å føle seg sunn. Å ha en livsstil hvor jeg klarer å vedlikeholde en sunn vekt er det aller viktigste, men å føle seg vel i alle typer klær er også en viktig motivasjon for meg. Jeg har allerede gått ned noen kilo nå, og merker at selvfølelsen kommer sakte tilbake. Da jeg var på mitt tyngste var jeg ganske folkesky fordi jeg følte meg ubekvem i egen hud/klær. 

Har ikke satt noen endelig sluttdato, men ønsker å veie 63 kg innen utgangen av september. Jeg tipper at de siste tre kiloene vil komme litt seigere (har prøvd å gå ned i vekt tidligere og typisk nok så stopper nedgangen rundt 63 kg, så jeg har planer om å se an opplegget jeg følger og justere hvis det stopper opp). 

- Null søtsaker eller usunn mat i hverdagene og kontrollert utskeielse i helgene, alltid på planlagt dag og ikke impulsivt. 

- Spiser mellom 1200 kalorier om dagen. Relativt strengt, men jeg er såppas liten at det må til for at jeg skal merke fremgangen. I tillegg blir jo dette litt justert når jeg skeier ut i helgene. 

- Går 15 000 skritt hver dag og sykler en time til/fra jobb hver dag. Jogger litt sporadisk når jeg har overskudd til det. Har også planer om å starte med styrketrening i studio. 

Anonymkode: 839fd...3a0

Skrevet

Hvor gammel er du? 31 år.   Hvor høy er du? 163  Hvor mye veier du? 63 kg  Hvor mye ønsker du å veie? Mellom 55 og 58 kg.  Har du veid mindre før? Ja det har jeg, har veid ca 53-54 før jeg ble gravid for 6 år siden. Etter det har det vært vanskelig å komme ned igjen.  Hvorfor ønsker du å gå ned i vekt? For å føle meg vel og få tilbake selvtilliten.  Noen faste grep for å nå målet? Jeg tenkte å teste ut C9 programmet fra forever living for å få en god start. Har lest om mange som oppnår gode resultatet på 9 dager, både i kg og antall cm. Det er jo ment å være en start i overgangen mot en sunnere livsstil. Med c9 får man et ferdig opplegg, veldig enkelt og greit :) 

Skrevet

Hvor gammel er du? 

- 28 år

Hvor høy er du?

- 173 

- 67 kg

- 62 kg

- har lenge vært mellom 74-78 kg. Så gikk jeg ned til 59 kg og har holdt 59-63 kg et par år.

- Etter to tette graviditeter ønsker jeg å komme tilbake til den lette, fine fysikken jeg hadde før jeg ble gravid. Ønsker også å kutte ut all skjokolade og dessert er for en stund for å ikke bli alt for avhengig

- 5 kg innen 1 desember

- kutte ut skjokolade og alt usunt. Venne kroppen til mindre sikker.  Etterhvert begynne å jogge et par ganger i uken. Ettersom jeg ammer vil jeg ikke gå under 1600 kalorier dagen

Anonymkode: 6fbb2...ac9

Skrevet

Hvor gammel er du? 37 år

Hvor høy er du? 164 cm

Hvor mye veier du per i dag? 62 kg 

Hvor mye ønsker du å veie? 55 kg

Har du veid mindre før? Hvis ja: hvorfor har du lagt på deg? Veide 52-55 kg gjennom 20-årene. Lagt på meg ett kilo i året siden jeg fylte 30. Nå er det stopp.

Hvorfor ønsker du å gå ned i vekt? Jeg har aldri slanket meg før, alltid spist det jeg vil. Nå må jeg innse at forbrenningen ikke er det den var og gjøre noen grep. Føler meg ikke vel med denne vekten, og klærne passer ikke lenger

Hvor mye ønsker du å gå ned, og innen hvilken dato? 5-7 kg ila 2016

Hva er noen faste grep du skal gjøre for å nå dette målet? Begrenser godteri og take-aways til 1 dag i uken. Spiser mer grønnsaker, ikke småspise mellom måltidene. Hvis jeg ikke går ned noe begynner jeg å telle kalorier

Anonymkode: ef754...8b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...