Gå til innhold

Hvor kjøpe dåps kjole til 1 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om butikk eller hjemme strikker, hekkler eller syerske som gjør dette? Gjerne i Bergen.

Ja det er seint å døpe, men slik måtte det bli for oss. Blir vinter dåp. Vil hun skal se så fantastisk ut  som overhode mulig ut. Det fortjener vår sterke datter❤️

Anonymkode: 40512...2df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kontakt husfliden eler ei systue

Anonymkode: feb18...aa7

Skrevet

Jeg vet ikke hvor du kan få tak i dåpskjole til en 1-åring, kanskje se på Finn eller Epla om noen som hekler eller syr og høre om de kan lage en i en større størrelse? 

Siden du skriver at datteren din er sterk får jeg inntrykk av at hun kanskje har vært syk ? I så fall håper jeg veslejenta deres er frisk nå, og at hun får en flott dåpsdag :blomst: 

Skrevet

Hun går vel selv til døpefonten, når hun er året gammel? Da må hun ha en vanlig kjole og ikke er lang slik babyer har. 

Spørs litt hvordan du vil ha dette. Men mange invandrerburikker har nydelig kjoler. Ellers var det noen på Brattholmen som hadde dåpskjoler tidligere. 

Hva med bunad? Hvor lenge er det til hun skal døpes?

Anonymkode: 23910...cfe

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun går vel selv til døpefonten, når hun er året gammel? Da må hun ha en vanlig kjole og ikke er lang slik babyer har. 

Spørs litt hvordan du vil ha dette. Men mange invandrerburikker har nydelig kjoler. Ellers var det noen på Brattholmen som hadde dåpskjoler tidligere. 

Hva med bunad? Hvor lenge er det til hun skal døpes?

Gode poeng😊 Det er gode 3 mnd til. 

Tenker litt på å bære hun likevel pga noe jeg leste om dåp, sto det var at det var ett tegn på at ingen kan gå igjennom livet aleine?? Husker ikke. Men var noe med at man ble bært av en grunn. Ser selvsagt vokse blir døpt, aner ikke rituale rundt den type dåp. 

Skal lese meg opp på dette. Har mest lyst å bære henne❤️ Men kan nok bli like fint om hun går selv. Takk for innspill😊 

Skrevet
18 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Jeg vet ikke hvor du kan få tak i dåpskjole til en 1-åring, kanskje se på Finn eller Epla om noen som hekler eller syr og høre om de kan lage en i en større størrelse? 

Siden du skriver at datteren din er sterk får jeg inntrykk av at hun kanskje har vært syk ? I så fall håper jeg veslejenta deres er frisk nå, og at hun får en flott dåpsdag :blomst: 

Tusen takk for innspill😊 Og tusen takk❤️ Hun klarer seg godt nå heldigvis👌

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kontakt husfliden eler ei systue

Anonymkode: feb18...aa7

Takk, antar husfliden er veldig dyr. Husker de var det på bunad. Men verd det om de får til en flott kjole👍

Skrevet

Du kan og ta deg en tur ned i Strusshamn på Askøy til det lille røde huset. Der har de mye fint hjemmelaget håndarbeid og barnetøy. Godt mulig de har kjoler og. Se åpningstider ved å google. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...