Gå til innhold

Er det innafor å bare bruke toalettet på bensinstasjon uten å kjøpe noe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren mener det, og jeg er så redd for å få blikk eller bli kjeftet på av de som jobber der. Er det lov å bare stoppe der for å gå på do?

Anonymkode: 82b4e...847

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaa tror da det. I Tyskland betaler man 70 cent for å gå på do på bensinstasjonen, men skal du ha noe er dobiletten verdt 50 cent i kiosken. Burde være slik her også. Da hadde doene sikkert vært mye renere også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på bensinstasjon og gir litt blanke i om folk går på toalettet eller om de kjøper noe :) Vet ikke hvordan det er i større byer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sier ja, ville dere tenkt det samme om det var en cafe? De driver jo en butikk for å tjene penger på lik linje med cafeer... Cafeer har ofte strenge skilt om "bare for betalende kunder"

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier ja, ville dere tenkt det samme om det var en cafe? De driver jo en butikk for å tjene penger på lik linje med cafeer... Cafeer har ofte strenge skilt om "bare for betalende kunder"

TS

For bensinstasjoner blir det vel litt at "bedre service trekker kunder". Som at hvis man kan gå på toalettet der gratis så blir det kanskje den bensinstasjonen man oftest besøker igjen, og etter hvert blir det kanskje en kaffe, litt bensin osv..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på bensinstasjoner er det helt vanlig. 

Er jeg på steder der jeg er usikker spør jeg bare om det er greit at jeg låner toalettet, hvis det er krise spør jeg også selv om de har hengt opp skilt. Værste som kan skje er at man får et nei. Et tips hvis du er redd for kjeft? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig ikke det er innafor, og pleier å kjøpe noe når jeg bruker toalettet. Skulle ønske det ikke var greit uten at man kjøpte noe, og at renhold på bensinstasjontoalettene ble prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er alternativet? Å gjøre fra seg i veikanten? Syns det er greit å slippe og se slikt så ofte.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bilturer og uti "huttiheita" er det innafor. Om kvelden også, når annet er stengt. På dagtid er offentlige toaletter greit, hvis de ikke er altfor langt borte og det er kriiiiiiiise.

Anonymkode: 334dc...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontormus skrev:

Hva er alternativet? Å gjøre fra seg i veikanten? Syns det er greit å slippe og se slikt så ofte.

Kanskje man bare  skal gjøre dette, bare på trass, hvis man blir nektet å bruke toalett på bensinstasjoner? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Beltedyr skrev:

Kanskje man bare  skal gjøre dette, bare på trass, hvis man blir nektet å bruke toalett på bensinstasjoner? 

Var nylig på lang biltur som medførte passering av fjell over tregrensa. På vei ned igjen sto det plakater med krigstyper om at toalettbesøk var uønsket av et nærliggende spisested ved veien. Skjønner virkelig ikke resonnementet deres, om jeg kunne stoppet og benyttet toalettet deres, kanskje jeg kunne spist der også. Jeg stoppet istedenfor på det neste stedet jeg kom til.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Vesentlig skrev:

Jaaa tror da det. I Tyskland betaler man 70 cent for å gå på do på bensinstasjonen, men skal du ha noe er dobiletten verdt 50 cent i kiosken. Burde være slik her også. Da hadde doene sikkert vært mye renere også. 

Da har vi vært på forskjellige doer der, for de bensinstasjonene jeg har vært på er doen gratis om en handler og så må en ikke glemme at varmtvann i spring er ikke eksisterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Helt i orden ja :) Har jobbet på både bensinstasjon, butikk, kafe og restaurant, og alt handler egentlig om hvordan kundene oppfører seg. De som kommer og spør høflig er hjertelig velkomne til å låne doen, uansett om de kjøper noe eller ikke. Barn får selvsagt alltid lov (på butikk viser vi de til doen til de ansatte). Ser du et skilt om at det bare er for betalende kunder, så kom og spør: "Hei, ser det står at det bare er for betalende kunder, men hadde det vært noen mulighet til at jeg kunne lånt doen likevel?" Garanterer deg at du får ja, så lenge det ikke er en stivpyntet restaurant :) 

Derimot har jeg kjent på litt irritasjon når folk tar det som en selvfølge. Er man som kunde hyggelig og ydmyk, så skal det mye til før noen svarer nei. Er man brysk og bare "Hvor er doen??" så blir man automatisk mer negativt innstilt. 

Anonymkode: 49587...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det greit. Selv om man ikke legger igjenn penger der akkurat da så gjør man det en annen gang eller et annet sted. Og andre som bruker et toalett et annet sted legger igjen penger her. Jeg synes det også er greit på kafer eller hoteller. Hvis det er litt ekstra klasse på hotellet eller restauranter gjør jeg det bare hvis jeg klesmessig sklir inn. Jeg synes det vil være urimelig om en stor gjeng med lassiser benytter seg av toaletter på et luksussted og dermed senker standarden på klientellet som er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren mener det, og jeg er så redd for å få blikk eller bli kjeftet på av de som jobber der. Er det lov å bare stoppe der for å gå på do?

Hvorfor skulle ikke det være innafor? Jeg stopper og ved hotel eller kjøpesentre for å bruke toalettet når behovet melder seg. Hva skal man ellers gjøre?

Anonymkode: d301a...f93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker lett toaletter på bensinstasjoner når jeg er på lengre kjøreturer rundt om i landet. Har verken fått kommentarer eller blikk. Har aldri opplevd at det står skilt med at toalett må betales for eller er for kunder. Men ofte så blir det til at noe blir kjøpt likevel. Tilfeldigvis trenger jeg mer bensin, er litt sulten, tørst... 
Jeg har også alltid tenkt at bensinstasjoner er kinda servicestasjoner. Altså her kan man komme å vaske rutene på bilen eller fylle luft i dekket uten å måtte betale noe, samt bruke toalettet. Blir for dumt at å fylle luft i dekket gratis skal være innafor, men ikke å bruke toalettet f.eks. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Luckiness skrev:

Bruker lett toaletter på bensinstasjoner når jeg er på lengre kjøreturer rundt om i landet. Har verken fått kommentarer eller blikk. Har aldri opplevd at det står skilt med at toalett må betales for eller er for kunder. Men ofte så blir det til at noe blir kjøpt likevel. Tilfeldigvis trenger jeg mer bensin, er litt sulten, tørst... 
Jeg har også alltid tenkt at bensinstasjoner er kinda servicestasjoner. Altså her kan man komme å vaske rutene på bilen eller fylle luft i dekket uten å måtte betale noe, samt bruke toalettet. Blir for dumt at å fylle luft i dekket gratis skal være innafor, men ikke å bruke toalettet f.eks. 

Enig. Som regel kjøper jeg noe, om det så bare er en kopp med kaffe (gratis på Statoil pga Statoilkoppen) eller lignende når jeg først er der. Om det ikke er ok å bruke toalettet så blir det litt sånn, er det ok å fylle koppen uten å kjøpe noe annet? At det ikke er greit har lissom aldri falt meg inn en gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...