Gå til innhold

Noen som har gått ned 8-10kg på 8uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som har greid det? 0,5-1kg er jo anbefalt, så på papiret kan jeg gå ned 8kg.

Skal ned fra 80-70. Er 167 cm.

jeg skal ikke drikke alkohol på de 8ukene, lørdagskos blir kakao uten sukker :) 

Anonymkode: 272c9...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned fra 98-100 til 90 på 8-9 uker. Det kommer jo an på hvor mye vann du bærer på også. Halvparten av det jeg gikk ned i starten var nok vann mtp at jeg spiste mye mindre carbs og kuttet ut kreatin.

Skrevet

Jeg har gjort det (gått ned over 10 kg), men har da hatt en utgangsvekt på over 100 kg.  Det beste tipset jeg kan gi er å lage mat fra bunnen av og spise masse grønnsaker (kokt, dampet, stekt (wok) eller i suppe), gjerne 600-800 gram om dagen..Grønnsaker gir god næring, men fyller mye opp uten å gi mange kalorier. Viktig at du får i deg nok mat, og at du ikke går rundt sulten, hvis ikke går du kjapt opp igjen det du har gått ned. 

Anonymkode: 52db6...9bd

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar dere! 

Har tenkt å spise havregrøt til frokost og kvelds med bær , for å få ut menst mulig av kcal. Eventuelt grove knekkebrød. Middag, rent kjøtt og grønnsaker.   

Ts

Skrevet

Jeg gikk ned over 30kg på 12 uker, så det går jo. 

Anonymkode: 70b00...760

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk ned over 30kg på 12 uker, så det går jo. 

Anonymkode: 70b00...760

Oj/wow :sjokkert:  hva skjedde? Hva veide du i starten? 

Ts,

Skrevet

Over 1 uke med spysjuke resulterte i minus 7 kg så alt er mulig, men noe sier meg at det meste kom av dehydrering;)

Skrevet

Klarte å gå ned ca. 20 kg på 8 uker (fra 65 til 45 kg), men metoden jeg brukte var ikke akkurat sunn og jeg ble helt avhengig av rutenene :) 

Anonymkode: 98061...33d

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarte å gå ned ca. 20 kg på 8 uker (fra 65 til 45 kg), men metoden jeg brukte var ikke akkurat sunn og jeg ble helt avhengig av rutenene :) 

Forstår ikke hvordan dere greier å gå ned så mye på så kort tid :sjokkert: 

jeg hadde ikke mistet så mye om jeg hadde levd på luft og vann :fnise: (ikke at jeg har planer om det)

ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvordan dere greier å gå ned så mye på så kort tid :sjokkert: 

jeg hadde ikke mistet så mye om jeg hadde levd på luft og vann :fnise: (ikke at jeg har planer om det)

ts

Løp 8-13 kilometer hver morgen og gjerne enda en løpetur senere utpå dagen, eventuelt styrke midt på dagen også. Dette med en blanding av altfor lite mat gjorde at jeg fór ned i vekt, og muskler fikk jeg ikke i det hele tatt, så ut som en tynn pølse. Da jeg sluttet med løpingen og kom inn i normale rutiner fór jeg opp 10 kg igjen på et par uker :) Anbefaler ingen å gjøre det samme haha, legen hadde nok blitt sur som bare det dersom hun fikk vite noe om det

Skrevet

Dette høres absolutt ikke uoverkommelig ut, men du må være streng og systematisk. Rask vektnedgang gir ingen rom for utskeielser. Jeg gikk ned 12 kg på 10 uker, fra 72 til 60 kg ved å spise 1200 kcal per dag. Gikk raskt opp 5 kg etter jeg sluttet, men det hadde jeg regnet med. Tok i litt ekstra så jeg hadde litt å gå på.

Anonymkode: 095f0...5bb

• 2 uker senere...
Skrevet

til middag bør du iaf kutte poteter og stivelsesholdige matvarer om du vil ned. Jeg spiste en stund KUN kokt broccolig til middagen sammen med kjøtt el fisk. ALtså ikke noe annet tilbehør. Med krydder glir det ned, metter godt og det gir lite kalorier. I tillegg får du skyhøyt ferritin. ;)

cottage cheese til lunsj er også kalorifattig

Anonymkode: 89cc8...f7e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

til middag bør du iaf kutte poteter og stivelsesholdige matvarer om du vil ned. Jeg spiste en stund KUN kokt broccolig til middagen sammen med kjøtt el fisk. ALtså ikke noe annet tilbehør. Med krydder glir det ned, metter godt og det gir lite kalorier. I tillegg får du skyhøyt ferritin. ;)

cottage cheese til lunsj er også kalorifattig

Anonymkode: 89cc8...f7e

Kun kokt brokkoli? Hver eneste dag, hver uke, hver måned? 

Jeg anbefaler livsstilendring som gir vaner du kan leve med i lengden. Selv skriver jeg ned alt jeg spiser, regner ut kalorier og holder meg i snitt til 1500 pr dag og går ned.

Anonymkode: 1c149...b9d

• Liker 4
Skrevet

Jeg har gått ned 10 kg på 8,5 uker. 

Jeg tror det spørs veldig på hvor du er hen i vektnedgangen, samt hvor overvektig du er. Jeg har gått ned 50 kg totalt og de første 10 kg gikk veldig raskt. De første kiloene var nok mye vann + avføring og i tillegg så var det nok ganske lett for meg å få til et stort kaloriunderskudd ved å være mye i aktivitet da en tung kropp krever mye energi for å opprettholde vekta. 

De ti siste kiloene tok ca. 8 måneder, sånn til sammenligning ;) Da hadde kroppen gått i underskudd veldig lenge og krevde mindre inntak for å opprettholde vekten. I tillegg så måtte jeg oppjustere inntaket litt for å ikke bli helt sliten. Det var nok viktig for motivasjonen. 

Anonymkode: c9ac9...056

• Liker 3
Skrevet
Den 21.8.2016 at 13.31, AnonymBruker skrev:

Har tenkt å spise havregrøt til frokost og kvelds med bær , for å få ut menst mulig av kcal. Eventuelt grove knekkebrød. Middag, rent kjøtt og grønnsaker.   

Ts

Spis hva pokker du vil. Sultekurer er ut, så du trenger ikke noe strikt matregime, men det er til gjengjeld så mange fristelser rundt deg, at skal du greie å holde ut å ha kaloriunderskudd hver dag i så lang tid at du oppnår noe som helst resultat, og ikke minst, ha et håp om å holde vekta etterpå, må du ha i deg 1) nok av alle næringsstoffene du trenger hver dag, og 2) mat du liker. Dette er ikke noe jeg sier for å være "slem". Tenk over det. Hvor lenge kan du gjøre noe du ikke liker så godt, når det du liker aller best, er rett foran nesa di?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...